Skip to content

דו"ח של המשרד הגרמני לענייני המשפחה: עלייה בנישואים בכפייה בקרב מהגרים

עיקר העלייה מתבטאת בקרב ציבורי מהגרים מוסלמיים ויוצאי מדינות יוגוסלביה לשעבר. חשש כי הדו"ח ישמש כעילה בידי קיצונים כדי לתקוף מהגרים ללא אבחנה מאת תומר דותן (ברלין) תנועת המהגרים הגדולה לגרמניה מזמנת לגרמנים אתגרים חדשים. השבועון "טורקיש וויקלי" מדווח על דו"ח שפרסם המשרד הגרמני לענייני המשפחה, לפיו ניכרת עלייה בנישואים בכפייה ברחבי המדינה בקרב מהגרים. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיקר העלייה מתבטאת בקרב ציבורי מהגרים מוסלמיים ויוצאי מדינות יוגוסלביה לשעבר. חשש כי הדו"ח ישמש כעילה בידי קיצונים כדי לתקוף מהגרים ללא אבחנה

מאת תומר דותן (ברלין)

נישואין בכפייה הם אלימות. השרה לענייני משפחה, כריסטינה שרדר

תנועת המהגרים הגדולה לגרמניה מזמנת לגרמנים אתגרים חדשים. השבועון "טורקיש וויקלי" מדווח על דו"ח שפרסם המשרד הגרמני לענייני המשפחה, לפיו ניכרת עלייה בנישואים בכפייה ברחבי המדינה בקרב מהגרים. על פי הדו"ח, 83.4 אחוז מהמקרים נרשמו בקרב מוסלמים. בשליש מהמקרים הייתה הכלה בת 17 ופחות מכך ובעוד 40 אחוז מהמקרים גיל הכלה נע בין 18 ו-21.

עם פרסום הדו"ח, הצהירה השרה לענייני משפחה, כריסטינה שרדר, "חיתון ילדים בניגוד לרצונם הוא אלימות", כשהיא מסתמכת בדבריה על ממצאי הדו"ח, לפיהם רבים מהמקרים מלווים באיומים באלימות ואף במוות.

ההתפלגות האתנית על פי הדו"ח מראה כי 44 אחוזים מהמקרים התרחשו בקרב מהגרים טורקים. הקבוצה השנייה מחבינת שכחיות המקרים היא של יוצאי מדינות יוגוסלביה לשעבר (סרביה, קוסובו ומונטנגרו), ואילו הגוש השלישי מורכב מיוצאי עיראק ואפגניסטן.

כיום חיים בגרמניה קרוב לשלושה מיליון מהגרים ממוצא טורקי, טורקים, חלקם בני הדור הראשון להגירה וחלקם חיים במדינה כבר מספר דורות. מספר זהה הופך את הטורקים בגרמניה לקבוצה האתנית הגדולה ביותר – אחרי הגרמנים עצמם.

בארבוק לאפשטיקה, יו"ר הקהילה הקוסובואית בהאמבורג, אמרה בראיון לעיתון הטורקי-גרמני SES כי היא מופתעת מהנתונים. "לא צפיתי מספרים כה גבוהים. מערכת הרווחה הגרמנית מצליחה לטפל בפשעים הללו טוב יותר ממדינות המוצא של המהגרים, וייתכן כי הטיפול הנכון בתופעה צריך להתבצע בהן". יילדיץ זאהין, עובדת סוציאלית ממוצא טורקי החיה באוברהאוזן ועובדת בעיקר עם מקרים של אלימות במשפחה ונישואים בכפייה, טענה כי מקור התופעה במסורת וברקע התרבותי ממנו מגיעות המשפחות. "הם מפחדים מהתערבבות באוכלוסיה המקומית", הסבירה, "חלקם חוששים שבמידה שבתם לא תינשא לגבר שמוצאו כמוצאה, היא תאבד את דתה ומורשתה".

איגור קווטקוביץ', סוציולוג מבלגרד, שיבח את פרסום הדו"ח אך הביע חשש כי "ייתכן שעומדים מאחוריו גורמים פוליטיים". לדבריו, אמנם קיימים אמנם קשיי היטמעות של המהגרים בגרמניה, אך קיים חשש כי הדו"ח ישמש כנשק בידי קיצונים המבקשים תואנה לתקוף מהגרים על בסיס תרבותי.

חשוב לציין, כי בגרמניה קיים חוק נגד נישואים בכפייה, וכל המאלץ אישה להתחתן בניגוד לרצונה צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן