Skip to content

נוחי דנקנר: אור ירוק בקצה המנהרה

דנקנר מחזיק דרך כור בכ-2.14% ממניות קרדיט סוויס. הדוחות החיוביים של הבנק, שפורסמו השבוע, מביאים עמם משב רוח מרענן, מה שאולי יתרום לעליית שערים למניות כור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אור ירוק בקצה המנהרה מגיע מחברת קרדיט סוויס. כור תעשיות בע"מ, בשליטת תאגיד אי. די. בי של איש העסקים נוחי דנקנר, דיווחה השבוע בהודעה מיוחדת על תוצאות הרבעון השלישי של קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ. הדוחות מאירים בזרקור חיובי את פעילות הבנק, מה שיכניס מעט רוח למפרשי התאגיד אי. די. בי, ומעט אוויר לנשימה עבור דנקנר.

נוחי דנקנר, הבעלים של אי.די.בי (צילום: טלי קצורין)

מניית כור, שבסוף שבוע הקודם רשמה נסקה ביותר מ-6.5% לרמה של כמעט 49 שקל, דיווחה כי קרדיט סוויס פירסמה רווח נקי של 254 מיליון פראנק שוויצרי.

בדוחות שפורסמו לציבור המשקיעים, אומר מנכ"ל קרדיט סוויס, מר בריידי וו. דוגן, כי: "אנו ממשיכים לבצע בהצלחה את הצעדים האסטרטגיים שהתחלנו ביישומם שנה שעברה, תוך שמירה על תנופת לקוחות חזקה. ביצענו היערכות – מחדש של עסקנו, כדי להתאימו טוב יותר לדרישות השינויים ברגולציה ובסביבת השוק, ותוך כדי כך הפחתנו את הסיכונים באופן מהותי.

"בד בבד, הצלחנו להפחית משמעותית את הוצאותינו והתייעלנו בכל תחומי הפעילות של הבנק. זאת ועוד, המשכנו לחזק את בסיס ההון שלנו ושיפרנו את מבנה המאזן שלנו על מנת להתאים אותו לדרישות הרגולציה העתידיות. עם זאת, על ידינו לבנות פלטפורמה חזקה שתספק את הייעוץ והשירותים הטובים ביותר ללקוחותינו".

מר דוגן הוסיף: "ברבעון השלישי של שנת 2012, עסקינו הניבו רווחים סולידיים, תוך כדי שיפור ביעילות פעילותינו. אנו צופים, שיעלה בידינו לחסוך בעלויות למעלה מ-3 מיליארד פרנק שוויצרי, שהוא היעד שהכרזנו עליו לשנת 2013 כולה, ואנו מחוייבים להמשיך להביא לחיסכון נוסף בעליות בשנים הבאות".

תחום העיסוק של קרדיט סוויס מסתכם בשלושה תחומים עיקריים: בנקאות פרטית, בנקאות להשקעות וניהול נכסים. תחום הבנקאות הפרטית הכניסו לבנק כ–2,591 מיליארד פרנק שוויצרי ונכסים חדשים בסדר גודל של 5.1 מיליארד פרנק שוויצרי נכנסו לבנק. ההכנסות מתחום הבנקאות להשקעות הכניסו כ–3,296 מיליארד פרנק שוויצרי, כאשר הסעיף המעודד הוא ההכנסות מעסקי מכירות ומסחר במניות אשר הסתכמו ב–1,026 מיליארד פרנק שוויצרי. סעיף הפעילות של הבנק, חותמות ההכנסות מניהול נכסים, שהכניסו לבנק כמעט 610 מיליון פרנק שוויצרי.

דנקנר מחזיק דרך כור בכ-2.14% ממניות קרדיט סוויס. הדוחות שפורסמו מביאים עמם משב רוח מרענן, מה שאולי יתרום לעלית שערים למניות כור השבוע. למרות כל זאת, מצפה לדנקנר דרך לא פשוטה לפתרון כל בעיותיו הפיננסיות, שהם כידוע רבות וכבדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן