Skip to content

מאות נהרגו בהתנגשויות אלימות במיאנמר

הנשיא , ת'אין זאין, הודה בהיקף האלימות הסוחפת את מדינת ראחין שבמערב מיאנמר נגד מוסלמים משבט רוהינגיה. פקיד או"ם בכיר אמר שעד כה נאלצו 22,000 בני אדם לנטוש את בתיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלימות אתנית במיאנמר
אלימות אתנית במיאנמר

הפייננשל טיימס מדווח היום, שנשיא מיאנמר, תֵ'יין זֵיין, ביקש לזרז את עבודת הוועדה שהקים לחקירת העימות האלים בארצו בשבוע שעבר: "היו מקרים של שריפת כפרים שלמים וחלקי ערים במדינת ראחין," אמר דובר הנשיא, "אם יהיה צורך, נשלח כוחות נוספים להשבת היציבות על כנה."

נשיא מיאנמר התבטא אחרי שארגון משמר זכויות האדם בארצו פרסם תצלומי לווין, שבהם נראים מאות בתים שהוחרבו בעיר הנמל קיוקפיו, שרוב תושביה הם בני שבט רוהינגיה, דרומה לבירת המדינה סיטווה. התצלומים פותחים צוהר לעימות שראשיתו בחודש יוני, אחרי דיווחים על אונס ורצח אישה בודהיסטית במדינה בידי שלושה מוסלמים.

מספר הקורבנות בעימות שפרץ בשבוע שעבר שנוי במחלוקת. הממשלה תיקנה את המספר משני הרוגים בתחילת הדיווחים ל-112 בני אדם שנהרגו. היא מודה גם שיותר מ-3,000 בתים, רובם שייכים למוסלמים משבט רוהינגיה, הוחרבו. ארגוני זכויות אדם וארגונים של הרוהינגיה טוענים, שלפחות "כמה מאות אנשים נהרגו בהתנגשויות האחרונות".

פיל רוברטסון, איש משמר זכויות האדם, אמר שההערכות הגבוהות יותר התבססו על עדויות ראייה ועל "נטייתה המתועדת היטב של הממשלה להמעיט במספרים העלולים לעורר עליה ביקורת."

מזכיר האו"ם, באן קי-מון, אמר בסוף השבוע ש"התקפות הפורעים" על יישובי הרוהינגיה חייבות להיפסק. "מארג הסדר הציבורי עלול להינזק ללא תקנה ותהליך הרפורמות והפתיחות של מיאנמר… עומד בסכנה."

רשת אי.בי.סי מדווחת שאלפי פליטים נמלטו היום למחנות העולים כבר על גדותיהם בחוף המערבי של מיאנמר. פקיד או"ם בכיר אמר שעד כה נאלצו 22,000 בני אדם לנטוש את בתיהם.

לא רק עם שכניהם הבודהיסטים נאלצים בני רוהינגיה המוסלמים להתמודד, אלא גם עם אפליה רשמית, מדיניות שעודד המשטר הצבאי של מיאנמר כדי לגייס תמיכה ציבורית של מגזרי אוכלוסיה אחרים. חוק משנת 1984 הדיר אותם מרשימת 135 הקבוצות האתניות במדינה, פירוש הדבר שהם מודרים מזכויות אזרח יסודיות ולמעשה הם נטולי אזרחות.

מדינת בנגלדש השכנה, שגם היא אינה מכירה באזרחות בני רוהינגיה, אומרת שאלפי פליטים ניסו להיכנס לתחומה בסירות, אך היא מנעה זאת מהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן