Skip to content

ההסתדרות מתכוונת להכריז סכסוך עבודה בארקיע

טוענת שהחלטת ההנהלה לפטר 70 עובדים ולמכור שני מטוסים נעשתה ללא תיאום עם העובדים וההסתדרות. יגאל כהן, יו"ר ועד עובדי ארקיע "לא מוכנים לשאת את כישלון הניהול ושהעובדים יפגעו". נדחתה בקשת משפחת נקש לקנות את 30% חלקם של העובדים בארקיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסתדרות מתכוונת להכריז סכסוך עבודה בארקיע, בעקבות החלטת הנהלת החברה להפעיל תוכנית התייעלות, שבמסגרה יהיו פיטורים של כ-70 עובדים ויימכרו שני מטוסי ATR-72. היום אחר הצהריים תתקיים פגישה בין הנהלת חברת ארקיע לבין ועד עובדי החברה. בפגישה אמורה ההנהלה להציג בפני ועד העובדים את תוכנית ההתייעלות של החברה. מן הראוי לציין, כי שני הצדדים אמורים לחדש את הסכם העבודה הקיבוצי ביניהם.

אדרי: "כך לא מנהלים יחסי עבודה תקינים"

ארקיע (צילום: Ole Simon, ויקימדיה)
תכנית להתייעל ולפטר. ארקיע (צילום: Ole Simon, ויקימדיה)

"אנחנו מתכוונים להכריז סכסוך עבודה בארקיע היות ולא יתכן שההנהלה תקבל החלטות הקשורות בעבודת העובדים ובפרנסתם, ללא מו"מ איתם. השיטה שקודם מחליטים ואחר כך באים לעובדים ומקשים את הסכמתם לא מקובלת עלינו. כך לא מנהלים יחסי עבודה תקינים ונכונים", מציין אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות.

יגאל כהן, יו"ר ועד עובדי ארקיע מציין, כי "העובדים, כשותפים בחברה מזהירים זה זמן רב שצורת ההתנהלות של הנהלת ארקיע גורמת הפסדים לחברה. תוכנית ההתייעלות שגיבשה ההנהלה היא לא תוכנית התייעלות אלא תוכנית קיצוצים, היות ואין בה מחשבה על צמיחה, כמו פתיחת קווים חדשים וקניית מטוס חדש. ההנהלה נכשלה ואנחנו לא מוכנים לשאת את הכישלון הזה ושהעובדים יפגעו".

בבדיקה בעניין המטוסים מתברר, כי הנהלת ארקיע החליטה למכור את שני מטוסי ה-ATR-72 בגלל שעלות הפעלתם למושב ק"מ יקרה. במקומם מתכוונת החברה לרכוש מטוס סילוני נוסף.

אתמול הציעה משפחת נקש, בעלי השליטה בארקיע לחברת תו"ת (תיירות ותעופה) של עובדי ארקיע, השותפה ב-30% בחברה, לרכוש את חלקה בארקיע על פי שווי שוק של 100 מיליון שקל. דירקטוריון תו"ת, בראשותו של פיני בהט, החליט לדחות את ההצעה על הסף.

עדיין לא חולקו 70 מיליון כספי הנאמנות

לפני שבוע אישר בית המשפט המחוזי לחלק לכ-500 עובדי ארקיע הזכאים, מתוך כ-700 עובדי החברה, את 70 מיליון השקל שנמצאים בנאמנות מאז שחברת ארקיע נמכרה למשפחת נקש. סכום זה מהווה את חלקם ברווחי המכירה. הנהלת תו"ת, שפעלה מול מס הכנסה והסדירה את תנאי המס, החליטה בשלב זה לא לחלק את הכספים לעובדים.

מארקיע נמסר כי "ארקיע אינה מנהלת יחסי עובדים-הנהלה באמצעות התקשורת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן