Skip to content

לתת ללב החברתי-כלכלי להוביל אותנו למקום מבטחים

המפלגות ינסו לשכנע אותנו לתת להן את הלב שלנו. יהיו כאלה שעדיין ינסו לגרום ללבנו לפעום במהירות הולכת וגדלה בכל פעם שתוזכר המילה איראן, בכל פעם שהביטחון הקיומי שלנו יוזכר. אני אוכל לתת את הלב שלי למי שישכנע אותי שבלי ביטחון חברתי-כלכלי אין משמעות לקיומנו הפיזי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם הבחירות לכנסת הבאה יוכרעו על הצבעה מהלב. מהבטן. לא מהראש, מהשכל. רק שהפעם התפקיד של כולנו הוא לתת ללב החברתי-כלכלי שלנו להוביל אותנו למקום מבטחים. בבחירות האלה אנחנו צריכים להצביע לפי מה שהלב אומר שנכון להצביע. להצביע למי שבאמת יכול לשנות את השיח החברתי-כלכלי. סליחה, למי שמוכן לשנות את השיח החברתי-כלכלי.

עד חודש ינואר כל אחת מהמפלגות תנסה לשכנע אותנו לתת לה את הלב שלנו. יהיו כאלה שעדיין ינסו לגרום ללב שלנו לפעום במהירות הולכת וגדלה בכל פעם שתוזכר המילה איראן, בכל פעם שהביטחון הקיומי שלנו יוזכר. אני רוצה לחשוב שבבחירות הקרובות אני, לפחות, אוכל לתת את הלב שלי למי שישכנע אותי שבלי חברה יציבה ובריאה, שבלי יחס הוגן לשכבות מעוטות ההכנסה ושבלי צמצום אמיתי של פערים כלכליים אבל גם חברתיים, לקיום הפיזי שלנו אין ממש משמעות ושהשלום יגיע רק אם נצליח לכונן כאן, מחדש, חברה קצת יותר טובה.

הלב רוצה, האם השכל יאשר? (צילום: Danilo Rizzuti / freedigitalphotos.net)

זה נשמע אבסורד נכון? לב ושכנוע לא הולכים יחד. אני חושב שהפעם דווקא כן. הלב מאוד רוצה להצביע במקום אחד, אבל המוח מעביר לו דחפים ומידע בכמות כזו שהלב פשוט עומד להתפוצץ. אני רוצה שתשכנעו אותי שמה שהלב שלי רוצה זה הדבר הנכון. אני רוצה שתשכנעו אותי שאפשר לסמוך על הרגש, שאפשר לתת לתחושת הבטן חיזוקים. גם אם זה יהיה על דרך השלילה. אני רוצה להצביע מהבטן ומהלב.

שכל מפלגה תענה לי בכנות על חמש שאלות

כדי שזה יקרה אני רוצה שכל אחד ואחת מראשי המפלגות המתמודדות לכנסת, ובוודאי גם כזו שמעמידה מועמד או מועמדת לראשות הממשלה, יענו לי בכנות על חמש שאלות. זה לא הרבה אבל אתם חייבים לענות בכנות. ובמלוא הרצינות.

השאלה הראשונה נוגעת למהות הבחירות האלו. תקציב המדינה. הרי ברור שמרגע שיסתיימו ההצבעות, השלב הבא יהיה המאבק על הקמת הממשלה ומיד לאחריו העברת תקציב המדינה לשנת 2013, אולי אפילו ל- 2014. אני מבקש לדעת איך אתם מתכוונים לסגור גרעון של כ-30 מליארד שקל. ואנא מכם, לא בססמאות, לא בהבטחות שתקצצו בביטחון כאשר אתם יודעים שזה לא יעבוד. ענו לי בבקשה מה סדרי העדיפויות החדשים שאתם מציעים?

השאלה השנייה נוגעת למוסריות שלכם. האם לדעתכם יש להעניק הזדמנות שנייה לפוליטיקאים שסרחו והורשעו בפלילים? האם תתמכו בחוק שיאסור על מי שהורשע בפלילים בעת שהיה נבחר ציבור לחזור ולשמש בתפקיד ציבורי?

השאלה השלישית שאני מבקש להפנות אליכם ראשי המפלגות חוזרת לתקציב המדינה. השאלה פשוטה וברורה. אנא בחרו ודרגו על פי סדר החשיבות את שלושת תחומי הפעולה המרכזיים שאתם מתכוונים לקדם לאחר הבחירות וכיצד אתם מתכוונים לעשות זאת, בעיקר בכל הקשור להיבטים התקציביים.

ומכיון שאני מקפיץ אתכם מנושא לנושא, הנה השאלה הרביעית. איך אתם מתכוונים לטפל בצמצום הפערים החברתיים והכלכליים? כיצד אתם מתכוונים לשדרג את מעמדו ותקציבו של משרד הרווחה והשירותים החברתיים ובאיזו דרך אתם מתכוונים לטפל בפערי השכר, בהגדלת ההכנסה של האוכלוסיות מעוטות ההכנסה והעובדים העניים (משפחות שההכנסה שלהן פחותה משמעותית מסל ההוצאות הבסיסי ושאין ביכולתן להפנות חלק מההכנסה הפנויה שלהן לחסכון).

השאלה החמישית והאחרונה – האם אתם מתחייבים שלא למנות סגן שר או שר בלי תיק מטעמכם גם אם המשמעות היא שלא תיכנסו לקואליציה והאם תתמכו במהלך לשינוי שיטת הממשל בתוך תקופה של שנה מיום הקמת הממשלה.

אם תענו בכנות אני אוכל לדעת אם המפלגה שאני כל כך רוצה להצביע לה, מאהבת החברים בה, מההתרגשות שבידיעה שהיא יכולה להיות או להישאר בשילטון, היא אכן זו שהלב משווע להצביע עבורה – או שאולי באמת מה שהיה הוא שיהיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן