Skip to content

פרס לפלבנלייב: "ביקורך כאן – תשובה ניצחת לטרור"

נשיא בולגריה פלבנלייב לפרס: "ביקורי זה חשוב להעמקת שיתופי הפעולה הכלכליים, התרבותיים, התיירותיים והטכנולוגיים. בניתם מדינה מהמפותחות בחדשנות ובהייטק ובולגריה רוצה להיות שותפה שלכם בפיתוח טכנולוגיות העתיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביקורך בירושלים וחיזוק היחסים בין ישראל לבולגריה הם התשובה הניצחת לפיגועי הטרור ולקיצוניים במזרח התיכון". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, לנשיא בולגריה רוסן פלבנלייב. פרס  קיים הבוקר קבלת פנים ממלכתית לנשיא בולגריה פלבנלייב המבקר בישראל.

פרס ופלבנלייב: הגברת שיתופי הפעולה בין ישראל לבולגריה (צילום מארק ניימן/ לע"מ)
פרס ופלבנלייב: הגברת שיתופי הפעולה בין ישראל לבולגריה (צילום מארק ניימן/ לע"מ)

לאחר שהשניים סקרו משמר כבוד צה"לי בירך הנשיא פרס את נשיא בולגריה פלבנלייב ואמר: "ברוך בואך לישראל ולבירתה העתיקה ירושלים. בולגריה הינה חברת אמת של ישראל, אשר התייצבה להצלת העם היהודי לפני שבעים שנים באירופה, ועמדה לצדנו בפיגוע הטרור אשר אירע בבורגס בחודש יולי האחרון. ברצוני להודות לך, לעמך ולממשלת בולגריה על הטיפול והסיוע שהענקתם לנפגעים בזמן קצר".

הנשיא הדגיש כי ביקורו של הנשיא הבולגרי בירושלים, פגישות השרים המשותפות וחיזוק שיתופי הפעולה האסטרטגיים במדיניות החוץ והביטחון הם התשובה הניצחת לטרור ולקיצוניים במזרח התיכון.

הנשיא הדגיש כי יש ללמוד מן הבלקן, בו מדינות רוויות דם, שנאה ומלחמות, הפכו לידידות והפכו את איזור הבלקן לאיזור של שלום, שקט ויציבות. זאת, במיוחד לנוכח הנעשה בסוריה, בה מנהיג טובח בעמו, ולנוכח הנעשה באיראן, "כשאני רואה את המקרה הבלקני, אני מעודד. כפי שהבלקן עבר שינוי לטובה,  כך כולנו יכולים לפעול לעתיד טוב יותר לגבי המזרח התיכון".

רוסן פלבנלייב: "בולגריה רוצה להיות שותפה שלכם בפיתוח טכנולוגיות העתיד". (צילום מארק ניימן/ לע"מ)
רוסן פלבנלייב: "פנינו לעתיד נטול אגרסיביות וקרבות" (צילום מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא פלבנלייב הודה לנשיא פרס על הדברים ואמר: "זהו עונג גדול עבורי ועבור המשלחת להיות פה בישראל. נבחרתי לא מזמן לכהונתי כנשיא, ובהזדמנות הראשונה נפלה בחלקי הזכות לבקר בישראל, ארץ נהדרת וללחוץ יד למנהיג דגול, לשוחח על העבר ולשתף פעולה אל עבר העתיד. מדינאים הם שסוללים את הדרך לשינוי, ואני מאמין כי באמצעות לימוד ההיסטוריה נוכל לצעוד לעתיד טוב יותר. בולגריה עברה שינוי בעשרות השנים האחרונות, ופנינו אל הבאת בולגריה אל עתיד של קידמה, עתיד נטול אגרסיביות וקרבות".

פלבנלייב הדגיש, כי היחסים בין בולגריה לישראל חיוביים ועמוקים ואמר: "בולגריה וישראל צועדות יחד אלפי שנים. שתי המדינות מושיטות יד אחת לשנייה ותומכות אחת בשנייה במידת הצורך מתוך שותפות אמיתית בערכים. ביקורי זה חשוב להמשך העמקת שיתופי הפעולה הכלכליים, התרבותיים, התיירותיים והטכנולוגיים. בניתם מדינה מהמפותחות בחדשנות ובהייטק ובולגריה רוצה להיות שותפה שלכם בפיתוח טכנולוגיות העתיד".

פלבנלייב הוסיף כי היקף הסחר בין המדינות גדל בעשור האחרון מ-50 מיליון דולר, ל-360 מיליון דולר, וכי הפוטנציאל להמשיך להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי הינו רחב. בהקשר זה השיב לו הנשיא פרס: "דלתות ישראל פתוחות לשיתופי פעולה עם בולגריה. נשמח להעמיק ולפתח מגוון שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי ההייטק, תיירות, כלכלה, טכנולוגיה".

הערב יערוך הנשיא  פרס ארוחת ערב ממלכתית לכבוד נשיא בולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן