Skip to content

רקטות קסאם שוגרו לדרום. צה"ל תקף מטרות ברצועה

ההרתעה לא עובדת - מטחי הרקטות ממשיכים. ישובי עוטף עזה שרויים במלחמה מכרסמת. הלילה לא נפגע איש ולא נגרם נזק לרכוש. צה"ל תוקף בתגובה. במערכת הביטחון ובצה"ל יצטרכו לבחון מחדש את הדרכים לבלום את הירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסלמה בדרום נמשכת –  16 רקטות קסאם לפחות נורו הלילה (שני) משטח עזה לישובי עוטף עזה בדרום. רקטות קסאם נוספות שוגרו הבוקר. אזעקת צבע אדום הושמעה פעמים רבות  במועצות האזוריות אשכול, לכיש ושער הנגב. 11 רקטות נורו הלילה לעבר שטחי אשכול, ארבע לעבר מועצת לכיש ומוקדם יותר, רקטה לעבר אשכול.

שולפים את הרקטות (צילום: אדר יהלום, משטרת ישראל)
שולפים את הרקטות (צילום: אדר יהלום, משטרת ישראל)

לפני מטח הרקטות תקף חיל האוויר מטרות ברצועה בתגובה לירי לעבר באר שבע. לדברי דובר צה"ל: "כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה יעדי טרור ברצועת עזה, ביניהם מוקד פעילות טרור ומרחב שיגור בצפון רצועת עזה וכן מוקד פעילות טרור בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

תושבי ישובי עוטף עזה הצטוו לשהות במרחק של עד 15 שניות ממרחבים מוגנים. עם זאת, בבאר שבע, חזרו הלימודים לשגרה.

לפי מקורות פלסטיניים תקף חיל האוויר בסיס של הזרוע הצבאית של חמאס בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כתוצאה מכך נגרם נזק כבד לבסיס. עוד דווח על בסיס נוסף של הזרוע הצבאית של חמאס שהותקף סמוך לעיירה בית חנון שבצפון הרצועה. כן דווח על תקיפת בית שנמצא בבנייה במרכז רצועת עזה וכן שטח חקלאי בשכונת זייתון שבמזרח העיר עזה. לא דווח על נפגעים כתוצאה מתקיפות אלו.

אתמול בבוקר נורו שתי רקטות גראד לעבר באר שבע, שתיהן התפוצצו בשטחים פתוחים, שתיים נוספות נורו לעבר שטחים פתוחים במועצה איזורית רמת הנגב שלראשונה נורו לעברה רקטות. כל הרקטות התפוצצו בלי שנדרם נזק לאדם או לרכוש.

שיגור מעזה הבוקר (צילום: Gaza updait)
שיגורים מעזה הבוקר (צילום: Gaza updait)

ראש עיריית באר שבע, רובי דנילוביץ', אמר אתמול כי המשוואה לפיה ינחה את מערכת החינוך בעירו לפעול היא שכאשר נופלות רקטות בעיר אין לימודים. בשדרות הופסקה שביתת העירייה, לאחר שהובטח לעיר סיוע כספי של 22 מיליון שקלים על ידי האוצר ומשרד הפנים. 

ההסלמה בדרום –  16 רקטות לפחות, נורו הלילה (שני) משטח עזה לישובי עוטף עזה בדרום.אזעקת צבע אדום השמה פעמים רבות  במועצות האזוריות אשכול, לכיש ושער הנגב.  11 רקטות נורו לעבר שטחי אשכול, 4 לעבר מועצת לכיש ומוקדם לכך עוד רקטה נוספת לעבר אשכול. מוקדם לירי מטח הרקטות, תקף חיל האוויר מטרות ברצועה בתגובה לירי לעבר באר שבע. לדברי דובר צה"ל "כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה יעדי טרור ברצועת עזה, ביניהם מוקד פעילות טרור ומרחב שיגור בצפון רצועת עזה וכן מוקד פעילות טרור בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".  תושבי ישובי עוטף עזה הצטוו לשהות במרחק של עד 15 שניות מסביבת מרחבים מוגנים. עם זאת, בבאר שבע, חזרו הלימודים לשגרה.  לפי מקורות פלסטינים  תקף חיל האוויר בסיס של הזרוע הצבאית של חמאס בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כתוצאה מכך נגרם נזק כבד לבסיס. עוד דווח על בסיס נוסף של הזרוע הצבאית של חמאס שהותקף בסמוך לעיירה בית חנון שבצפון הרצועה. כמו כן דווח על תקיפת בית שנמצא בבנייה במרכז רצועת עזה וכן שטח חקלאי בשכונת זייתון שבמזרח העיר עזה. לא דווח על נפגעים כתוצאה מתקיפות אלו. דובר צה"ל מוסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".  אתמול בבוקר נורו שתי רקטות גראד לעבר באר שבע, שתיהן התפוצצו בשטחים פתוחים, שתיים נוספות נורו לעבר שטחים פתוחים במועצה אזורית רמת הנגב שלראשונה נורו לעברה רקטות. כל הרקטות התפוצצו מבלי שנדרם נזק לאדם או לרכוש.  ראש עיריית באר שבע, רובי דנילוביץ' אמר אתמול כי המשוואה לפי ינחה את מערכת החינוך בעירו לפעול היא שכאשר נופלות רקטות בעיר אין לימודים. בשדרות הופסקה שביתת הרשות וראשה, לאחר שהובטח לעיר סיוע כספי של 22 מיליון שקלים על ידי האוצר ומשרד הפנים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן