Skip to content

רקטות גראד התפוצצו ליד ב"ש. הלימודים בוטלו

אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף חוליות שיגור פעמיים במהלך הבוקר. פעיל חמאס נהרג ושני נפצע קשה. באוניברסיטת בן גוריון ובעוטף עזה הלימודים מתקיימים היום. ראש עיריית באר שבע: "אי אפשר להסכים למצב שכזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסקת האש מתפוררת –  רקטת גראד התפוצצה ב-5:30 בבוקר סמוך לבאר שבע בשטח פתוח ואחריה נפלו שלוש רקטות נוספות. האחרונה נחתה קרוב לשמונה בבוקר. אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. בעיריית באר שבע החליטו על ביטול הלימודים במוסדות החינוך בעיר. באוניברסיטת בן גוריון הודיעו כי הלימודים יימשכו כרגיל. גם בישוב עומר ליד לבאר שבע בוטלו הלימודים, למעט גני הילדים שפועלים כסדרם. בעוטף עזה יתקיימו הלימודים.

קודם לכן, במהלך הלילה, נורו שתי רקטות שהתפוצצו בשטח פתוח במועצה האיזורית אשכול. מוקדם יותר נורו פצמ"רים מעזה לעבר ישראל, שהתפוצצו בשטחים פתוחים באיזור כיסופים וגם כאן לא נפגע איש ולא דווח על נזק. בתגובה לירי לעבר אשכול, תקף חיל האוויר את חוליית השיגור ופגע באנשיה.  

פגיעת הרקטה ליד באר שבע (צילום: דובר צה"ל)
פגיעת הרקטה ליד באר שבע (צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף פעמיים הבוקר ודובר צה"ל מסר, כי "כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף במהלך הלילה במרכז רצועת עזה חוליית מחבלים, שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל ומרחב שיגור ירי תלול מסלול. זוהתה פגיעה וכן פיצוצי משנה". 

נודע כי חוליית המחבלים של החמאס שנפגעה צפתה בפעילות כוח של צה"ל שחצה לפנות בוקר את גדר המערכת, כדי לתקן את הנזק שנגרם לגדר במהלך הפיצוץ בו נפצע סרן זיו שילון. החוליה נערכה לשיגור פצצות מרגמה לעבר הכוחות. בעקבות פעילות החוליה בוצעה תקיפת חיל האוויר הלילה ברצועה. גורם בצה"ל טוען, כי הצבא ערוך להסלמה רצינית, אך קיימת הערכה כי החמאס מנסה לאכוף שקט לאורך הרצועה ולמנוע שיגורים של רקטות ארוכות טווח, שבוצעו ללא הסכמתו.

מקורות פלסטינים מסרו, כי פלסטיני אחד נהרג ואחר נפצע קשה מאוד בתקיפה שבוצעה ממזרח לחאן יונס בדרום רצועת עזה. לפי הדיווח, כלי טיס ישראלי שיגר טיל אחד לפחות לעבר חוליה של הזרוע הצבאית של חמאס. כתוצאה מכך נהרג פעיל הארגון, סלימאן אל-קרא. בכירים בחמאס מסרו, כי אנשי הזרוע הצבאית נפגעו בעת שרכבו על אופנוע ליד חאן יונס. כמו כן מסרו, כי חברי החוליה ירו פגזים לעבר כוחות קרקע של צה"ל, לאחר שלטענתם חדרו לרצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר הבוקר: "אי אפשר להגיב למצב כזה. אנחנו נמצאים בפועל במעין מלחמה ללא הפסקה ויורים לעבר ישובי הדרום ועוטף עזה. קברניטי המדינה חייבים לתת מענה ואני סמוך ובטוח שימצאו את הדרך לכך". דנילוביץ הוסיף, כי צריך לזכור שלאחר מבצע עופרת יצוקה היה שקט יחסי לאורך זמן רב. הוא הוסיף כי "טיפטופי הירי והסבבים שאחרי כן לא תורמים להרתעה הנדרשת".

מול משרד ראש הממשלה בירושלים ממשיך דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות, לשבות בשל המצב הכלכלי בו שרויה עירו. השביתה עליה הודיע טרם התחיל סבב האלימות האחרון נמשכת, לדבריו, למרות המצב הביטחוני.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן