Skip to content

רוקדים עם כוכבים: בלט דה לורן תופיע לראשונה בישראל

ביקור ראשון בישראל ללהקה הנודעת בלט דה לורן מנאנסי, שתעלה יצירות של ענקי המחול מרתה גרהאם ומרס קנינגהם בפתיחת העונה החדשה של היכל אמנויות הבמה בהרצליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מחול מודרני ואוונגרדי. בלט דה לורן

להקת בלט דה לורן מנאנסי, מהלהקות הרפרטואריות האיכותיות בצרפת ובעולם, תפתח בתחילת נובמבר את העונה החדשה בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה החוגג עשור להקמתו. זהו ביקור ראשון בישראל של הלהקה החשובה, המונה 25 רקדנים, שיעלו  יצירות של שני ענקי המחול המודרני האמריקנים – מרתה גרהאם, החלוצה המיתולוגית של המחול המודרני, ומרס קנינגהם, מגדולי הכוריאוגרפים של המאה ה-20, וממובילי המחול האוונגרדי.

ה"טיים" הכתיר את גרהאם בתואר "רקדנית המאה" והשווה אותה לענקי יצירה אחרים כפיקאסו, איינשטיין, סטרוויסקי ופרויד. ב"ניו- טיימס" נכתב כי "קנינגהאם הוא גדול הכוריאוגרפים ואמן ענק".

הלהקה תעלה את "סקיצות מתוך כרוניקה" של גרהאם – סוויטה בת שלושה פרקים בהשראת השפל הכלכלי הגדול שהתרחש בארצות הברית. היצירה מורכבת מפתיחה לסולו, "רוח רפאים – 1914" המוקדשת לתנועות המהפכניות ולמלחמת ספרד, "פרלוד לפעולה" לשנים עשר רקדניות ו"צעדים ברחוב". יצירתו של קנינגהם, "המצאות", שתעלה הלהקה, נוצרה במיניאפוליס בשנת 1987.

גם הומור. בלט דה לורן

בנוסף, תבוצע הלהקה גם יצירה של שני הכוריאוגרפים הצרפתים העכשוויים מטילדה מונייר וז'אן פרנסואה דירור – "מאמה, שני, ראשון" (MAMA MONDAY, SUNDAY). זוהי יצירה מלאת הומור, לארבעה רקדנים ולמוזיקה של ברנארד ברמן וקורט ווייל.

מנהלה האמנותי של הלהקה הוא פטר יעקובסון, המאמין בשינוי וחדשנות בלתי מתפשרת במחול. יעקובסון היה רקדן בבלט המלכותי השוודי, אצל טאוולה טארפ, ובלהקת מרס קנינגהם. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן