Skip to content

ייצור היין בעולם צנח והמחיר עולה

הפקת היין בעולם בנקודה הנמוכה זה 37 שנים, לאחר שתנאי גידול קשים, בעיקר בצרפת, בספרד ובאיטליה, הובילו לבצירים מצומצמים למדי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ייצור היין השנה צנח לכ-248.2 מיליון הקטוליטר, לאחר שבציר שנת 2011 עמד על כ-264.2 מיליון הקטוליטר, פורסם על-ידי ארגון היין והכרמים הבינלאומי (OIV).

כרמים קפואים במחוז שמפניה בצרפת, צילום: וו קליקו
כרמים קפואים במחוז שמפניה בצרפת, צילום: וו קליקו

"מאגרי היין נמצאים בנקודת השפל הנמוכה ביותר משנת 1975", סיפר פרדריקו קסטולוצ'י, מנכ"ל ה-OIV, במהלך מסיבת עיתונאים בפאריז השבוע.

כרמים בצרפת, איטליה, ספרד ופורטוגל נפגעו מברד ולאחר מכן מבצורת, בעוד ארגנטינה סבלה גם היא מנזקי מזג האוויר בכרמים. ההאטה בייצור גם מרוקנת את המחסנים, ושוק היין הופך "צר" מאוד. "התחלנו להשתמש במאגרים השמורים במחסנים הרזרביים", מספר קסטולוצ'י.

על פי הנתונים שמפרסם ארגון ה-OIV, צריכת היין בעולם במהלך שנת 2012, עמדה בין 235.7 ל-249.4 מיליון הקטוליטר. הוא סירב לפרט על מאגרי היין בעולם, אך הזכיר כי כיוון שהמלאי מצטמק, המחירים מתחילים לעלות. לדוגמה, מחיר של יין סופרמרקט באירופה, כמו למשל, בקבוק פינו גריג'יו איטלקי 2012, אשר עלה כ-1.2 ועד 1.3 אירו בחודש שעבר, עומד כיום על 1.3 ועד 1.45 אירו.

בהתאם לנתוני הצפי של ה-OIV, ייצור היין של צרפת בשנת 2012 הצטמצם ב-19%, כלומר 40.5 מיליון הקטוליטר, בעוד מלאי היין של ארגנטינה הצטמק ב-24%, ויעמוד על 11.8 מיליון הקטוליטר.

מלבד נתונים אלו, איטליה תעקוף את צרפת, ותהפוך ליצרנית היין הגדולה בעולם בשנת 2012.

מוקדם יותר השבוע, מספר בלוגים ברחבי בריטניה, ציינו כי מחירי היין במדינות המייצרות יין נמצאים בשיא של 20 השנים האחרונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן