Skip to content

הצפות בחיפה ובנהריה. סוף שבוע חורפי ראשון

נחל הגעתון עלה על גדותיו וספינת צוללנים שקעה מול חופי תל אביב. עדיין לא צריך להכין מטריות ומגפיים, אבל רצוי להוציא את השמיכות מהבוידעם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזג אוויר הפכפך צפוי לנו בסוף שבוע חורפי ראשון בסתיו. גשם יורד לסירוגין  בצפון הארץ ובמרכזה. בשירות המטרולוגי מזהירים כי יש חשש לשיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה ואיזור ים המלח. מחר, שבת, עדיין ירד גשם קל והטמפרטורות יעלו במקצת. ביום ראשון צפויה התבהרות והתחממות נוספת ובמהלך השבוע הבא צפויה המשך עלייה בטמפרטורות ועוד התחממות.

ברמות מנשה נרשמה כמות המשקעים הגדולה ביותר שירדה היום – 30 מ"מ. בגליל המערבי ירדו 20 מ"מ וברמת הגולן 15 מ"מ. באשקלון ירד גשם קל.

(צילום ארכיון: שרונה הדר גיא)
(צילום ארכיון: שרונה הדר גיא)

הגשמים העזים שירדו מרמת הגולן ועד חדרה, גרמו להצפות במרכז שכונת הדר בחיפה ובקריות.  בנהריה, כמו שקורה בכל חורף, הפך הרחוב הראשי, שדרות הגעתון, לנהר הזורם במרכזה של העיר. יצוין כי ההצפות החוזרות ונשנות של הגעתון החמירו מאז ששפך הנחל, הזורם במרכז השדרה, הוצר מאוד על ידי העירייה בניסיון ליצר משהו ארכיטקוני חדשני שישתלב עם הטיילת. התוצאה היא, שכאשר יורד גשם עז ויש כמויות מים פתאומיות באיזור השפך לים שנחסמות שם, מפלס המים עולה והנחל הזורם בעיר עולה על גדותיו.

בתל אביב, מול החופים, שקעה ספינת צוללנים. אחד עשר הצוללנים מבית הספר לצלילה, שיצאו לים למרות הרוחות העזות (עד 55 קמ"ש), צללו במרחק של ארבעה ק"מ מקו החוף, ואז הבחינו שספינתם שוקעת. מעיריית תל אביב נמסר: "הבוקר בשעה 08:55 נורו זיקוקי מצוקה במרחק 4 ק"מ מערבית לחוף אביב. צוות הפיקוח של העירייה הבחין בנורים והזעיק את צות ההצלה בחוף בוגרשוב, שהגיב במהירות ויצא עם אופנוע ים אל מקום האירוע". בסופו של דבר הצוללנים חולצו על ידי צוות השיטור הימי של משטרת תל-אביב.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת בין 18 מעלות בצהריים ל-12 בלילה, בטבריה 7-18, בחיפה 17-23 מעלות בלילה, בתל אביב 19-26, בירושלים 14-22, בבאר שבע 16-27 ובאילת מ-31 מעלות בצהריים עד 19 בלילה.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן