Skip to content

סדנאות גמילה מעישון ינסו לגמול את צה"ל מניקוטין

חודש הבריאות והכושר: בחיל הרפואה פותחים שמונה סדנאות לגמילה מעישון בכלל בסיסי צה"ל. "חלק מהותי מהפעילות של חיל הרפואה", מסבירים בחיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת חודש הבריאות והכושר בצה"ל, ייפתחו כבר בחודש הבא שמונה סדנאות לגמילה מעישון המיועדות לאנשי הקבע. הסדנאות, ביוזמת חיל הרפואה, יתקיימו על חשבון שעות הפעילות של אנשי הקבע, וייערכו במגוון בסיסי צה"ל בפריסה ארצית, ביניהם צריפין, בסיסי מז"י ובסיסי פיקוד המרכז. את הסדנאות יעבירו אנשי חיל הרפואה, שעברו הכשרה ייעודית לגמילה מעישון.

גמילה לאנשי קבע (צילום: דו"צ)
גמילה לאנשי קבע (צילום: דו"צ)

"הנתונים הסטטיסטיים על שיעור המעשנים בקרב אנשי הקבע אינם מחמיאים", אמרה רמ"ד אומ"ץ (אחות מוסמכת צבאית), רס"ן רחלי מיזן. "חשיבות הרפואה המונעת בצה"ל והעידוד לאורח חיים בריא עולה יחד עם גיל המשרתים, ובחודש הקרוב אנו מגבירים את הפעילות במטרה לעורר מודעות לבריאות אצל חיילי החובה ואנשי הקבע, בין היתר באמצעות הרשמה לסדנאות גמילה מעישון ועידוד תזונה נכונה", הסבירה. בחיל הרפואה אומרים, כי העיסוק ברפואה מונעת ובאיתור מוקדם של מחלות הוא חלק מהותי מהפעילות של החיל.

קציני צה"ל נחשפו למידע על הסדנאות במתחם "אורחות חיים" של חיל הרפואה, במסגרת אליפות צה"ל למפקדים בשבוע שעבר. במתחם נאספו נתונים על המעשנים באמצעות מילוי שאלון והוצע להם להרשם לסדנאות הגמילה מעישון. בנוסף, הציע המתחם מגוון רחב של בדיקות רפואיות וייעוץ מקצועי בנושאי בריאות: הקצינים שהשתתפו באליפות יכלו לעבור בדיקות לניטור לחץ דם, מדידת היקף מותניים ואחוזי שומן, ולקבל מידע תזונאי אישי וייעוץ ארגונומי. במתחם ניתנה גם האפשרות להתחסן מפני שפעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן