Skip to content

מסתמן: עימות בין ראשי המפלגות ב-1 בינואר

יוזמה לעימות בין ראשי המפלגות המובילות (בסקרים) זכה להיענות של שאול מופז, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. ראש הממשלה טרם הגיב ושלי יחימוביץ' מתנה את השתתפותה בעימות בהשתתפותו של נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)
בלשכתו סירבו להתייחס. נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)

מסתמן: עימות טלוויזיוני בין ראשי חלק מהמפלגות הגדולות יתקיים ב-1 בינואר באוניברסיטת תל אביב. בעימות – שאתו יזמו המרכז להעצמת האזרח ועמותת שיח ושיג – ישתתפו: יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר "קדימה" שאול מופז ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן. מי שטרם הגיב, לא לחיוב ולא לשלילה, להזמנה לקיים את העימות הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בלשכתו סירבו היום להתייחס לנושא. יו"ר "העבודה", ח"כ שלי יחימוביץ', מתנה את השתתפותה בעימות בהשתתפותו של ראש הממשלה נתניהו.

יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
תסכים לכל פורמט של עימות ולכל מיקום שיהיה נוח לנתניהו. "יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

בהזמנה ששוגרה לחמשת ראשי המפלגות המובילות נאמר: "הציבור בישראל מעוניין בעימות פתוח בין ראשי המפלגות. עימות טלוויזיוני הוא הדרך הטובה ביותר לחשוף את חזון המפלגות והמועמדים, להגביר את השקיפות ולהבטיח אחריות של נבחרי הציבור כלפי הבוחרים". על העימות אמור לפקח יוני כהן-אידוב, אלוף העולם בדיבייט לשנת 2010 ומאמן הדיבייט של אוניברסיטת ת"א, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בר-אילן. כללי העימות ייקבעו בשיתוף ועל סמך הסכמת כל המשתתפים.

שלי יחימוביץ' הגיבה בנושא זה, כי היא תשמח בראש ובראשונה לעימות מול ראש הממשלה "גם משום שהליכוד והעבודה הן שתי המפלגות המובילות וגם כיוון שהעמדות של שתי המפלגות מנוגדות באופן ברור ומחודד וניתן לעשות עימות ענייני ואידיאולוגי". עוד נאמר בתגובת יחימוביץ', כי היא "תסכים לכל פורמט של עימות ולכל מיקום שלו שיהיה נוח לנתניהו" ותהיה מוכנה גם לעימות משותף של כל ראשי המפלגות.

באשר לאירוע האמור להתקיים באוניברסיטת ת"א, נמסר: "ממשרדה של יחימוביץ' לא אישרו השתתפות, מכיוון שהאירוע אינו עונה על הקריטריון המרכזי – נתניהו אינו משתתף בו".

שאול מופז הגיב על ההזמנה לעימות בעמוד ה"פייסבוק" שלו: "אני רואה חשיבות עליונה בעימות פומבי וישיר, בו הציבור ייחשף להבדלים בראיית העולם בין קדימה לליכוד והמפלגות האחרות. לציבור מגיע לדעת למי הוא מצביע, במה הוא מאמין ומה בכוונתו לעשות במנדט שהעם נותן לו.

"לקדימה בראשותי יש דרך ברורה שמייצגת את ערכי המרכז הישראלי העובד, המשרת ומשלם המיסים. אשמח להציג לציבור את האלטרנטיבה לנתניהו, כדי שארבע השנים הבאות יהיו שנים של ביטחון ושיקול דעת ולא של הפחדה".

גם בלשכתו של שר החוץ הגיבו בחיוב על ההזמנה לעימות. "שר החוץ רואה בחיוב עימות בין המועמדים המובילים, וכל הצעה ספציפית לעימות תיבחן לגופה". יאיר לפיד מסר כי "ישמח לקחת חלק בכל עימות פומבי שמטרתו להציג את עמדותיו ולנהל דיון פוליטי מהותי על הנושאים שמטרידים את אזרחי ישראל ועל ההכרח לשנות את השיטה הפוליטית בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן