Skip to content

פרס לאסד: סוריה תכהן בשתי ועדות שעוסקות בזכויות אדם

על הפרס למשטרו של אסד העניק הוחלט, פה אחד, בוועד הפועל של אונסק"ו, יממה בלבד לפני שסוריה הושעתה מהליגה הערבית מאת צבי זינגר לא יאומן כי יסופר. לחוצפה, לאטימות ולטיפשות בארגוני האו"ם – כנראה אין גבול. ארגון ה-"UN Watch" – ששם לו למטרה לעקוב אחר פעילות האו"ם וארגוניו – מדווח כי דווקא בעיתוי זה, שבו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על הפרס למשטרו של אסד העניק הוחלט, פה אחד, בוועד הפועל של אונסק"ו, יממה בלבד לפני שסוריה הושעתה מהליגה הערבית

מאת צבי זינגר

לא יאומן כי יסופר. לחוצפה, לאטימות ולטיפשות בארגוני האו"ם – כנראה אין גבול. ארגון ה-"UN Watch" – ששם לו למטרה לעקוב אחר פעילות האו"ם וארגוניו – מדווח כי דווקא בעיתוי זה, שבו נרצחים בהמוניהם אזרחים סוריים ע"י משטר אסד, נבחרה סוריה להיות חברה בשתי ועדות שאחת מהן עוסקת ישירות בזכויות האדם.
על בחירתה של סוריה החליט הוועד הפועל של אונסק"ו – ארגון המדע, החינוך והתרבות של האו"ם – שבו חברות, בין השאר, ארה"ב, צרפת, בריטניה ודמוקרטיות מערביות אחרות. ההחלטה התקבלה פה אחד. אף מדינה לא התנגדה ולא השמיעה אפילו ציוץ של מחאה. ההחלטה התקבלה יממה בלבד לפני שסוריה הושעתה מחברותה בליגה הערבית.
למרות שההחלטה התקבלה עוד ב-11 בנובמבר – דבר ההחלטה לא פורסם באתר האינטרנט של אונסק"ו. לארגון הזה הייתה, מן הסתם, סיבה טובה להסתיר את ההחלטה הזאת מעיני הציבור הרחב.
הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch, כינה את מינויה של סוריה, לחברה בוועדות שיחליטו על גורל זכויות אדם – "החלטה מחפירה". לדבריו, הלחץ שמופעל על חברות האו"ם, להרכין ראש בפני הקונצנזוס האו"מי, יגרור את כל חברי ארגון האומות המאוחדות להיכנע לרצון המכנה המשותף הנמוך ביותר.
עפ"י נתוני האו"ם עצמו נהרגו בסוריה כ-3500 אזרחים, מאז החל המשטר בדמשק במעשי הטבח בפעילי המחאה. נוייר אומר כי בהחלטת אונסק"ו, יש משום מתן פרס למשטר הרצחני בדמשק וסיכון לאינטרסים חיוניים של ארה"ב ובנות בריתה, המדינות שוחרות הדמוקרטיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן