Skip to content

נופים הם לפעמים געגועים

ציורי הנוף של הלן ברמן מאופיינים בסגנון חופשי ואקספרסיבי הפותח חלון אל נופי הנפש של הציירת. גלריה טובה אוסמן בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תשוקה. הלן ברמן

תערוכה מסקרנת העוסקת בנופי השרון נפתחה בגלריה טובה אוסמן בתל אביב. תערוכתם של הלן ברמן ומרדכי גלדמן, שהוא גם אוצר התערוכה. הלן ברמן מציגה ג ציורי נוף מסביבת מגוריה בתל מונד שבשרון, ומרדכי גלדמן מציג תצלומים מאיזור געש וחבצלת השרון, וגם עבודות חרס.

ציורי הנוף  של הלן ברמן מאופיינים בסגנון חופשי ואקספרסיבי הפותח חלון אל נופי הנפש של הציירת. היופי שבציוריה הוא כמעט תמיד יופיים הסודי, הלא מובחן, של נופים שוליים וכמעט סתמיים, שבהם היא ממקדת את  מבטה המשתאה.

בציוריה ניכרת תנועת היד החופשית והעיבודים העצמאיים של המוח את הנוף הנחווה. בתמונות נחשפים, במקביל למקומות שהיא בוחרת, גם נופים של תת מודע, שמתפרצים במהלך תהליך הציור שלה.

הישרדות. מרדכי גלדמן

 "ציורי הנוף שלה  משקפים בו זמנית את הנוף ואת הדרמות הנפשיות שלה. הציור שלה אינטנסיבי ורב חיוּת ומביע רגשות עזים ותשוקה גדולה ליופיו של הטבע", אומר האוצר מרדכי גלדמן, יוצר רב-תחומי, פסיכולוג וגם משורר, שזכה בעבר בפרס ביאליק לשירה.

"אני התקשרתי לשרון באזור שפלת החוף מתוך עניין רב בשרביטן – צמח טפילי היוצר דרמות של מאבקי שרידה עם הצמחים עליהם הוא גדל. חשבתי לחגוג עם הלן  את ציוריה החדשים על ידי השתתפות בתערוכה שלה".

1 Comment

  1. מרדכי גלדמן
    3 בנובמבר 2012 @ 7:38

    ״הציור״ המובא במסגרת הרשימה הוא תצלום של מרדכי גלדמן מנופי ״חבצלת השרון״ ולא ציור של הלן ברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן