Skip to content

שטייניץ: חידוש הערבויות מקל גיוסי הון בחירום

הפורום הכלכלי לאומי לשעת חירום התכנס היום במסגרת תרגיל "נקודת מפנה 6" לבחינת היערכות המדינה בעת התרחשויות של רעידות אדמה וצונאמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת תרגיל "נקודת מפנה 6" של המשרד להגנת העורף, התכנס היום הפורום הכלכלי לאומי לשעת חירום בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ. בישיבה התקיים דיון בנושא התמודדות המשק והכלכלה בישראל עם המשבר הצפוי בעקבות התרחשות רעידת אדמה.

מטרת תרגיל "נקודת מפנה 6" לתרגל את טיפול הכלל מערכתי בישראל במתאר רעידת אדמה וצונאמי, בהתאם לתוכנית האב הלאומית להתמודדות מדינת ישראל עם תופעות אלה. התרגיל משלב את רמת הדרג המדיני ודרגי המטה עם דרגי הביצוע ברמה הארצית, המחוזית והמקומית, בתרגילי מטות, תרגילי חשיבה ותרגילי שטח.

שטייניץ (צילום: לע"מ)
עוגן כלכלי. שטייניץ (צילום: לע"מ)

בהתאם לכך התכנס היום הפורום ונכחו בו, בין היתר: נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, השר להגנת העורף, אבי דיכטר, סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן ויו"ר המועצה הלאומית הכלכלית, פרופ' יוג'ין קנדל.

המוכנות הכלכלית והפיננסית

הפורום מנוהל על ידי אגף החירום והביטחון במשרד האוצר ופועל להגברת שיתוף הפעולה בין גופי המשק השונים, על מנת לשפר את המוכנות הכלכלית והפיננסית בזמן חירום. ועדות משנה של הפורום עובדות כל השנה על מנת לבחון ולטפל בסוגיות העולות בדיונים.

שטייניץ: "הלילה נחתם בארה"ב הברית הסכם על חידוש הערבויות לארבע השנים הקרובות. הסכם זה מהווה עוגן כלכלי שמאפשר יציבות ומקל על אפשרות גיוסי הון בעת חירום, כמו בתרחיש רעידת אדמה שתורגל. ראשי המשק דואגים לתפקודו השוטף אך לא מזניחים את ההיערכות למצבי חירום, התפקוד של המערכות הכלכליות חיוני לא רק להתאוששות מן המשבר אלא גם על מנת לתת מענה לצרכים הרבים שעולים מן השטח".

לאפשר תפקוד רציף של מערכת התשלומים במשק

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר ציין, כי "בנק ישראל שוקד כל העת על היערכות לשעת חירום. חטיבות ואגפי בנק ישראל מתורגלים בעבודה בעת אירועי חירום. יש לקחת בחשבון כי בהתרחשות אירוע מסוג זה אפשרויות התקשורת והתשתיות השונות עלולות להיות מוגבלות ולכן אנו שמים דגש על היכולת לאפשר את התפקוד הרציף של מערכות התשלומים במשק".

נזק של 100-150 מיליארד שקל

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אמר בדיון כי "״תרחיש רעידת אדמה מחייב מהמדינה וממשרד האוצר להחליף לדיסקט אחר. כאן טמונה חשיבות הפורום הכלכלי לאומי. עלות הנזק למדינה ולאזרחים בעקבות רעידת אדמה וגלי צונאמי נע בין 100 ל-150 מיליארד שקל. מדובר בתרחיש של אלפי הרוגים וללא תקדים״.

בפורום הכלכלי לאומי לשעת חירום חברים גם יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, מנכ"ל המשרד להגנת העורף, אלוף במיל' גבי אופיר, מנכ"ל משרד האנרגיה והמים שאול צמח, הממונה על התקשוב הממשלתי במשרד האוצר כרמלה אבנר, המפקח על הבנקים דוד זקן, נשיא איגוד הבנקים דוד ברודט מנכ"ל הבורסה לניירות ערך אסתר לבנון, ראש רשות החירום הלאומית אבי דוד, נשיא התאחדות התעשיינים צבי אורן, מנכ"ל כלל ביטוח שי טלמון, ראש מחלקת אוכלוסייה בפיקוד העורף אל"מ סיגל תדהר, סגן ראש המועצה לביטחון לאומי תא"ל במיל' זאב צוק-רם ויו"ר ועדת ההיגוי הבינמשרדית להיערכות לרעידת אדמה, ד"ר אבי שפירא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן