Skip to content

שקיעתו של האזרח האיטלקי מספר אחת

פרשת ברלוסקוני מזכירה במובנים מסויימים את שקיעתו של האזרח קיין בסרטו של אורסון וולס, והוא צפוי לעמוד ולתת את הדין בשורה ארוכה של האשמות. בין אותן האשמות, ניתן למצוא האשמות בגין קיום יחסי מין עם קטינות, וניצול לרעה של כוחו הפוליטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף השבוע האחרון נגזרו על סילביו ברלוסקוני, איש עסקים בעבר ובהווה, נשיא התורן של האיחוד האירופי וראש ממשלת איטליה לשעבר, ואחד האנשים החזקים בארץ המגף, 4 שנים בכלא בגין עבירות מס ומרמה, בעקבות נסיון לרכישת זכויות שידור טלוויזיה וקולנוע אמריקניות, על ידי חברת התקשורת מדיה-סט שבבעלותו.

סילביו ברלוסקוני, מקור: ויקימדיה
סילביו ברלוסקוני, מקור: ויקימדיה

ברלוסקוני ניסה כבר, לפני כעשור, לרכוש דרך חברות זרות את זכויות השידור במחירים מופקעים, וזאת כדי להימנע מתשלום מס. בנוסף, לעונש של 4 שנים שיופחת לשנה בעקבות חנינה, ימנע מברלוסקוני לעסוק בכל תפקיד ציבורי למשך כ-5 שנים, ולעמוד בראש חברה ציבורית כלשהי למשך כ-3 שנים. בתוך כך, רשמה המניה של חברת מדיה-סט, בבעלותו של ברלוסקוני, ירידות שערים כאשר היא מאבדת יותר מ-3% מערכה לרמה של 1.34 אירו.

למרות זאת, ברלוסקוני לא עתיד לשבת מאחורי סורג ובריח כל כך מהר, מכיוון שלפרקליטיו ישנם שלושה חודשים לערער על גזר הדין. על פי החוק האיטלקי, יש באפשרותו של ברלוסקוני עוד שני ערעורים לפני שגזר הדין יבוצע, ותהליך זה עלול לקחת שנים רבות.

סילביו ברלוסקוני, מיליארדר בן 76, כיהן שלוש קדנציות כראש ממשלת איטליה מטעם מפלגת פורצה איטליה (Forza Italia, באיטלקית "קדימה איטליה”), הוא נולד במילאן ובעל תואר במשפטים. לפני שנהפך לשחקן פוליטי צבעוני במיוחד בזירה האירופית, ברלוסקוני היה ונותר, גם בתקופתו כראש ממשלה, איש עסקים מצליח, מה שגרר ביקורת גדולה מצד מתנגדיו.

הוא החל את הקריירה העסקית שלו כיזם נדל"ן. דריסת הרגל הראשונה שלו היתה בתחום הטלוויזיה, כאשר הקים חברת מדיה קטנה בשם Telemilano, תוך שהוא בונה אט אט אימפריה משגשגת בתחום התקשורת. ההצלחה בתחום התקשורת, הובילה אותו לכניסה לשווקים חדשים מחוץ לאיטליה כמו צרפת ספרד וגרמניה. השקעות נוספות של ברלוסקוני כוללות תחומים רבים, כמו מסחר, ביטוח ובנקאות אשר נעשו דרך חברת Fininvest, והשקעות בספורט כאשר רכש לפני כשלושה עשורים את קבוצת הכדורגל Associazione Calcio Milan או בקיצור A.C. Milan, אחת מקבוצות הכדורגל המצליחות והטובות בעולם.

שקיעתו של האזרח ברלוסקוני, שמזכיר במובנים מסויימים את שקיעתו של האזרח קיין בסרטו של אורסון וולס, לא מסתיימת בפרשה הזו, והוא צפוי לעמוד ולתת את הדין בשורה ארוכה של האשמות. בין אותן האשמות, ניתן למצוא האשמות בגין קיום יחסי מין עם קטינות, וניצול לרעה של כוחו הפוליטי, כשברלוסקוני עמד בראש ממשלת איטליה, האשמות שפגעו וימשיכו לפגוע במוניטין הרעוע ממילא של ברלוסקוני.

לא ברור מה בעתיד האימפריה העסקית הענפה שהוא בנה במו ידיו, ששוויה מוערך במיליארדי דולרים, אך סביר להניח כי לא יתכנו זעזועים גדולים, כיוון שלא נראה לעין שברלוסקוני עתיד לשבת בכלא בקרוב אם בכלל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן