Skip to content

מפלגת העצמאות – שומרת הגחלת של מפא״י ובן-גוריון

יו״ר המפלגה הוא בן למסורת זו. כל חבריה הם צאצאיה, וכך גם תומכיה ומצביעיה בבחירות הקרובות. העצמאות בנויה על אנשים הרואים עצמם אחראים לעתיד המדינה, משרתיה ושומריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגת העצמאות היא מפלגה ישנה-חדשה. היא אמנם קמה רק לפני שנתיים כתוצאה מפילוג בין שני חלקי מפלגת העבודה, אך היא לקחה על עצמה להמשיך מסורת ארוכה ומפוארת של מפלגת העבודה ההיסטורית כמפלגה ציונית, ממלכתית, ביטחונית, אחראית ומעשית.

עבורי, מפלגת העצמאות היא שומרת הגחלת של מפא״י ובן-גוריון. יו״ר המפלגה הוא בן למסורת זו. כל חבריה הם צאצאיה, וכך גם תומכיה ומצביעיה בבחירות הקרובות. מפלגת העצמאות, כמו הורתה, בנויה על אנשים הרואים עצמם אחראים לעתיד המדינה, משרתיה ושומריה.

אין ספק שכמפלגה של שומרי ישראל, ההישג העיקרי של מפלגת העצמאות בראשות שר הביטחון אהוד ברק

ח"כ עינת וילף (צילמה: ציפי מנשה)
ח"כ עינת וילף, העצמאות (צילמה: ציפי מנשה)

הוא השקט הבטחוני (היחסי, למרבה הצער תמיד היחסי) ממנו נהנתה ישראל בשנים האחרונות. הרגיעה הזו היא המסד עליה נבנות המחאה החברתית וסדר היום האזרחי והכלכלי של מפלגות אחרות. האפשרות שיש למפלגות מסויימות להתמקד בסדר יום כלכלי או אזרחי בלבד ואף לעשות זאת מבלי להעמיד בראשן מי שנתפשים מתאימים ומנוסים לתפקיד ראש הממשלה בישראל היא פריבילגיה שכולה תוצר של השקט הבטחוני המתמשך.

היסודות האיתנים של התנהלות ביטחונית שקולה ומתונה

שקט זה אינו מובן מאליו. שקט זה הוא תוצר של התנהלות שיש בה עוצמה ואחריות. לא כל אחד מסוגל לכך. לא כל אחד בא ממסורת מפלגתית ושלטונית כזו. דווקא בשל חשיבות העיסוק בנושאים אזרחיים, כלכליים וחברתיים, אסור לעשות זאת מבלי להניח בראש וראשונה את היסודות האיתנים של התנהלות ביטחונית שקולה ומתונה. רק כך ייפתח המרחב להתמודדות עם בעיות עומק של החברה הישראלית.

גם בכל הנוגע לפתרונות לבעיות עומק, חברי מפלגת העצמאות הוכיחו חשיבה מקורית ונקייה, המבקשת לשרת את טובת המדינה ולא קבוצות לחץ. כך, למשל, הצלחנו למנוע חקיקת חוק חלופי לחוק טל, במטרה לקבע לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל את המצב שבו לא ניתן עוד לדחות שירות על רקע רישום בישיבה – מצב מושחת שהפך את הישיבות למקלטי השתמטות המוניים – וליצור מצב שרק משרד הביטחון וצה״ל יכולים להחליט את מי הם רוצים לגייס. נאבקנו בריכוזיות במשק הישראלי והבאנו לכך שמדיניות הממשלה הרשמית הפכה להיות מאבק בריכוזיות ופעלנו למען החינוך בישראל על ידי מיקוד פנאטי בהשבת הסדר והמשמעת לבתי הספר, שימת דגש מיוחד על המורים ומעמדם והפיכת המורים ממי שאומרים להם מה לעשות לשותפים בקביעת מדיניות חינוכית ומי ששואלים אותם מה לעשות.

מפלגת העצמאות אינה מפלגת בלון שתיאבק בחודשים הקרובים להסתיר מהציבור את הריק שהוא מהותה במעטפת נוצצת. להפך, מפלגת העצמאות היא מפלגה של תוכן ועשייה, שהאתגר בפניה הוא לפלס את דרכה לציבור שקול ואחראי שלא תמיד יודע על העשייה של חבריה בעידן של דימויים. מפלגת העצמאות תמשיך להיות מחוייבת לשמור על הגחלת של מפא"י ולהרחיב את התמיכה בה ובערכיה. לכל המפא״יניקים באשר הם – ותיקים כצעירים: ביתכם איתנו, המפלגה הישנה – חדשה שלכם.

>>> לקט מאמרים וידיעות בנושא בחירות 2013

  • ח"כ ד"ר עינת וילף היא יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת
[related-posts title="עוד מאמרי תעמולת בחירות 2013"]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן