Skip to content

השב"כ: נחשפה רשת טרור של החמאס בשטחים

בפעילות משותפת ומאומצת של המשטרה, צה"ל והשב"כ, נחשפה לאחרונה התארגנות מסועפת של החמאס בשטחים. 30 חברי רשת נעצרו בעת שניסו להקים מחדש את תשתית החמאס בלב יהודה ושומרון. בין העצורים שניים ממבצעי הלינץ' ברמאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון רציני של החמאס להקים תשתית ארגונית לפעילות טרור בלב איו"ש, כך מגדירים בשב"כ מבצע מעצרים שהותר היום (ב) לפרסום. מהפרסום עולה, כי השב"כ חשף בחודשים האחרונים תשתית ארגונית נרחבת של החמאס, שפעלה באיזור רמאללה והישובים הכפריים בסביבה. נודע כי עד כה נעצרו 30 איש שפעלו במפקדת הרשת ובמקביל הוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה.

(צילום: דו"צ)
(צילום אילוסטרציה: דו"צ)

בין העצורים שניים ממבצעי הלינץ' ברמאללה בשנת 2000. בשב"כ אמרו כי המפקדה התכוונה לחזק את חמאס, לקראת בחירות עתידיות ברשות הפלסטינית שנערכו החודש. העצורים עסקו במתן סיוע כספי לאסירי חמאס ומשפחותיהם.

לחקירה המסועפת חברו צה"ל ומשטרת ישראל, במהלכה עלה כי חברי המפקדה עמדו בקשר עם מנהיגי חמאס בחו"ל למטרות החלפת מידע וקבלת כספים לפעילותם. חברי הרשת היסווו את זהותם במהלך הפעילות והשתמשו בשליחים, תיבות דאר אלקטרוניות, מכשירי טלפון ניידים בהם הוחלפו כרטיסי ה-Sim ועוד.

בכתבי האישום שהוגשו נגד חברי החוליה יוחסו לנאשמים פעילות בהתאחדות לא חוקית, נשיאת משרה בהתאחדות לא חוקית, ביצוע שירות עבור התאחדות לא חוקית, מגע עם סוכני אויב והכנסת כספי אויב לאיזור. בית המשפט הצבאי הורה על הארכת מעצרם של העצורים, עד תום הליכים.

בראש המפקדה עמד מוראד מוחמד ח'אלד אבו בהא. מתחתיו עמדו מחמד חסן עבדאללה דחלה שתיפקד  כאחראי על האיזור המערבי והמרכזי של גזרת רמאללה. מאהר איוב עבד אל ג'ליל דלאשיה ה"גזבר" היה האחראי לכספים. מצעב מוחמד אחמד סרור היה אחראי על תיק הסטודנטים. עמרו נהאד אבו גוש חלש על הגזרות בצפון רמאללה ובמזרחה. עדנאן יוסף עמר שומאן החזיק בתיק הקשר עם האסירים.  עוד נודע, כי הרשת פעלה לשקם את תאי הסטודנטים של החמאס באוניברסיטאות ברמאללה ובאבו דיס.

בהודעה הרשמית של השב"כ נמסר, כי "הפרשיה חשפה, פעם נוספת, את המאמצים הרבים של הנהגות חמאס, בשטח ובחו"ל, לחזק את אחיזת הארגון בשטח, ובכך לשדרג את פעילותו".

שניים מהעצורים הודו בחקירתם, כי נטלו חלק ברצח וסי אברהמי וואדים נורז'יץ, שני חיילי המילואים שב-12 באוקטובר 2000 נקלעו בטעות לעיר רמאללה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן