Skip to content

העולם הוא שטוח, וחייב אישור של ביהמ"ש

ה-iPad Mini והפאניקה של אפל, חלונות 8 והתזמון של מיקרוסופט, ומי יותר קול, אפל או סמסונג, או מי יתן ותהיה זו סופה של הסאגה המשפטית המגוחכת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נקיה, מצוחצחת ועובדת כמו שעון שוויצרי

בקול תרועה רמה יצאה השבוע מיקרוסופט עם החלונות 8. ימים בודדים אחרי הפלופ ההיסטרי של אפל וה-iPAD mini שלה. בשקט בשקט בלי הרבה ניחושים ובלי הרבה רעש ויחסי ציבור עבדו להם תכנתי מיקרוסופ על החלונות 8. השקט התעשייתי, למרות הלחץ, שבטוח היה מבפנים נוכח ההפסדים האחרונים, איפשר לראשונה בהסטוריה למיקרוסופט לצאת עם מוצר גמור, מלוטש ונקי, בניגוד לשלדים בלתי יציבים בהם היא התפרסמה עד היום. ובמקום לדבר יותר מדי היא יצאה לראשונה עם מערכת הפעלה משולבת שתתאים גם למחשבים לוח וגם למחשבי PC. המשמעות של יציאה עם מוצר מוגמר ומלוטש רלוונטית מאוד בימים אלו. השליטה המוחלטת של מיקרוסופט בשוק מערכות ההפעלה אפשרה לה לחפף ולצאת עם מערכות הפעלה חצי מבושלות, אבל הימים הללו עברו והיא החלה מאבדת גובה במהירות כמעט בכל פרמטר. מן הסתם הדרך היחידה לצאת מהבוץ הוא באמצעות מערכת הפעלה נקיה מושלמת ו…פשוטה.

מיקרוסופט חזרה אם כן למגרש הביתי שלה אבל עם שחקן רכש מושלם, ולא משהו שנכפה על האוהדים.

איפד מיני, מיקרו ומקסי

כל זאת כמה ימים אחרי ההכרזה המגוחכת וההסטרית של אפל על ה-ipad mini הכרזה שלא הרשימה אף אחד שכן מדובר בדגם מוקטן של ה-ipad המקורי, שום חידוש, שום גימיק , כלום. רק הודעה למעריצים שיש עוד משהו לבזבז עליו כסף. למה היסטרית ? כי לראשונה מזה זמן רב נלחצת אפל מהעובדה שיש מוצר בשוק שלה אין, טבלטים קטנים ונוחים יותר לאחיזה ולנשיאה (7 אינץ' בדרך כלל) שאין על המדפים בחנויות המלוקקות שלה. ההכרזה על דגם שאין בו שום דבר מיוחד נועדה לשמר מומנטום תוך ניצל יחסי הציבור של החברה יותר מאשר להכריז על משהו רלוונטי. איכשהו יש לי הרושם שההכרזה הזו הוא תוצאה של ההבנה שהאיפון 5 לא הולך להתייצב בשום מקום על חמור לבן. וגם הולכת יד ביד עם מערכת התביעות המשפטיות שמנהלת אפל כנגד סמסונג, המתחרה שאותה לא תשיג לעולם.

המאבק האחרון הוא המגוחך מכולם ובו חטפה אפל את הבומבה, שמן הסתם, היתה צפויה לחטוף במוקדם ובמאוחר. בית המשפט לערעורים בלונדון פסק שסמסונג לא הפרה שום אלמנט רשום בתחום העיצוב של מחשבי הלוח שלה, שכן הם לא "cool" כמו ה-iPad (נשבע לכם זה הנוסח).  סמסונג, מרוצה מההחלטה, יצאה בהכרזה שהחברה ממשיכה להאמין שאפל איננה הראשונה לייצר מכשיר מרובע עם פינות עגולות, אפל לעומת זאת סרבה לומר מילה. לפחות מבחינת העיצוב סיפור התביעות, לפחות באירופה, נגמר.

היציאה לשוק עם המיני איפד נועדה כנראה בין היתר להיות מוכנה להחלטה שלא הגיעה, דהיינו לזו שתחייב את סמסונג להסיר את הגלקסי שלה מהמדפים.

אפל היא סוס רפאים בלי ראש שנע היום מתוקף האינרציה (רוחו של סטיב ג'ובס) עם רוח גבית של בית משפט אמריקאי, קהל אוהדים לא מבריק, אבל ללא פרש, ועם כל הכבוד לטים קוק, אין לו את זה. אם תוך שנה אחת לא תצא אפל לשוק עם משהו באמת חדשני הרי שהיא כבר לא תוכל למנוע בכוח את ההתקדמות של סמסונג, ואם מיקרוסופט ימשיכו בקו החדש בו בחרו, היא תפסיד במוקדם ובמאוחר את החלקיק הקטנטן שלה בשוק מערכות ההפעלה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן