Skip to content

עכשיו זה רשמי: הרב שי פירון מצטרף למפלגתו של לפיד

הרב שי פירון (47) נשוי ואב לששה הוא חוזר בתשובה, בוגר ישיבות "שבי חברון”, "מרכז-הרב" והכולל ללימודי דיינות בפסגות. הוא הוסמך לרבנות על ידי הרב מרדכי אליהו. הוא מכהן כראש מוסדות ישיבת פתח תקווה, וכמנכ”ל תנועת “הכל חינוך” - וממקימי עמותת "צהר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה שהיה ידוע זה זמן הפך הערב לרשמי: הרב שי פירון – ראש מוסדות ישיבת פתח תקווה, מנכ”ל תנועת “הכל חינוך” וממקימי עמותת "צהר" – מצטרף למפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד". היום הוצג הרב פירון באופן רשמי במסיבת עיתונאים שכינס יאיר לפיד.

הרב שי פירון (47), נשוי ואב לששה הוא חוזר בתשובה, בוגר ישיבות "שבי חברון”, "מרכז-הרב" והכולל ללימודי דיינות בפסגות. הוא הוסמך לרבנות על ידי הראשון לציון הרב מרדכי אליהו.

יאיר לפיד והרב שי פירון, במסיבת העיתונאים היום (מתוך אתר "יש עתיד")
יאיר לפיד והרב שי פירון, במסיבת העיתונאים היום (מתוך אתר "יש עתיד")

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בירך לפיד את פירון על הצטרפותו ואמר: "הסיבה שהרב פירון ואני עומדים פה ביחד היום, כמנהיגיה של אותה מפלגה, מפני ששנינו מאמינים שאפשר וצריך לעצור את התהליך המסוכן של התפצלות החברה הישראלית לשבטים וקבוצות, שכל אחד מהם אומר לעצמו, "אני דואג רק לעצמי ולמקורבי, ואין לי מחוייבות לאחרים. שנינו פה מפני שאנחנו שותפים לדאגה העמוקה מכך שהפוליטיקה הישראלית הישנה לקחה את התהליך הזה צעד אחד רחוק אף יותר, והפכה אותו לשיטה – שיטה שבה הפוליטיקאים דואגים רק לעצמם ולסקטור שלהם, ואינם זוכרים שתפקידם הוא לדאוג לכלל הציבור, למעמד הביניים הישראלי, דתיים כחילונים, לאנשים הטובים שמשרתים, עובדים, משלמים מיסים ואינם גומרים את החודש. שנינו מאמינים גם שהחינוך הוא המפתח הגדול לעתידה של החברה הישראלית. כאחד מאנשי החינוך החשובים בישראל, שי קידם ויקדם גם בכנסת ובממשלה חינוך שאינו עוסק רק בהישגים אלא גם בערכים וגם בעיצובו של העתיד הישראלי. אנחנו עומדים פה ביחד מתוך אמונה שהמשותף בינינו הוא מה שמגדיר אותנו, ומפני ששנינו מתנגדים בכל לבנו לפוליטיקה של הפרדה וחשדנות. אנחנו מאמינים שתפקידנו בעולם, כמו גם תפקידה של "יש עתיד" כמפלגת מרכז אמיתית, הוא ליצור ראש-גשר בין הציבורים השונים המרכיבים את מדינת ישראל ולהזכיר להם בכל יום מחדש שיש לנו ערכים משותפים, זכרונות משותפים וגורל משותף".

 הרב פירון: "הגיע הזמן להפסיק להשתמש בשנאה ובקיטוב, להיפרד מהשנאה הזו שפירנסה את הפוליטיקה ולדבר על עתיד של לא רק מה יקרה לי, אלא באיזו מדינה יחיו הילדים שלנו והדורות הבאים. הגיע זמן לדבר על חיבור ומתוך חיבורים שונים לייצר חברה ישראלית שמורכבת מאנשים שהדאגה לעתיד חשובה יותר מהדאגה לעצמם. מערכת החינוך נמצאת בקריסה: היא איננה מספקת עתיד מפתח שכולל ערכים וכלים שיובילו לעתיד טוב יותר. אנחנו מדברים על חברה שבה לימודי הליב"ה כבסיס לאתוס לאומי הפסיקו להיות תנאי לתקצוב. בתי הספר בהם לא לומדים ליב"ה החליטו מי ילמד מה ובכך הם מחריבים ביד גסה את העתיד של כולנו. מערכת החינוך חייבת לחזור למובילות: לחזק את חשיבותם של לימודי הליב"ה, שתקציב החינוך יהיה שוויוני יותר, שלא יקרה עוד שילד שנולד נדע מראש מה יהיה מעמדו ומה יהיה עיסוקו ותשפר את מעמד המורים. הפסקנו לדאוג ליחד והתחלנו לדאוג לאני. הגלותיות לא השתחררה מאיתנו ואנו מרגישים שאם לא נגביה את החומות ונדבר סרה באחר לא נוכל לשמר את הכוח שלנו כקהילה פוליטית. כואב לי לחיות במדינה שבה בעבר דיברו על מדינת מופת ובמקום האתוס המיוחד הזה המדינה עוסקת בעיקר בפירודים. הדרך שלנו היא קשה, יש לנו שאלות קשות שאנו לא מתעלמים מהן, אבל אנחנו חושבים שהדיבור המשותף הוא הכלי שבעזרתו נוכל להביא לשינוי. היהדות שייכת לחברה כולה וזה חלק מהתפקיד שאנו נוטלים על עצמנו. באנו לשליחות והאתגר הזה והתפקיד הזה נובע משום שבמשך שנים ארוכות הטפתי לתלמידי שצריך לקחת מנהיגות ועכשיו כנראה שהגיע תורי. אנחנו עושים זאת בשמחה ובהרגשה שזה מה שצריך לעשות".

הרב פירון הוא בעל ניסיון עשיר בחינוך כרב, כמורה וכמנהל. בין השאר לימד בבית הספר הימלפרב בירושלים ובגיל 26 בלבד מונה לרב קיבוץ עין הנצי"ב בעמק בית שאן. הוא היה רבו הראשון של ביה"ס המשותף של קיבוצי עמק בית שאן וכיהן כרבה של אולפנית טבריה.

בשנת 1995 עמד בראש אולפנית ישורון בפ"ת, אשר בהנהגתו הציבה את פעילות החסד והנתינה במרכז העשייה. לצורך כך הוקם מוקד "כוח לתת", לעזרה לנזקקים וגן אלו"ט לילדים אוטיסטים. תחת ניהולו של הרב זכתה האולפנית בכל פרסי החינוך האפשריים: פרס חינוך מחוזי, פרס החינוך של החמ"ד, פרס החינוך המוענק ע"י הנשיא, ועוד. בשנת 2002 דורגה האולפנית כאחד מעשרת בתי הספר הטובים בישראל.

בשנת 2003 מונה הרב פירון על ידי שרת החינוך ח"כ לימור לבנת כחבר בוועדת דברת לרפורמה בחינוך. הרב  עמד בראש ועדת החינוך המיוחד והיה פעיל בוועדות רבות. הרב פעל לשילוב תלמידים ממוצא אתיופי במערכת החינוך ושימש גם כיועץ החינוך של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ושל ראשי ערים נוספים. בשנת 2005 מונה כחבר מועצת החינוך הממלכתי-דתי ושנה לאחר מכן שימש מ"מ יו"ר המועצה.

כיום עומד פירון בראש מוסדות ישיבת פ"ת, יחד עם עמיתיו הרב יובל שרלו והרב דוד סתיו. הישיבה מונה כ-100 תלמידים בישיבת ההסדר וכ -600 תלמידים, מתוכם 100 תלמידי החינוך המיוחד.  סוגיית השילוב תופסת מקום מרכזי בהגותו ובפעילותו. עבודת המחקר שלו עוסקת ביחס המשפט לאנשים עם מוגבלות ובימים אלה הוא מסיים עריכת ספר שאלות ותשובות בנושא.  הרב חבר בוועד המנהל של אלו"ט – אגודה לאומית לילדים אוטיסטיים, ובקשר – הבית של המשפחות המיוחדות, ועוד.

הרב פירון מוסמך לרבנות, סיים לימודי הוראה, מוסמך במשפטים ותלמיד מחקר באוניברסיטת בר אילן. הוא מרצה לחינוך ומשפטים, לימד ומלמד במרכז הבינתחומי בהרצליה, במכללת שערי משפט, באוניברסיטת בר אילן ובמכללת הרצוג שבגוש עציון. הוא גם עמית מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה בתחום זכויות האדם ויהדות.

פירון פעיל מאוד בקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים: היה חבר פורום יח"ד, אמנת כנרת והמכון הישראלי לדמוקרטיה.  הוא הקים את מדרשת בית שאן, שעסקה בלימודי יהדות בקרב קיבוצים חילוניים, תושבי בית שאן וקיבוצי העמק. הפעילות המקיפה של הרב, כמו גם של רבנים נוספים, עם הציבור החילוני באיזור היתה אחת מהתשתיות להקמת ארגון רבני "צהר”.

פירון עוסק באמנות והיה רבו של בית הספר לקולנוע מעלה בירושלים. הוא מופיע בהרכבים שונים, בעיקר במסגרת "האשכנזים" המשמיעה מוזיקה אתנית יהודית. בשנת 2005 הוציא לאור את "למען הסדר הטוב", ספר ביאור על ההגדה של פסח, שנמכר באלפי עותקים ובשנת 2012 פרסם את הספר "הארות שוליים – קריאה אישית בפרשת השבוע". הוא מפרסם מאמרים פובליציסטיים בענייני מוסר ציבורי ותחיית התורה במציאות המתחדשת.

1 Comment

  1. נטע
    19 במרץ 2013 @ 5:41

    http://rotter.name/kolot/prime/35168.php

    עכשיו זה רשמי. הרב רב הפעלים והפעלולים
    "שי פירון שר החינוך. האדם שאצלו למדתי שש שנים תמימות והכרתיו ככזה העושה איפה ואיפה בין מזרחים ואשכנזים, בין אתיופים לרוסים, בין תימנים לכל האחרים.

    "מעניין אם עכשיו יפציעו כיתות חדשות ברחבי הארץ, כאלו שמחולקות לפי גזעים/עדות, בדיוק כפי שפירון הנהיג בפתח תקווה. געגועיי לכיתת האתיופיות. כיתת התימניות. כיתת הפולניות. אכן לימדתני חינוך מהו, מר שי פירון".

    איך פספסו את זה בויקיפדיה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן