Skip to content

נתניהו לצרפת בשבוע הבא; ייפגש עם הנשיא הולנד

ביקורו של נתניהו בפריז בא על רקע החרפת הסנקציות האירופיות נגד איראן ועל רקע אזהרתו אתמול, של שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, כי "אירן צפויה להיות מסוגלת לייצר נשק גרעיני עד אמצע שנת 2013"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא בשבוע הבא לביקור בצרפת, בהזמנת ארמון האליזה. נתניהו  ייפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ויקיים טקס זיכרון בביה"ס היהודי בטולוז בו נרצחו מורה ושלושה ילדים בפיגוע טרור בחודש מרץ האחרון.

ביקורו של נתניהו בפריז בא על רקע החרפת הסנקציות האירופיות נגד איראן ועל רקע אזהרתו אתמול של שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, כי "איראן צפויה להיות מסוגלת לייצר נשק גרעיני עד אמצע שנת 2013".

פאביוס אמר את הדברים האלה בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "Europe 1". פאביוס אמר כי הערכתו מתבססת על מומחים, אך הוא לא פירט את זהותם. הוא הדגיש, כי לדברי אותם מומחים איראן השיגה מספר גדול דיו של צנטריפוגות שיאפשר לאיראן, ככל הנראה, "להשיג נשק גרעיני עד המחצית הראשונה של השנה הבאה". ההערכה שהשמיע פאביוס קרובה למדי ל"קו האדום" שאותו שרטט נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם: עד האביב הבא, או לכל היותר עד תחילת הקיץ.

נתניהו ובלייר: "הם לא יימלטו מעונש" (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
נתניהו ובלייר: "הם לא יימלטו מעונש" (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

ובינתיים הזהיר נתניהו היום את החמאס – כי יורי הטילים על ישראל לא יימלטו מעונש. נתניהו אמר זאת בפתח פגישה שקיים עם נציג הרביעייה הבינלאומית למזרח התיכון טוני בלייר. "הדבר האמיתי שאנו מתמודדים איתו הוא טילים", אמר נתניהו. "יש את חמאס, הנתמך על ידי איראן, שיורה עלינו טילים והם ירו שוב. לא ניתן לאף אחד להתחמש, לירות עלינו טילים ולחשוב שהוא יכול ליהנות מחסינות. הם לא יימלטו מעונש. תקפנו אותם לפני, תקפנו אותם אחרי, ואנו נמנע את התחמשותם. זוהי המדיניות שלנו. זוהי מדיניות שונה מאוד שאני מיישם. לא ניתן להם להימלט ללא עונש והם יודעים שזה מה שאנו עושים".

גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, נפגש עם בלייר. "אנחנו צריכים להיערך לתקופה ארוכה של חוסר יציבות במזרח התיכון", אמר. "עלינו להפיק לקחים מהתמוטטות תפיסת מדינות הלאום המערבית. במציאות הנוכחית האסלאם הקיצוני נהנה מיתרון ביחס לגורמים האחרים באיזור כי הוא מאורגן יותר. רעיון הדמוקרטיזציה באמצעות בחירות עלול להיות הכישלון הבא. אני בעד דמוקרטיה, אבל עדיפים תהליכים איטיים יותר המבוססים על חינוך".

בנושא הפלסטיני אמר השר יעלון לבלייר, כי "כל עוד לא משתנה אי הנכונות להכיר בנו כמדינת הלאום של העם היהודי, מצד הגורמים המתונים ברשות הפלסטינית, אז אין סיכוי לשלום. האינדיקציה לכך תהיה שינוי התכנים החינוכיים ברשות הפלסטינית, שמועברים לדור הצעיר ומסיתים נגד ישראל. אי אפשר לדבר על שלום מצד אחד, ומצד שני לחנך ילדים צעירים לשנוא את ישראל ולהכחיש את קיומה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן