Skip to content

יחימוביץ': "המעשה של נתניהו חיזק אותנו"

יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ', נפגשה עם שני המצטרפים החדשים, ח"כ נחמן שי וסתיו שפיר - ובאותה הזדמנות הכריזה כי מאז הודיעו נתניהו וליברמן על איחוד הרשימה לכנסת "אנו רואים מעבר אינטנסיבי מהליכוד אלינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המעשה של נתניהו היה טעות פוליטית שהוסיפה לנו עוצמה רבה, וחיזקה אותנו". כך טענה היום יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ',  בפגישה עם ח"כ נחמן שי, שעזב את "קדימה" לטובת מפלגת העבודה.

"היו רבים שחשבו שמערכת הבחירות הוכרעה", אמרה יחימוביץ'. "נתניהו היה מודאג מאוד מהסקרים שקירבו את העבודה לליכוד ובחלקם אף עברו אותו. זו הסיבה היחידה לחבירה לליברמן. רבים מתומכי הליכוד מתקשים להזדהות אתו ואנו רואים מעבר אינטנסיבי מהליכוד אלינו. יש קבוצה חברתית בליכוד שמאוד מאוכזבת מנתניהו".

יחימוביץ': "יש קבוצה חברתית בליכוד שמאוד מאוכזבת מנתניהו". (צילום: דן בר דוב)
יחימוביץ': "יש קבוצה חברתית בליכוד שמאוד מאוכזבת מנתניהו". (צילום: דן בר דוב)

יחימוביץ בירכה את ח"כ נחמן שי על הצטרפותו: "אני שמחה לקבל למפלגתנו את ח"כ נחמן שי, שותף פעיל שלי לחקיקה, ח"כ משובח ביותר. הובלנו ביחד כמה חוקים ונאבקנו נגד הפרטת קרקעות. נחמן מאוד קרוב למפלגת העבודה בערכיו, ואני מקבלת אותו בהערכה ומאחלת לו הצלחה".

ח"כ ד"ר נחמן שי אמר: "מה שהניע אותי לעשות את המהלך היה הגוש שקם מימין שהפחיד אותי. מוכרחים להקים גוש אחד סביב מפלגת העבודה וסביב שלי יחימוביץ'. הגוש הזה הוא היחיד שיוכל לעמוד באתגרים. ההכרעות שעלינו לקחת בשנים הקרובות צריכות להיות ברוח האידיאולוגיה ובחשיבה של המחנה הזה. אני בחרתי לפעול במקום הקרוב לאמונותיי. אני מביא איתי ניסיון עשיר, גם בתחום החברתי וגם בתחום המדיני. עלינו לפעול בנושאים המדיניים על מנת להשאיר ישראל יהודית ודמוקרטית, לצד הצורך לחולל מהפכה בחשיבה של המדינה כלפי אזרחיה. לא יכול להיות שהמדינה תזרוק את כל הנטל על התושבים ומותר גם למדינה להיות מעורבת. בימים האחרונים אני מרגיש מעבר מהגוש הימני למפלגת העבודה."

יחימוביץ' נפגשה גם עם הפעילה החברתית סתיו שפיר, המצטרפת גם היא למירוץ לכנסת: "מדובר ברומן ארוך", אמרה יו"ר "העבודה". "אנחנו מדברות כבר יותר משנה שיחות ארוכות ומעמיקות על מהות המחאה ועל התהליכים החברתיים שעוברת מדינת ישראל. סתיו מייצגת את הרוח העמוקה של המחאה. היא הבינה תהליכים, התעקשה ללמוד סוגיות כלכליות, חברה לאנשי אקדמיה והיא מנהיגה לא רק את המחאה. הצטרפותה תורמת רבות למפלגה ומאפיינת אותה באור ברור של הפתרון הפוליטי והמנהיגותי לרוח המחאה".

שפיר: "זו היתה דרך ארוכה. התחלנו מאוהלים ברחובות, ביציאה עממית למחאה הגדולה ביותר במדינה, עם המון מאמץ בשטח. לפנינו משימה קשה ומשמעותית, לקחת את התקווה בלבבות של כולנו ולהניע אותה קדימה במערכת בחירות מאתגרת ולנצח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן