Skip to content

מל"ט הרון של התעשייה האווירית חצה את הרי האנדים

בטיסות ההדגמה למדינה בדרום אמריקה פעל ההרון במשך כמה ימים, ביום ובלילה, בטווחים של יותר מ-500 ק"מ ובגובה של יותר מ-25 אלף רגל, כשטיסה ממוצעת נמשכה יותר מ- 10 שעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס ללא טייס מדגם "הרון" (Heron) של התעשייה האווירית (תע"א) רשם הישג חדש בחודש שעבר, כאשר חצה בטיסה את הרי האנדים, במסגרת הדגמת יכולות מבצעיות שהתקיימה באחת ממדינות דרום-אמריקה.

המערכת הדגימה בהצלחה ללקוח הדרום-אמריקני את יכולותיה בטווחים ארוכים תוך שימוש בתקשורת לוויינית לשליטה והפעלה. המל"ט נשא מטען ייעודי (מטע"ד) אלקטרו-אופטי ליום ולילה, מכ"ם מפתח סינתטי Synthetic Aperture Radar) – SAR) ומערכת תקשורת אותות מודיעין.

מל"ט מדגם "הרון" (צילום: תע"א)
מל"ט מדגם "הרון" (צילום: תע"א)

ה"הרון" ביצע כמה טיסות במשך כמה ימי פעילות ביום ובלילה, בטווחים של יותר מ-500 ק"מ ובגובה של יותר מ-25 אלף רגל, כאשר טיסה ממוצעת נמשכה יותר מעשר שעות.

ה"הרון" הדגים את יכולתו לפעול בתנאי מזג אוויר קיצוניים האופייניים לרכס האנדים, כולל טיסה ברוחות חזקות המתפתחות במהירות, עננות כבדה מאוד, ותנאי התקרחות.

פועל בכמה מדינות

כמה מדינות בדרום אמריקה משתמשות במל"טים מדגם "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית. באקוודור לדוגמה, ה"הרון" פעיל מבצעית מעל לשנתיים בתצורתו הימית, לשביעות רצון חיל הים המקומי. ה"הרון" פעיל מבצעית גם בהרי ההימלאיה באופן שוטף בתנאי מזג אוויר קיצוניים, מטפס לגבהים של יותר מ-30 אלף רגל רגל, ממריא ונוחת ממסלולי טיסה הממוקמים בגבהים של יותר מ-11 אלף רגל.

באפגניסטן, זה כמה שנים שה"הרון" מופעל מבצעית על ידי כמה מדינות מערביות מכוחות נאט"ו ובהן גרמניה, אוסטרליה, צרפת, קנדה. המערכת הוכיחה את פעילותה במגוון משימות מבצעיות בשביעות רצון מלאה של הכוחות המפעילים מהיכולות והתפוקות המבצעיות המתקבלות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן