Skip to content

שליט קטאר מבקר בעזה: העניק לחמאס 400 מיליון דולר

שליט קטאר ביקר היום בעזה, במה שכונה על ידי החמאס ביקור היסטורי. אבו מאזן: חבל שהביקור לא נערך גם בגדה. משרד החוץ האשים היום את שליט קטאר, אל-ת'אני, כי "הכסף שלו רק ישקיע את מקבליו עמוק יותר בשחיתות. הוא זורק את השלום מתחת לגלגלי האוטובוס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
 ביקור אל תאני בעזה (מקור צילום: אתר אל ג'זירה)
על השטיח האדום. ביקור אל תאני בעזה (מקור צילום: אתר אל ג'זירה)

ברצועת עזה קיבלו היום (שלישי) את שליט קטאר, האמיר חאמד בן חליפה אל-ת'אני, בכבוד מלכים. ממעבר רפיח, בו עבר השליט הקטארי לרצועה, ועד לעזה נפרשו דגלי קטאר והממשל העזתי לאורך כל הדרך. בכניסה לבניין בו אירח אותו ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה, נפרש שטיח אדום ומשני צדיו עמדו שוטרים וחיילי הזרוע הצבאית של החמאס.

שליט קטאר בעצרת האום (מקור צילום: יו טיוב)
אבו מאזן לא הגיע. שליט קטאר באום (מקור צילום: יו טיוב)

ביקורו של אל-ת'אני הוגדר על ידי הנהגת החמאס כביקור היסטורי. מאז 1999 לא ביקר שום ראש מדינה ערבית ברצועה. השליט הקטארי הגיעה בראש פמליה גדולה והביא באמתחתו 400 מיליון דולר לממשל החמאס, שהמימון מאיראן לו זכה עד כה פחת מאוד באחרונה. המחסור במזומנים הביא את הממשל לגירעון שהתבטא בין השאר בקשיים בתשלום משכורות לחיילים ולפקידים ובאי יכולת לשלם עבור דלקים למצרים ועוד.

משרד החוץ האשים היום את שליט קטאר, אל-ת'אני, כי "הכסף שלו רק ישקיע את מקבליו עמוק יותר בשחיתות. הוא זורק את השלום מתחת לגלגלי האוטובוס", כך ממשרד החוץ בירושלים.

ברשות הפלסטינית בירך היום אבו מאזן על הביקור והוסיף כי חבל שהביקור לא נערך גם בגדה המערבית. השליט הקטארי אמר בתגובה, כי ביקורו ברצועה לא יפגע ברשות הפלסטינית. הוא הציע לאבו מאזן להצטרף לביקור, אך זה סירב.

במצרים בירכו ההיום על הביקור בהודעה רשמית שפרסם משרד הנשיאות ובה נאמר ש"הביקור נעשה במסגרת תפקידה של מצרים לתמוך בסוגיה הפלסטינית ובמסגרת מאמציה לשבור את המצור על הרצועה ועל תושבי רצועת עזה".

שליט קטאר הגיע לרצועה לאחר שנחת עם מטוסו הפרטי בשדה התעופה באל עריש. איסמעיל הנייה אמר בנאומו היום: "אמיר קטאר הודיע כי פלסטין שוכנת בלבבותיהם של מיליוני בני החורין בעולם, והאמיר, בתמיכתו, שוכן בלבבותיהם של מיליונים מבני העם הפלסטיני". הנייה לא שכח להוסיף כי הפלסטינים והחמאס לא יוותרו על סנטימטר אחד מאדמותיה של פלסטין הכבושה ההיסטורית. הוא הודה גם לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, על הסיוע שהעניק כדי להוציא לפועל את הביקור.

אמירות קטאר שמרה לאורך שנים על יחסים דיפלומטים שקטים עם ישראל. בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" הידרדרו היחסים באופן משמעותי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן