Skip to content

הפסקת האש הופרה: פצמ"ר נורה למועצה איזורית אשכול

הלימודים חזרו הבוקר למסלולם ביישובי עוטף עזה. השקט הופר, אך לא נשמעה אזעקת "צבע אדום". דובר החמאס מצדיק ירי על ישובים בישראל ואומר כי "על ישראל לשלם על פשעי הכיבוש". אתר "אל-קודס": ההסכם שהושג היה כי שני הצדדים יפסיקו באופן הדרגתי את מתקפותיהם בלי להכריז רשמית על הפסקת אש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הפסקת האש הרשמית למחצה, בתיווכה של קהיר, שנכנסה לתוקפה הלילה (רביעי) בחצות, הופרה ההפסקה בירי פצמ"ר לעבר הדרום. הפצצה התפוצצה הבוקר בסמוך ל-9:30, סמוך לקיבוץ במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק לאדם או לרכוש ולא הושמעה אזעקת צבע אדום ביישובים. 

דובר החמאס, פאוזי ברהום, הודיע לפני שעה קלה, כי להבא הפלגים החמושים ברצועת עזה יגיבו "בעוצמה רבה יותר", לדבריו, ויגבירו את ירי הרקטות לעבר ישובים ישראליים. "לירות רקטות לעבר ישראל זו תגובה טבעית על פשעי הכיבוש", אמר ברהום, "ישראל צריכה לשלם את מחיר שפיכות הדמים". 

אמש דווח כי החמאס פנה לישראל דרך קהיר בבקשה להפסקת אש. באתר "אל-קודס" פורסם, כי ההסכם שהושג היה כי שני הצדדים יפסיקו באופן הדרגתי את מתקפותיהם בלי להכריז רשמית על הפסקת אש. "החמאס לא מעוניין בהסלמה", אמרו מקורות בחמאס לאל-קודס, "אבל ישראל היא האשמה כשהתחילה בחיסולים בעזה. פלגי ההתנגדות מילאו את חובתם כשהגיבו על כך".

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום בלול שנפגע מרקטה (צילום: דו"צ)
שקט שביר. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום בלול שנפגע מרקטה (צילום: דו"צ)

אתמול נורו יותר משבעים רקטות לעבר ישראל. חמישה בני אדם נפצעו ואחד לקה בהלם. במועצות האיזוריות אשכול וחוף אשקלון נפגעו מבנים באופן ישיר ונרשמו פגיעות בתשתיות מים וחשמל. כיפת ברזל יירטה רקטות שנורו לעבר אשקלון, למעט בודדות שמיקום נפילתן היה מחוץ לאיזור מיושב.

צה"ל צמצם את היקף כוחותיו בתרגיל ההגנה האווירי שערך עם הצבא האמריקני ותגבר כוחות לאורך גבול הרצועה. במערכת הביטחון סברו, כי בג'יהאד האסלאמי מתנגדים להפסקת האש ומעוניינים בהסלמה. ואכן, במקביל להודעת החמאס על הפסקת האש הצפויה, הזדרזו ועדות ההתנגדות העממית ברצועה להכריז כי להם לא ידוע על הפסקת אש כזו. דובר הזרוע הצבאית, אבו מאג'ד, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שמבחינתם אין הפסקת אש: "לא קיבלנו שום מידע על הפסקת אש עם ישראל. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בתגובה מיידית מצדנו. אנו מחויבים להגיב על כל מתקפה נגד עמנו הפלסטיני".

בישובי עוטף עזה חזרו היום הלימודים לשגרה. בשעות אלו שורר שקט מתוח למרות נפילת הפצמ"ר הבוקר. בפיקוד דרום ובמערכת הביטחון יודעים כי זהו שקט שביר ונערכים לבאות. בעת סיור שערכו אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, הבטיחו אתמול השניים למגן 1,700 בתים הנמצאים בטווח שבין 4.5 ק"מ ל-7 ק"מ מגבול רצועת עזה.

קודם לכן הודיע ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, שהוא פותח בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה עקב המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה עירו. בוסקילה שהחליט על כך עוד בשבוע שעבר, הודיע בהמשך כי ההסלמה במצב הביטחוני לא תשנה את החלטתו: "הממשלה לא מילאה את חלקה ולא העניקה את מלוא הסיוע שהובטח במסגרת תכנית ההבראה שגובשה לעירייה, שכללה גם נקיטת צעדי התייעלות. זאת למרות העובדה שהעירייה מילאה את חלקה בתוכנית. אנחנו עושים את מה שנדרש  ויורקים לנו בפרצוף".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן