Skip to content

ניו יורק: השקט שלפני הסערה

שדרי הטלוויזיה ממשיכים לחרף את נפשם ומצטלמים בקצה המזח, כשמאחוריהם גלי ענק. הם מדווחים בהתרגשות על זקני העיר שאינם זוכרים גלי ענק כאלה בחמישים השנים האחרונות. הרייטינג גובר בינתיים על הסופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16:30 שעון ניו יורק. תושבי העיר יושבים בבתים, צופים בדיווחים ומקווים שהדרמות על מסכי הטלוויזיה לא יגיעו אליהם. הניו יורקים קמו לבוקר יוצא דופן באווירת ה"עיר ללא הפסקה" של התפוח הגדול: שקט כמעט מוחלט. התחבורה הציבורית שותקה לחלוטין, מכוניות כמעט שאינן בנמצא ורק רכבי חירום מפרים מדי פעם את השקט. עיר בהמתנה.

ניו יורק היא אחת המדינות בהן הוכרז היום מצב חירום. ארבע מאות אלף מתושביה חיים במקומות נמוכים ומועדים להצפות והם פונו מבתיהם. נמסר כי 250 אלף איש מנותקים מחשמל במדינת ניו יורק ו-800 אלף בשבע מדינות בחוף המזרחי.

כלי התקשורת עוסקים אך ורק במזג האוויר ומעדכנים מפעם לפעם את התושבים: נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שהפציר בהם להישמע להוראות כוחות ההצלה ולהתפנות מיד אם יתבקשו, עדכונים על כך שהמסחר בבורסה בוול סטריט לא יתקיים היום, לראשונה מאז אירועי 9/11, התחבורה לא תחזור לפעול בימים הקרובים, קיים חשש כבד לשיבושים ברשת החשמל וכמובן שהלימודים במוסדות החינוך הושבתו ולא יתחדשו בזמן הקרוב.

כתבי רשתות הטלוויזיה ממשיכים לחרף את נפשם ומצטלמים בקצה המזח, כשמאחוריהם גלי ענק. הם מדווחים בהתרגשות על זקני העיר שאינם זוכרים גלי ענק כאלה בחמישים השנים האחרונות. הרייטינג גובר בינתיים על הסופה.

סנדי מתקרבת לחוף המזרחי (צילום מלווין, אתר נאסא)
סנדי מתקרבת לחוף המזרחי (צילום מלווין, אתר נאסא)

משמר החופים של צפון קרוליינה הצליח לחלץ ארבעה עשר אנשים שסירתם טבעה לאחר שנקלעו לתוך ההוריקן. שניים מחברי צוות הספינה מוגדרים נעדרים. הדרמה העירונית האחרונה נרשמה כאשר מנוף ענק, שמתנשא מעל מגדל דירות בבנייה ברחוב 57 במרכז מנהטן, החל להטלטל. הרחובות נסגרו לתנועה, דרי הבניינים הסמוכים פונו מחשש לנפילת המנוף וצוותי ההצלה עדיין מתייעצים כיצד לטפל במנוף המט ליפול. פינוי המנוף בעיצומה של הסופה אינו פתרון אפשרי. בינתיים, כדרכה של ניו יורק, הוצבה מצלמה שמתעדת את המנוף בכל רגע נתון והסרטון משודר באינטרנט.

לפי הערכת המומחים, עין הסערה אמורה להגיע לחופי ארה"ב בדרום ניו ג'רזי, 350 מייל דרומית לניו יורק, אך גם מחוץ לעין הסערה אמורות לפקוד את החוף המזרחי רוחות עזות במהירות של כ-150 קמ"ש וגלי ענק יציפו את האיזורים הקרובים לחוף. החשש המרכזי בניו יורק על שמונה מיליון תושביה הוא ניתוק מזרם החשמל. התושבים אגרו בימים האחרונים מים ומצרכי מזון, והחנויות התרוקנו גם ממוצרים נוספים, סוללות וחומרי איטום.

בתוך עין הסערה קשה עדיין להעריך אם ההיסטריה היא מוגזמת או ראויה, אך כפי שנוהגים לומר פה: "עדיף להתכונן לשווא מאשר להתחרט".

[related-posts]

1 Comment

  1. תותי
    30 באוקטובר 2012 @ 8:44

    תודה על העידכון העינייני עם שמץ של פן אישי 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן