Skip to content

פוטבול: המדריך המקוצר לחצאי הגמר האיזוריים

משחק אחד. המפסיד הולך הביתה, המנצח ממשיך הלאה. אולי זהו סוד קסמו של ענף הספורט הפופלארי בארה"ב. אז לכבוד משחקי הפלייאוף שיערכו בשבת וראשון - קבלו אפריטיף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משחק אחד. המפסיד הולך הביתה, המנצח ממשיך הלאה. אולי זהו סוד קסמו של ענף הספורט הפופלארי בארה"ב. אז לכבוד משחקי הפלייאוף שיערכו בשבת וראשון – קבלו אפריטיף

מאת אלעד פרננדס

סן פרנסיסקו 49 – ניו-אורלינס סיינטס, שבת 23:30

מה אתם מעדיפים, קבוצת התקפה מפלצתית או קבוצת הגנה רצחנית? אז מהצד האחד יש לנו את הסיינטס, האלופה מ-2009 עם התקפה יוצאת מהכלל בראשותו של הקוטרבק דרו בריס ששבר השנה את שיא היארדים באוויר. אך מה לגבי ההגנה? הסיינטס אחת הגרועות בליגה.

מהצד השני, סן פרנסיסקו 49, שעברו השנה מהפך אדיר.  בעונה שעברה הם סיימו עם מאזן עלוב של 6 הפסדים ו-10 ניצחונות, אך השנה הם השיגו 13 ניצחונות וספגו 3 הפסדים. את ההישג יש לזקוף לג'ים הארבו, מאמן הקבוצה, שזו היא עונתו הראשונה בליגה ומבחינתי הוא מאמן העונה. בכלל, בקרב אוהדי הקבוצה יש  התחושה שימי העבר המפוארים משנות ה-80 עומדים לחזור. חוצמזה, מדובר בקבוצת הגנה יוצאת מן הכלל שמובילה את הליגה בהגנה נגד משחק הריצה של היריבות. אך ההתקפה של הניינרס די חורקת בלשון המעטה כאשר רוב האשמה נופלת על כתפי הק"ב הבינוני אלכס סמית.

עוד אחד מרגעי השיא בקריירה של בריס

בתכלס, כנראה שמה שיכריע את המשחק הוא חסרון הביתיות של הסיינטס. ניו אורלינס "מובילה" את הליגה בפער בהשגת נקודות בין משחקי הבית לחוץ. הקבוצה מבקיעה 41.6  נק בביתה אך נופלת בצורה הדרסטית ביותר במשחקי החוץ שלה ל-27.3 נק' .

חכמים ממני כבר אמרו ש"התקפה מנצחת משחקים, אבל הגנה מביאה אליפויות". במוצ"ש נדע מה תוקפה של הקלישאה.

בולטימור רייבנס – יוסטון טקסנס, 20:00 ראשון

בשקט בשקט, בלי ששמנו לב, הטקסנים עשו אחלה עונה סדירה. עם מאזן של 10-6 הם העיפו את סינסנטי בשבוע שעבר בזכות תצוגה מצוינת של הרץ האחורי הצעיר אריאן פוסטר. אך האם זה יספיק להם בבולטימור מול ההגנה הקשוחה של הרייבנס? כנראה שלא.

לבולטימור יש כנראה את שחקן ההגנה הטוב בליגה ריי לואיס, וק"ב ותיק מנוסה בדמותו של ג'ו פלאקו. והכי חשוב מבחינתם: היריבה השנואה מפיטסבורג כבר בחוץ, לכן לא סביר שהרייבנס יתקלו בקשיים מיוחדים מול יוסטון.

כשריי לואיס יקים מפלגה, הוא ישתמש בסרטון הזה

גרין ביי פקרס – ניו-יורק ג'יאנטס. יום ראשון 23:30

האם ההיסטוריה יכולה לחזור על עצמה? אם תשאלו את אוהדי הג'יאנטס תקבלו כן ענק. בפלייאוף של 2007  הג'יאנטס ניצחו בחוץ  את טמפה ביי, דאלאס וגרין ביי. הדובדבן שבקצפת היה הנצחון הבלתי יאמן בסופרבול על ניו-אינגלנד פטריוטס שעד לאותו משחק שמרו על מאזן נקי מהפסדים.

האמת היא שקיים דימיון בין הג'יאנטס של 2007 לאלה הנוכחיים. כמו אז גם היום, הקבוצה לא הבריקה במהלך העונה, אך ידעה להתחבר בדיוק בזמן, בפלייאוף. הבעיה היחידה שגרין ביי של 2011 היא ממש לא אותה קבוצה של 2007 . הפעם מדובר באלופה עם הקוטרבק הטוב בליגה, ארון רוג'רס, שמסרהעונה  ל -45 טאצ'דונים ונחטף רק 6 פעמיים. תוסיפו לזה את המאזן הטוב בליגה 15-1 , מזג אויר מקפיא ואת הרצון של האוהדים לנקום בג'יאנטס על אותו הפסד כואב ב 2007. במילים אחרות, היסטוריה עשויה לחזור על עצמה אך כנראה שלא השנה.

קשה להפסיד כשהבחורה הזו לצידך. גם ישו לא מזיק (nikotransmission)

 ניו אינגלנד פטריוטס – דנבר ברונקוס, 03:00 בין ראשון לשני

פוטובול הוא משחק של קוטרבקים. עוד קלישאה שחוקה. אך במקרה של הפטס והברונקוס היא נכונה שבעתיים. לפעמיים נדמה שהבאזז סביב טום בריידי וטים טיבו מאפיל על יכולותיהם ועל קבוצתם. בריידי מהפטריוטס, שנמצא בשלהי הקריירה, נראה כאילו יצא מפוסטר של בבורלי הילס 90210: יפה תואר, כריזמטי, עשיר, כוכב פרסומות ועונד 3 טבעות אליפות. אה כן, הוא גם נשוי לדוגמנית העל ג'יזל. מהעבר השני של המתרס, טים טיבו, שנה ראשונה בליגה, נוצרי אדוק עם דעות שמרניות שלא היו מביישות רפובליקאי באלבאמה, ועל כתפו תלויה הזמרת קייטי פרי. ומה מבחינה מקצועית? בריידי העמיד השנה מספרים מרשימים, אך קבוצתו קצת גימגמה. טיבו לעומתו לא הבריק מהבחינה האישית, אך מרגע שקיבל את המושכות לידיו הוביל את דנבר בווינריות יוצאת דופן למקום בפלייאוף. אם תשאלו אותו, זה הכל בזכות ההוא על הצלב. על הנייר הפטס מובילים כמעט בכל מדד מול הברונקוס. מצד שני, הייתם מהמרים נגד ישו?

כל המשחקים ישודרו בערוצים: METV, FOX SPORTS, ESPN, 5+LIVE

1 Comment

  1. mandy
    13 בינואר 2012 @ 17:47

    I'de vote for him

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן