Skip to content

עבודות שירות לשגריר לשעבר שהדליף מידע לשר

בעת שכיהן כשגריר בבלרוס הדליף בן אריה לליברמן פרטים מהחקירה נגדו. בעסקת טיעון ביקשה המדינה חצי שנה של עבודות שירות, השופטת הסתפקה בארבעה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה חודשי מאסר, שיומרו בעבודות שירות, ועוד ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים הטיל היום (ראשון) בית משפט השלום בירושליםעל זאב בן אריה (67),

הדליף לליברמן (צילום: יוסי זמיר)
דייוח בכתב לליברמן (צילום: יוסי זמיר)

 שגריר ישראל לשעבר בבלרוס. בן אריה הורשע בעסקת טיעון על מסירת מידע לאדם שאיננו מוסמך, הפרת חובה ושיבוש הליכי משפט.

מכתב האישום עולה כי בעת ששירת במשרד החוץ כשגריר בבלרוס קיבל בן אריה ממשטרת ישראל בקשה לעזרה משפטית, הנוגעת לחקירה פלילית המתנהלת נגד השר. בן אריה, ידידו של ליברמן, פגש בו בחודש אוקטובר 2008 בעת שכיהן כחבר כנסת וביקר בבלרוס. בפגישתם דיווח בן אריה לחברו על החקירה נגדו ומסר לו פרטים ממנה ומתוכן הבקשה, גם בכתב.

בעסקת טיעון שנעשתה בין הצדדים הודה בן אריה בעובדות המופיעות בכתב האישום, ושני הצדדים ביקשו מבית המשפט להטיל על השגריר לשעבר עבודות שירות. הפרקליטות ביקשה חצי שנה של עבודות שירות, אך השופטת, חגית מאק-קלמנוביץ', קיבלה חלק מטיעוני ההגנה וגזרה עליו לרצות ארבעה חודשי מאסר בפועל בעבודות שירות.

"אין מחלוקת שהנאשם ביצע מעשה חמור של מסירת מידע רגיש… למי שהיה נשוא החקירה", ציינה השופטת  ואמרה כי "ברור לא פחות כי חומרה זו גוברת שבעתיים לנוכח מעמדו הבכיר ותפקידו הרם של הנאשם".  היא התחשבה בנפילתו "מאיגרא רמא לבירא עמיקתה, בפגיעה הכלכלית הקשה אליה נקלע בעקבות פיטוריו ללא פיצויים ממשרד החוץ. את עבודות השירות צפוי בן אריה לעשות בחוות הנוער הציוני בירושלים החל מה-7 בנובמבר הקרוב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן