Skip to content

מצטרפים ל"עבודה": ח"כ נינו אבסדזה ונחום חופרי

צרות טובות במפלגת העבודה: הולך ונהיה צפוף מאוד ברשימת המתמודדים על מקום לכנסת בגלל זרם המצטרפים שאינו פוסק לרגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי פרישת ח"כ אריה ביבי לליכוד ופרישת ח"כ רוחמה אברהם מהחיים הפוליטיים – ח"כ נינו אבסדזה היא הבאה בתור, מבין חברי הכנסת של "קדימה", המודיעה על פרישתה משם. ח"כ אבסדזה פורשת מ"קדימה" לטובת מפלגת העבודה. היום אחר הצהריים היא תקיים, ביחד עם יו"ר "העבודה" שלי יחימוביץ', מסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה.

ח"כ נינו אבסדזה הודיעה ליו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' על כוונתה להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. אבסדזה תתמודד על אחד משני המקומות המיועדים לנשים בעשיריה הראשונה של חברי הכנסת.

ביחד אתה הודיע היום רשמית, על התמודדותו, גם אל"מ (מיל.) נחום חופרי, ראש עיריית רעננה. חופרי, שמכהן גם כיו"ר ועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי, היה טייס קרב אשר פיקד על שתי טייסות בחיל האוויר, וניהל את תיכון "אוסטרובסקי" ואגף החינוך ברעננה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית מפלגת העבודה אמרה ח"כ נינו אבסדזה: "מפלגת העבודה היא הבית האידאולוגי שלי וה'אני מאמין' שלי ואני חושבת שעכשיו זה לא הזמן לחכות. זה הזמן ללכת לעבוד. אני, עצמי, מאמינה בעבודה קשה, כדי להגיע למימוש כל הדברים, שעליהם דיברתי בשנתיים האחרונות בכנסת: שוויון אמיתי, חברה אזרחית טובה ושוויונית יותר. בגלל זה אני עושה את המהלך, שמבחינתי הוא הכי טבעי שיכול להיות".

יחימוביץ' ואבסדזה: "חלומות מתגשמים". (צילום: דוברות מפלגת העבודה)
יחימוביץ' ואבסדזה: "חלומות מתגשמים". (צילום: יח"צ)

אבסדזה אמרה עוד: "חלומות מתגשמים. יש לי מודל – המודל שלי הוא שלי יחימוביץ'. אני מאמינה במפלגת העבודה כאלטרנטיבה השלטונית היחידה. עשיתי בכנסת הכל כדי לקדם את הדמוקרטיה. אני מתחילה לצעוד בדרך שתוביל לניצחון. חשוב לומר שאני מייצגת גם את העולים מברה"מ ושהדרך הנכונה עבורם היא הסוציאל דמוקרטיה שמובילה מפלגת העבודה".

 ח"כ נינו אבסדזה עלתה מגאורגיה לישראל ב-1996. התחילת את דרכה המקצועית כעיתונאית בגאורגיה, והמשיכה בתחום העיתונות גם לאחר עלייתה ארצה. בין השאר היתה מ-2003 כתבת מדינית בעיתון "ווסטי" ופרשנית בערוצי הטלוויזיה הישראלית. היא כיהנה גם כחברה של מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו ומועצת הפיס לתרבות ואומנות.

לאורך כהונתה כח"כית פעלה רבות לקידום תחומים חברתיים כזכויות האזרח, מגדר, זכויות הקהילה הגאה, חופש העיתונות, איכות סביבה וזכויות בעלי חיים. אבסדזה יזמה, הניחה והייתה שותפה ל- 26 הצעות חוק בתוך שנתיים וייסדה שלוש שדולות שבראשן היא עומדת היום: השדולה למען הווטרנים, השדולה למאבק בהומופוביה והשדולה למען צדק חברתי.

בנובמבר 2008 החליטה להיענות להצעתה של יו"ר מפלגת "קדימה", ציפי לבני, ולהתמודד על אחד מארבעת המקומות שהיו שמורים לעולים. בפריימריז ב"קדימה", הגיעה אבסדזה למקום ה-30 ובתחילה לא נבחרה לכנסת. רק לאחר שבית המשפט קבע, בנובמבר 2010, כי צחי הנגבי הורשע בעבירה שיש עמה קלון, הושעה הנגבי אוטומטית מחברותו בכנסת – ואבסדזה תפסה את מקומו, שהתפנה סופית ב-27 בדצמבר.

אבסדזה השיקה עם ח"כ ניצן הורביץ את השדולה הגאה של הכנסת במסגרת אירועי היום הבינלאומי נגד הומופוביה ויחד אתו ארגנה את כנס הגאווה בכנסת, שעמד בסימן הורות גאה. ביולי 2011  הצטרפה אבסדזה למחאה החברתית, כשהעבירה את הלילה על מזרן במתחם המחאה בשדרות רוטשילד.

במהלך כהונתה בכנסת יזמה, יחד עם זהבה גלאון, תיקון לחוק בתי המשפט המסמיך את בתי המשפט לקיים דיון בדלתיים סגורות לשם הגנה על עניינו של מתלונן או נאשם בעבירת אלימות כלפי בן משפחה.

נחום חופרי ושלי יחימוביץ': מראשות העיר רעננה למירוץ לכנסת. (צילום: דוברות מפלגת העבודה)
נחום חופרי ושלי יחימוביץ': מראשות העיר רעננה למירוץ לכנסת. (צילום: יח"צ)

ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, אמר במסיבת העיתונאים המשותפת עם יחימוביץ': "אני גאה לשבת כאן לצדך. אני מאמין שממשלת ישראל צריכה להיות אחראית וקשובה לאזרחי המדינה. כמי שהיה שותף לבטחונה, אני מאמין שהבטחון מתבטא גם בצדק חברתי. היחידה שיכולה לקדם את זה היא שלי יחימוביץ'. אנחנו פה כדי לבחור הנהגה חדשה בראשותה".

נחום חופרי שירת בצה"ל כטייס מסוקים בחיל האוויר. במהלך שירותו פיקד על שתי טייסות מסוקי קרב, היה ראש מחלקת ביטחון שדה במטה חיל האוויר, עוזר הנספח הצבאי בוושינגטון ונציג חיל האוויר בארצות הברית. בשנת 1996 השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה.

לאחר שחרורו מצה"ל וסיום לימודיו בבית הספר למנהיגות חינוכית של מכון מנדל, היה למנהל בית ספר תיכון "אוסטרובסקי" ברעננה במשך למעלה משבע שנים. בתקופת ניהולו את התיכון עלה אחוז הזכאים לבגרות ל-80%, והיקף הנשירה וההנשרה מבית הספר ירד בעשרות אחוזים. חופרי היה הראשון ברעננה שהחזיר את התלבושת האחידה לבית הספר והוביל את בית הספר לזכייה בפרס משרד החינוך ובפרסים בינלאומיים ברובוטיקה.

לאחר שיצא לשנת שבתון, מונה על ידי ראש העירייה, זאב בילסקי, למנהל אגף החינוך בעיריית רעננה. כמנהל אגף החינוך הפעיל חופרי תוכנית למלחמה באלימות שהורידה את שיעור האלימות בבתי הספר התיכוניים, הגדיל את תקציב החינוך ב-15%, החל בקידום יוזמה להקמת בית ספר דתי לבנים והחל בהכנת תוכנית אב לחינוך ברעננה.

חופרי, שאיבד את אחיו איתן במלחמת יום הכיפורים, יזם והקים את פרויקט "נצר אחרון" שבמהלכו מאמצים תלמידי תיכון משפחות ניצולי השואה אשר שכלו את יקיריהן במלחמת השחרור. פרויקט זה זיכה את אגף החינוך ברעננה בפרס שר החינוך.

לאחר שזאב בילסקי התמנה לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית, התמודד חופרי בבחירות מיוחדות לראשות עיריית רעננה, שנערכו ונבחר לראשות העיר. חופרי נשוי ואב לארבעה ילדים. בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ובוגר בית הספר לפיקוד ומטה בצה"ל (פו"מ).

ח"כ יחימוביץ' בירכה את שני המצטרפים החדשים. על הצטרפותו של חופרי אמרה: "נחום הוא חבר ותיק במפלגת העבודה ואחד מעמודי התווך שלה. הוא הגיע מקשת מגוונת של עשייה בחינוך המוניציפאלי, בחברה ובביטחון. עשית זאת על הצד הטוב ביותר ואני מאחלת לך בהצלחה". יחימוביץ' ברכה את ח"כ אבסדזה, שליוותה אותה בעשייה הפרלמנטרית בכנסת: "זה לא סוד שבקשתי מנינו בעבר להצטרף למפלגה שלנו. נינו שותפה לרעיונות של מפלגת העבודה כבר זמן רב. אני משוכנעת שהיא תבחר ומאחלת לה הצלחה רבה".

גם הרב הרפורמי גלעד קָרִיב הודיע על הצטרפותו ל"עבודה". קריב הוא רב רפורמי ועורך דין ישראלי, משמש מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן