Skip to content

ברישניקוב: "אם אובמה ורומני יעסקו באמנות, העולם יהיה טוב יותר"

הרקדן המהולל בעולם אמר את הדברים היום בפתיחת תערוכת הצילומים שלו במרכז סוזן דלל בת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"הרגשתי כמו פיקאסו". ברישניקוב, היום בתל-אביב. צילום: ענבל כהן-חמו

מיכאיל ברישניקוב, הרקדן הטוב והמפורסם בעולם, הגיע לביקור רביעי בישראל וחנך היום את תערוכת צילומי המחול שלו במרכז סוזן דלל בתל אביב. התערוכה תוצג במשך ארבעה ימים וההכנסות ממכירת הצילומים, החתומים ע"י ברישניקוב, יוקדשו לטיפוח ולעידוד היצירה הישראלית הצעירה במחול במרכז סוזן דלל.

במסיבת עיתונאים, שנערכה היום במקום, אמר ברישניקוב: "אני שמח  לקחת חלק בפרויקט שיעזור לקהילת המחול הנמרצת בישראל. המחשבה שהתמונות שלי יכולות לתרום, גורמת לי לאושר עצום".

"לפעמים אני שואל את עצמי מה מושך אנשים לרקוד?" צילום: ענבל כהן-חמו

ברישניקוב מצלם יותר מ-20 שנים, בעיקר נופים ודיוקנים. מחול הוא מתעד מאז 2006. מאז ומתמיד חקר צילומי מחול ואף פרסם שני ספרים של צילומי מחול. בצילומיו הוא מבקש למצוא דרכים ויזואליות להביע את תחושת הרקדן. על ידי חשיפות ארוכות ותנועות מצלמה, הוא מצליח ללכוד את החוויה הראשונית של התמזגות גוף האדם עם המוזיקה: "אני מנסה לחזות את התנועה הבאה", הוא אומר, "כי אם חלק מהרקדן  מזיז את הגוף נגד כיוון השעון, אני מזיז  את המצלמה ומרגיש שאני איתם. כשאני מצלם, אני מתאהב בריקוד מחדש. כשצילמתי את הרקדנית הספרדיה במדריד, הרגשתי כמו פיקאסו".

"אני אוהב לחזור לישראל ולפגוש את החברים שלי". צילום: ענבל כהן-חמו

ברישניקוב, שחי בניו-יורק ומנהל שם מרכז מחול שהקים, הרבה לדבר על אהבתו למחול: "לפעמים אני שואל את עצמי מה מושך אנשים לרקוד? מה יש במחול שאין בשום אמנות אחרת? אין לי תשובה ברורה לכך. אולי כי הריקוד הוא הפעולה הכי בסיסית והכי פרימיטיבית, במובן הטוב, של האדם, ובזה כוחו. בעיני הריקוד הוא משהו רוחני מאוד".

בלי פוליטיקה אי אפשר. "אם אובמה ורומני, ושאר מנהיגי העולם היו עוסקים באמנות, העולם היה נראה טוב יותר", אמר ברישניקוב. על ישראל: "אני אוהב לחזור לכאן, יש משהו מיוחד במדינה הזו,בעיקר בירושלים,  ואני אוהב לפגוש את החברים שלי".

לבסוף נשאל ברישניקוב איך זה שהרקדן הכי מפורסם והכי מושלם בעולם אינו הומוסקסואל כמו רוב הרקדנים?

ברישניקוב לא נבהל מהשאלה, ורק אמר שבארצות הברית לא היו שואלים אותו שאלה כזו. ולעצם העניין: "יש לי חברים סטרייטים וחברים הומואים וזה מאוד מקובל באמריקה". ברישניקוב,64, נראה צעיר מגילו. הוא מעולם לא התחתן והוא חי עם הבלרינה לשעבר, ליסה ריינהרט ולבני הזוג שלושה ילדים. לברישניקוב גם בת מהשחקנית ג'סיקה לאנג.

ברישניקוב שיחק בסרטים "נקודת מפנה" ו"לילות לבנים" וזכור גם כשחקן באחד הפרקים של "סקס, והעיר הגדולה". הוא הופיע גם בתיאטרון, במחזה "בפאריז", שהוצג גם בישראל.

כתבה מורחבת על המפגש עם ברישניקוב ועל התערוכה:

http://megafon-news.co.il/asys/archives/91912

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן