Skip to content

ג'ימי קרטר לפרס: "נשיא מצרים יכבד ההסכם"

הנשיא פרס פנה לראש המשלחת, נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר ואמר: " ללא מעורבותך, הסכם השלום עם מצרים, שנחתם בשנת 79', לא היה מתגבש ואני מודה לך על כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בפגישותיי עם הנשיא מורסי הוא הבטיח, כי לא יהיה שינוי  בהסכמים הקיימים בין מצרים לישראל ללא הסכמתה של ישראל". כך אמר נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, לנשיא המדינה שמעון פרס. הנשיא לשעבר קרטר הגיע לארץ במסגרת משלחת ה-Elders, שהגיעה לאיזור כדי לבחון את מצב תהליך השלום.

שמעון פרס וג'ימי קרטר: "מורסי יכבד ההסכם". (תצלום:מארק ניימן/לע"מ)
"באנו להעריך את מצב תהליך השלום מול הפלסטינים". שמעון פרס וג'ימי קרטר(תצלום:מארק ניימן/לע"מ)

ה-Elders  היא קבוצה עצמאית של מנהיגי עולם בולטים, המציעים לרתום את השפעתם וניסיונם המשותפים לתמיכה בבניין השלום וקידום האינטרסים המשותפים של האנושות למניעת עימותים.  בפגישה עם הנשיא פרס השתתפה גם ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, הגברת גרו ברונטלנד.

בפתח הפגישה פנה הנשיא לאורחיו ואמר: "אני מאוד שמח לפגוש אתכם כאן בישראל ומברך על עשייתכם לקידום השלום". הנשיא פנה לראש המשלחת, נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר ואמר: "ללא מעורבותך, הסכם השלום עם מצרים, שנחתם בשנת 79', לא היה מתגבש ואני מודה לך על כך".

הנשיא פרס תיאר את המצב המדיני שקדם לחתימת הסכמי השלום עם מצרים וירדן ואמר: "הסכמי השלום, אשר נראו באותה התקופה כבלתי אפשריים, הפכו לאפשריים. גם היום, הן מצרים והן הממלכה ההאשמית עקביות  בשימור השלום וכך גם ישראל ואני תקווה כי עם הפלסטינים נוכל לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להשלים הסכם שלום מלא ביננו במסגרתו ישכנו שתי מדינות לשני עמים ".

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, עדכן את הנשיא פרס במטרת ביקור ה-Elders בישראל ואמר: "הגענו לכאן על מנת להעריך את מצב תהליך השלום מול הפלסטינים. אנו ממשיכים מכאן לפגישה עם אבו מאזן, ולאחריה עם הנשיא מורסי במצרים, על מנת להבין ולגבש את עמדתנו  בנוגע לאפשרויות לקידום תהליך השלום העומדות על הפרק. באנו להעריך מהן תוכניות השלום הקיימות על פני השטח ומהם הסיכויים להתקדם בתהליך השלום".

הנשיא לשעבר קרטר התייחס לסטטוס הסכמי השלום הקיימים בין ישראל ומצרים ואמר: "נפגשתי עם הנשיא מורסי פעמים רבות, הן לפני היבחרו והן לאחר שנבחר, וביקשתי ממנו לכבד את הסכם השלום עם ישראל. מורסי הבטיח לי כי לא יהיה שינוי  בהסכמים הקיימים בין מצרים לישראל ללא הסכמתה של ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן