Skip to content

סקר מנהלי החברות והעסקים לדצמבר 2011: הרעה במאזן הפעילות העסקית הכוללת

בענף התעשייה ובענף הבינוי, הערכת המנהלים היא הנמוכה ביותר שנרשמה מתחילת הסקר; בציפיות ל"שינוי במספר המועסקים" אין שינוי לעומת ההערכה של חודש קודם (0.4%-)   מאת מערכת מגפון  סקר מנהלי החברות והעסקים  לדצמבר 2011 מצביע על הרעה במאזן הפעילות העסקית הכוללת. סקר ההערכה, שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נועד לספק מידי חודש מידע עדכני על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בענף התעשייה ובענף הבינוי, הערכת המנהלים היא הנמוכה ביותר שנרשמה מתחילת הסקר; בציפיות ל"שינוי במספר המועסקים" אין שינוי לעומת ההערכה של חודש קודם (0.4%-) 

 מאת מערכת מגפון

 סקר מנהלי החברות והעסקים  לדצמבר 2011 מצביע על הרעה במאזן הפעילות העסקית הכוללת. סקר ההערכה, שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נועד לספק מידי חודש מידע עדכני על מצב המגזר העסקי וציפיות מנהלי החברות להתפתחות הפעילות הכלכלית בטווח הקצר.

מחודש מאי 2011 המאזן שלילי. מאזן הפעילות העסקית בדצמבר ירד ל-11.8%- לעומת  9.5%-, בחודש נובמבר. מאז חודש מאי 2011 המאזן הינו שלילי.

בענף התעשייה –  לראשונה מתחילת הסקר – נרשמה הערכה שלילית במדד "צפי לשינוי בהיקף ההזמנות לייצוא" (6.0%-).

בענף הבינוי – לפי דיווחים של מנהלי החברות והעסקים, המשיכה המגמה השלילית, שנרשמה מאז תחילת שנת 2011, וההערכה השלילית הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז תחילת הסקר (16.1%-).

במאזן הפעילות ה עסקית בענף המסחר הקמעונאי נותר המאזן שלילי בדומה לזה של החודש הקודם (27.5%-). לעומת זאת בציפיות המנהלים לעתיד קיימת מגמת שיפור מהחודש הקודם (צפי בהיקף מכירות, צפי לשינוי במספר הזמנות מספקים, צפי לשינוי במספר המועסקים וצפי לשינוי במחירי הסחורות).

בדיווחי המנהלים על מאזן הפעילות של ענף המלונאות שוב קיימת הערכה שלילית זאת לאחר שבחודש קודם דווח על הטבה (2.3%- בחודש דצמבר לעומת 10.8% הערכת המנהלים בחודש נובמבר).

הלמ"ס החלה לבצע בחודש דצמבר 2010, את סקר הערכת המגמות בעסקים (Business Tendency Survey). המהווה חלק מסדרת פעולות שמתבצעות במסגרת הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD. המתודולוגיה של הסקר תואמת את ההנחיות של ארגון ה-OECD לסקרים מסוג זה.

התוצאות מנותחות באמצעות מאזן. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הטבה במצב לבין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הרעה.

מסיכום הערכת המנהלים בחודש דצמבר 2011, נמצא כי במרבית הענפים קיימת הערכת מנהלים שלילית לעומת חודש נובמבר, שבו היה צפי לשיפור לעומת חודש אוקטובר (למעט בענף הבינוי). בענף התעשייה ובענף הבינוי, הערכת המנהלים היא הנמוכה ביותר שנרשמה מתחילת הסקר.

דיווחי מנהלי החברות והעסקים בענף התעשייה בחודש דצמבר 2011 מעידים על ירידה במאזן הכולל  והוא הגיע להערכה הנמוכה ביותר שהייתה עד כה (מתחילת הסקר, 17.1-).

בחודש דצמבר, במרבית מדדי הפעילות בשלושת החודשים לפני ביצוע הסקר, לעומת שלושת החודשים שקדמו להם (למעט מלאי מוצרים מוגמרים, והיקף האשראי) נרשמה הערכה שלילית, אבל לעומת חודש נובמבר חל שיפור בהערכות המנהלים בכל מדדי הפעילות.

בציפיות המנהלים לשינויים בשלושת החודשים הבאים לראשונה מתחילת הסקר נרשמה הערכה שלילית ב"צפי לשינוי בהיקף ההזמנות לייצוא". במדד "צפי לשינוי הזמנות לשוק המקומי" נצפתה גם החודש הערכה שלילית (3.3%-) אם כי פחותה מהערכה של החודש הקודם (4.2%-). במדדים "צפי שינוי היקף הייצור", "צפי שינוי במחירי מוצרים מוגמרים" ו – "צפי שינוי במספר המועסקים" נרשמה האטה לעומת חודש קודם והערכת המנהלים הגיעה להערכה הנמוכה ביותר מתחילת הסקר.

לגבי ציפיות המנהלים לשינוי – בדומה למאזן כדאי להזכיר שנתון חיובי מצביע על כך שיותר מנהלים חושבים שיהיה טוב מהרגיל לעונה (כלומר שינוי חיובי במדד) ולעומת זאת נתון שלילי מצביע על כך שיותר מנהלים חושבים שיהיה רע מהרגיל לעונה (כלומר שינוי שלילי במדד).

לדוגמא: במדד "צפי לשינוי במחירי המוצרים המוגמרים" – הנתון שהתקבל החודש הוא 7.9% -, כלומר יותר מנהלים חושבים שיהיה רע מהרגיל לעונה.

לפי דיווחים  של מנהלי החברות והעסקים בענף הבינוי, המשיכה המגמה השלילית שנרשמה מאז תחילת שנת 2011, וההערכה השלילית הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז תחילת הסקר (16.1% -).

בהסתכלות על מדדי הפעילות בשלושת החודשים לפני ביצוע הסקר לעומת שלושת החודשים שקדמו להם, מאזן "היקף הפעילות השוטפת" ירד לעומת חודש קודם והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת הסקר 22.4%-. בהערכת המנהלים את "היקף עבודות חדשות" ניתן לראות את מגמת הירידה שחלה מאז תחילת הסקר והחודש היא המשיכה את המגמה והגיעה לרמתה הנמוכה ביותר (20.1%-).

ציפיות המנהלים לשינויים בשלושת החודשים הבאים: במדדי הפעילות, נרשמה בכל המדדים ירידה לעומת חודש נובמבר. המנהלים דווחו על כמעט יציבות ב"צפי שינוי בהיקף הפעילות" (1.0%) אבל מדובר בירידה בהערכה לעומת ההערכה של חודש קודם (11.1%). בציפיות ל"שינוי במספר המועסקים" אין שינוי לעומת ההערכה של חודש קודם (0.4%-).  בציפיות המנהלים לגבי "השינוי הצפוי במחירי התוצרים" נרשמה ירידה בהערכת המנהלים, והיא אף הגיעה לערכים שליליים ולרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת הסקר (2.5%-).

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן