Skip to content

טיולים רוחניים בלי אף צדיק

באירוע חגיגי שכלל מדיטציה, הושק המדריך השלם לטיולי העצמה, השראה והתפתחות של המורה הרוחני ירון זפרן. זפרן חיפש מקומות בעלי ממד רוחני, המנותקים מכל "יחוס" דתי ומציג לראשונה אתרים, שחלקם בודאי מוכרים, אבל לא תמיד דווקא מהצד הרוחני המיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ספרו של המורה הרוחני ד"ר ירון זפרן לטיולי העצמה, השראה והתפתחות
ספרו של המורה הרוחני ד"ר ירון זפרן. הספר חושף מקומות קסומים בעלי ממד רוחני, שאינם ידועים גם למטיילים מובהקים

ד"ר ירון זפרן, מורה רוחני ומנהל המכללה ללימודים רוחניים, השיק באחרונה את ספרו החדש "טיולים רוחניים בישראל", זאת לאחר שנים רבות שבהן עסק בטיולים ובשיטוטים ברחבי הארץ ובעולם בחיפוש אחר אתרים מעוררי השראה רוחנית.

בניגוד לאתרים הרבים המוכרים לציבור הישראלי כקדושים מבחינה דתית, כמו קברי קדושים וצדיקים, חיפש זפרן מקומות המנותקים מכל "יחוס" דתי, בעלי ממד רוחני.
הספר שהינו הראשון מסוגו, מציג לראשונה אתרים שחלקם בוודאי מוכרים, אבל לאו דווקא מהצד או הממד הרוחני המיוחד.

מכאן יגיע החתן!

אתר כזה, מאוד ידוע ומוכר, נמצא בגן הלאומי בית גוברין: מערות השובך שמכונות קולומבריום, שנחצבו ככל הנראה בתקופה ההלניסטית במאות השנייה והשלישית לפני הספירה. מקור השם קולומבריום במילה הלטינית יונה – קולמבה. באזור זה היה נפוץ פולחנה של האלה אפרודיטה, שהיונה היתה ציפור המקודשת לה, וייתכן אפוא שגידול היונים היה חלק מפולחן זה.

ד"ר ירון זפרן. שנים של חיפוש אחר אתרים מעוררי השראה רוחנית. (צילום: ציפי מנשה)
ד"ר ירון זפרן. שנים של חיפוש אחר אתרים מעוררי השראה רוחנית. (צילום: ציפי מנשה)

בהקשר של אהבה וחיזוק הזוגיות, ממליץ זפרן דווקא על ביקור בחורבת מדרס, שנמצא גם בגן הלאומי בית גוברין, בגלל הקשר לאגדה מקסימה שמספרת שבמקור שימשה כמקדש לאפרודיטה.
מקום פחות מוכר ומתאים גם לילדים נקרא בור יוסף.

ישנם שני אתרים בארץ המתיימרים להיות המיקום שבו הושלך יוסף בידי אחיו לבור. אחד בעמק דותן והשני – בו בחר זפרן – נמצא בתחומי קיבוץ עמיעד שמצפון לכנרת. במקום שרידי חאן דרכים ששימש מאות שנים כתחנת מעבר. בסמוך לו נמצא בור יוסף, ומעליו מבנה המורכב מכיפה הנתמכת ע"י ארבעה עמודים.

לשיטתו של זפרן, יוסף שעלה משאול תחתיות לפסגת השאיפות, הוא ההשראה שתעזור לכם, למשל, לקבל החלטה כאן ועכשיו ולא להתייאש, להמשיך ולהילחם על מה שחשוב לכם, מתוך ידיעה, שאין דבר העומד בפני הרצון!
ישנם אתרים רבים לא ידועים כמו למשל קו k בנגב, קרוב לגבול מצרים ומצפה רמון ובצפון – קרוב לקצרין אתר בשם רוג'ום אל-הירי, אתר מגאליתי הגדול בישראל, תעלומה שמעסיקה ארכיאולוגים ואנשי אזוטריקה (תורת הנסתר) כאחד.

אלו רק שניים מתוך כשישים האתרים אותם בחר זפרן להציג בספרו. מטיילים המעוניינים לשלב ביקורים באתרים – שחלקם אמנם משוייכים לדת אחת או יותר – ימצאו בספר נקודת מבט מנותקת מההקשר הדתי ויקבלו המלצות לפעילויות ועבודה רוחנית בעלות משמעות, מבט ואופי נטול כל קשר לדת כלשהי, עבודה זרה כזאת או אחרת.
זפרן בחר למיין אותם על פי חלוקה לנושאים:
1. ריפוי והגברת החיוניות.
2. אהבה וחיזוק הזוגיות
3. להגנה ופתרון בעיות
4. קבלת הדרכה רוחנית
5. העצמה אישית
6. ציד אוצרות ומגנוט משאלות
7. התפתחות רוחנית
8. סיורי השראה
9. חוויות רוחניות לילדים

האתרים בספר נבחרו בקפידה לאחר התנסות אישית רבת השנים של זפרן. כל אתר מלווה בצילומים יפהפיים אותם צילם בעצמו, מפת הגעה והסברים על קסמו של אותו אתר והצעות לפעילות רוחנית במקום.

מתוך הספר. חלק מהאתרים מוכרים, אבל לאו דווקא מהצד או הממד הרוחני המיוחד. (צילום: ציפי מנשה)
מתוך הספר. חלק מהאתרים מוכרים, אבל לאו דווקא מהצד או הממד הרוחני המיוחד. (צילום: ציפי מנשה)

הספר חושף מקומות קסומים בעלי ממד רוחני, שלמרבית האנשים, כולל גם מטיילים מובהקים, הם אינם ידועים.
רוב המקומות נגישים לכל המשפחה וקלים למציאה.

הספר יפהפה וקל לשימוש. הסיפורים סביב האתרים מרתקים ובהחלט עושים חשק לצאת לדרך.
בפעם הבאה שתחליטו לצאת לטיול תוכלו לשלב בו גם אתר בעל ממד רוחני שקרוב ללבכם.
ירון זפרן מדריך ומלווה קבוצות בטיולים למקומות ולאתרים הרוחניים, חוויה מיוחדת לכל מי שהרוחניות קרובה ללבו. (הוצאת כנרת, 128 שקלים).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן