Skip to content

נחשפה מעבדה לייצור מטעני חבלה בבניין מגורים

משטרת ישראל עצרה החל מהשבוע שעבר עד היום 19 איש החשודים שייצרו והפעילו רשת לייצור ושיווק מטעני חבלה. המשטרה: לו התרחשה תאונת עבודה, הדבר היה יכול להביא לקריסת הבניין כולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – במבצע שבמשטרה בחרו עבורו בשם אקזוטי – "היט מן" (המחסל) – עצרה משטרת ישראל אתמול (ב') והבוקר 19 בני אדם החשודים בהכנת מטעני נפץ מהמתוחכמים ביותר בעולם התחתון ושיווקם. ארבעה מכלל העצורים נעצרו כבר אתמול ושניים נוספים בשבוע שעבר.

 

מטען חבלה שנתפס בפשיטה (צילום: משטרת ישראל)

בעצורים אב ובנו בן ה-18, ששימש גם כבלדר שהעביר את המטענים למזמינים. הצעיר ככל הנראה רכש את השכלתו בייצור מטעני החבלה באמצעות האינטרנט. מעל השניים התגורר חשוד אחר שנעצר, בעל חברה לשירותי פירוטכניקה שסיפק להם על פי החשד ציוד הכולל זיקוקים, מערכות בקרה ושלטי הפעלה מרחוק. 

עוד נודע כי אסיר המרצה את עונשו בכלא חשוד כי הזמין מהרשת עשרות מטעני נפץ. מחירי המטענים נעו לפי החשד בין אלפיים ל-4,000 שקלים למטען.

הבוקר התמקדו בלשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב בפיקודו של ניצב משנה גדי אשר וראש המפלג, סגן-ניצב יואב קוטלר, בשני בניינים בפתח תקווה ובחולון.

בשני הבניינים, האחד ברחוב עמיאל בפתח תקווה והשני ברחוב התנאים בחולון, אותרו ונמצאו כמויות גדולות של חומרי נפץ. בדירה שבפתח תקווה התגוררו האב ובנו ובדירה שבחולון הורכבו המטענים תוך התאמתם לבקרי שלט רחוק חכמים.

במהלך החיפוש נמצאו חומרי חבלה מוסתרים; כך התגלה לדוגמה, מטען חבלה מוכן שהוסתר בין בגדים. חבלני המשטרה דאגו לפוצצו בצורה מבוקרת. עוד נודע כי במהלך החקירה גילתה משטרה כי רשת העבריינים קיבלה הזמנות מאסיר השפוט ל-12 שנות מאסר וכי הוא אף שלח אנשים מטעמו לבדיקת הסחורה וטיבה.

המבצע זכה במשטרה לשם "היט-מן" (צילום: משטרת ישראל)

המטענים, כך צוין, היו משוכללים מאוד וכללו מגנטים שאיפשרו הצמדתם לרכבים ורכיבים אלקטרוניים שאיפשרו הפעלה מרחוק. בשבוע שעבר נעצרו שני חיילים בשירות סדיר שהיו תחת מעקב המשטרה, רכשו מטענים והיו בדרכם למסירתם.

עוד נודע כי אחד מחברי הרשת נפצע במהלך העבודה במה שכונה כ"תאונת עבודה", הגיע לבית החולים אך נמלט לאחר שהבין כי הרופאים מתכוונים לדווח עליו למשטרה.

"חשיפת ההתארגנות הפלילית הזאת" סיכם נצ"מ אשד, "חסכה חיי אדם כי מדובר בסיכול המשך ביצוען של סדרת פיגועים פליליים". 

בנוגע לכמויות חומרי הנפץ שנתפסו, ציינו במשטרה כי לו התרחשה "תאונת עבודה" היה הדבר עלול למוטט את כל הבניין על יושביו. במשטרה יבדקו כעת את הקשר לשורה ארוכה של מקרים אלימים שאירעו לאחרונה בחולון, בת ים, ראשון לציון ואשקלון. היום תבקש המשטרה בבית משפט השלום בתל אביב, להאריך את מעצר החשודים ב-12 יום נוספים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן