Skip to content

עימות ביצהר: מתנחלים תקפו את המשטרה וצה"ל

כוחות צה"ל ומשטרה הגיעו לפנות בוקר להתנחלות יצהר לפירוק מאחז לא חוקי שנבנה בסמוך. המתנחלים הבעירו צמיגים והבטיחו: מה שנהרס, נבנה מחדש. אדלשטיין: ברק מנסה לנהל קמפיין בחירות על גב המתנחלים. שלום עכשיו חושפת התנחלויות חדשות שהוקמו לאחרונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב עימות קשה ביצהר – צה"ל ומשטרת ישראל הרסו הלילה שלושה מבנים במאחז הלא חוקי "כיפה סרוגה" הסמוך ליצהר. עשרות מתנחלים ידו אבנים בכוחות הביטחון, צמיגי רכב צבאי נוקבו ובכניסה ליצהר הבעירו צמיגים. אחד המתפרעים נעצר בחשד שהפר צו הרחקה.

היום (חמישי), סמוך לשלוש לפנות בוקר, נפרשו כוחות יס"מ ברחבי יצהר ומנעו ממתנחלי היישוב, ובמיוחד מפעילי ישיבת "עוד יוסף חי", להגיע ולהפריע לעבודות ההריסה. המתנחלים הנזעמים ניסו למנוע את יציאת הרכבים של כוחות הביטחון על ידי גלגול צמיגים בוערים לכביש הגישה ולצירים עוקפים.

כוח צה"ל בכניסה ליצהר (צילום: אתר הקול היהודי)
כוח צה"ל בכניסה ליצהר (צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי)
נחלי טל. התנחלות חדשה (צילום: שלום עכשיו)
נחלי טל. התנחלות חדשה ליד טלמון (צילום: שלום עכשיו)
צופים צפון (צילום: שלום עכשיו)
"צופים צפון" ליד קלקיליה (צילום: שלום עכשיו)

למתנחלים יש טענות קשות כלפי הצבא: "במקום להגן על היישוב, שזו מטרת הצבא, פועל הצבא להרס הישוב", הם טענו בכעס.  עוד טענו המתנחלים, כי כשהם צלצלו למוקד הביטחון של המועצה האזורית לדווח על הגעת הכוחות, נמסר להם כי "מדובר בתרגיל צבאי". בצה"ל דוחים באופן מחולט טענה זו ואומרים כי המוקד הזה הנו מוקד אזרחי שאיננו כפוף לצה"ל ולא עובד עבורו, מכאן – שום הוראה שכזו לענות כך לא הגיעה מצה"ל.

אדלשטיין: ברק אבד עשתונות

את שר ההסברה, יולי אדלשטיין, הבנייה הלא חוקית והפרות הסדר לא מעניינות כהוא זה. "שר הביטחון", הוא טוען, "איבד עשתונות לנוכח הסקרים והחליט לנהל קמפיין בחירות על גב המתנחלים". אדלשטיין הודיע כי פנה מייד לראש הממשלה בדרישה כי יהדק את הפיקוח על סמכויות שר הביטחון בתקופה זו של בחירות וטען כי מדובר בפיקוח נפש.

בצה"ל רואים בחומרה את פעילות המתנחלים ואומרים כי המתנחלים עסוקים בפעילות שגורמת לחיילי צה"ל  לחרוג משמירת הביטחון באיו"ש ולהקדיש לשם כך זמן וכוח אדם. המתנחלים מצדם טוענים, כי  הוחרמו מידיהם מצלמות וחומרי צילום לאחר שביקשו לתעד את הפעילות. עתה הם מבטיחים: "מה שנהרס, יוקם מחדש.

בצה"ל ובמשטרה חוששים כעת מפעולות תג מחיר במטעי הזית הפלסטיניים הסמוכים ובפעילות נקם של מנחלים שיבקשו לפרוק את זעמם על פלסטינים.  בחודש שעבר תקפו מתנחלים צעירים רכב תצפית של צה"ל, שתצפת סמוך ליצהר. צמיגי הרכב נחתכו בסכין והצעירים נמלטו. איש מהם לא נעצר עד כה.  במזכירות יצהר לא היססו והגיבו כי "כוחות צה"ל, שבאו להגן על פלסטינים שעסקו במסיק זיתים, התעמתו עם צעירים במקום". הם הוסיפו כי למזכירות הישוב לא ידוע על רכב כלשהו שנפגע.

התנחלויות חדשות: נחלי טל וצופים צפון

בשבוע שעבר חשפה תנועת שלום עכשיו שני מאחזים לא חוקיים שהוקמו לאחרונה בגדה המערבית. הראשון "נחלי טל" הסמוך להתנחלות "טלמון", והשני "צופים צפון", ליד קלקיליה. בשלום עכשיו מדגישים, כי המאחזים הלא חוקיים נבנו באמצעי המועצות המקומיות ובמימון רשמי ומצביעים על התשתיות, הכוללות דרכי גישה, חשמל ומים ועל הקרוונים שבחלקם יש גם מיזוג אוויר.

במועצה האזורית שומרון הגיבו בזלזול לטענות שלום עכשיו ואמרו כי "המאחזים נבנו בתוך שטח מוניציפאלי של היישוב צופים ובמסגרת תוכנית מתאר תקפה". בשלום עכשיו מבהירים, כי צופים צפון הוקם כדי לפגוע ולמנוע הקמת גדר הביטחון שתוקם על פי התכנון במקביל לפירוק הגדר שנבנתה ובהוראת בית המשפט צריכה להתפרק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן