Skip to content

דרוש קול של שותפות גורל בין ערבים ליהודים

מול ההקצנה משני הכיוונים חשוב להציב קול שפוי, קול שמאמין בעשייה משותפת למען כולנו. הטבח בכפר קאסם ואירועי טרור בהם נרצחו יהודים וערבים גם יחד צריכים לשמש תמרור אזהרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבוקר יום שני, ה-29 באוקטובר, עמדה ניידת משטרה בכניסה לכפר מגוריי, כפר קאסם. השוטרים בניידת עצרו כל רכב שנכנס לכפר והזהירו אותו מפני "ההפגנה" במרכז הכפר לציון 56 שנים לטבח כפר קאסם. 49 נשים, גברים וילדים נרצחו בטבח שבוצע על ידי חיילי משמר הגבול רק בגלל שחזרו מעבודתם בשעת עוצר. 56 שנה אחר כך, ההתייחסות הממסדית היחידה לאירוע היא ניידת משטרה בכניסה לכפר שמזהירה מפני ה"הפגנה", שלמעשה היתה תהלוכה שקטה ולא אלימה של תושבים ופעילים, ערבים ויהודים שביקשו לזכור ולהזכיר את היום הזה ואת מה שהוא מסמל.

עיסאוי פריג', מתמודד לבחירות המקדימות במרצ

נולדתי בכפר קאסם ב-1963, גדלתי בכפר ובחרתי לגדל בו את ילדיי. כילד, חוויתי את עצמתו של הכאב שהטבח הביא על כפר קאסם. קרובי משפחה נרצחו, אחרים היו עדי ראייה, הכאב היה חד, במשפחה ובכפר. אבל הכאב הזה, שילווה אותי כל חיי, חיזק אצלי את האמונה בשותפות הגורל של כולנו, בני הארץ הזו.  שותפות יהודית-ערבית אמיתית וכנה, המבוססת על חזון משותף, צריכה להיות אינטרס משותף של כולנו, ערבים ויהודים כאחד.

ההקצנה ימינה בקרב הרוב היהודי גורמת גם להעצמת הגורמים הבדלניים
והלאומנים בחברה הערבית

למרבה הצער, נכון להיום, הגישה הזו הינה נחלתו של מיעוט בלבד, הן בחברה הערבית והן בחברה היהודית. בחברה היהודית מפלגת השלטון הולכת ומקצינה ימינה וחוברת לליברמן וישראל ביתנו,  ששואבים את כוחם מרטוריקה גזענית ומליבוי שנאה. ההקצנה ימינה בקרב הרוב היהודי גורמת גם להעצמת הגורמים הבדלניים והלאומנים בחברה הערבית. רק לפני מספר ימים זכינו להמחשת עוצמתה של ההקצנה הזו, כאשר ח"כ מכהן מבל"ד וח"כ לשעבר מחד"ש השתתפו בכנס תמיכה במשטרו הרצחני של אסד בסוריה.

אל מול ההקצנה משני הכיוונים חשוב להציב קול שפוי, קול שמאמין בעשייה משותפת למען כולנו. זוועות דוגמת טבח כפר קאסם, כמו גם אירועי טרור אחרים בהם נרצחו יהודים וערבים גם יחד, צריכים לשמש כתמרור אזהרה, לבל ניתן יד להמשך ההקצנה וההיבדלות. בבחירות האלה חשוב ליצור אלטרנטיבה למגמות ההקצנה בשני המגזרים. אלטרנטיבה של שותפות, של בניית מסגרות משותפות יהודיות – ערביות.

הציבור היהודי ראוי לנציגים רבים ככל האפשר שידגישו את המאחד בין הלאומים החיים בארץ הזו, יאבקו בגזענות ולא ילבו אותה וייבנו ממנה. גם הציבור הערבי ראוי לקול שונה מהקולות המייצגים אותו היום, קול של זהות פלסטינית ישראלית מודעת לזכויותיה, שמחד לא מתנצלת על מי שהיא, על תרבותה ומורשתה, על ההיסטוריה וההשתייכות הדתית  לאומית שלה, אך אינה בדלנית לאומנית.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

[related-posts title="עוד מאמרי תעמולת בחירות 2013"]


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן