Skip to content

נעצר סוחר ברזל שהבריח מיליוני שקלים לידי החמאס

הותר לפרסום כי הסוחר, תושב עזה, חשוד כי ייבא עבור החמאס ברזל ששימש לבניית מנהרות, מוצבים ובונקרים. בישראל נתפסו ברשותו גם 42 טונות ברזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב עזה, סוחר ברזל ידוע, נעצר בתחילת ספטמבר השנה על ידי השב"כ והמשטרה כחשוד בהעברת  מיליוני דולרים לידיהם של פעילי ארגון החמאס. בנוסף, עסק הסוחר במכירה של ברזל לגורמים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועה, ששימש לבניית מנהרות, מוצבים ובונקרים, שחלקם נבנה מתחת למסגדים. 

 

האוניה שעליה נתפס הברזל (צילום: חולית פח"ע לכיש, משטרת מחוז דרום)
האוניה שעליה נתפס הברזל (צילום: חולית פח"ע לכיש, משטרת מחוז דרום)

הסוחר העצורהוא אבו גבה (41), שנעצר ב-6 לספטמבר במעבר ארז, ניצל את היתר הכניסה שלו לישראל וברשותו נמצאו 114 אלף שקלים במזומן. בחקירתו בשב"כ הוא הודה בפעילות ענפה, שכללה העברת כספים ומכירת ברזל בכמויות נכבדות לחמאס. הוא הסביר כי בשל קשיי החמאס להכניס כספים ממצרים לרצועה, נוצלו יכולותיו לנוע בישראל להעברת כספים בסכום מצטבר של יותר משלושה מיליון דולר.

יחד עם זאת אמר, כי מאז שמוחמד מורסי הוא נשיא מצרים, השתפר המצב ובכירי החמאס יכולים לנוע דרך מעבר רפיח למצרים, לחזור ולהעביר לרצועה מזוודות עמוסות בכספים.

בחודש שעבר הצליחו השב"כ, המכס, הפרקליטות וחוליית פח"ע במחוז דרום של המשטרה לסכל במבצע משותף כניסה של שלושת אלפים טונות ברזל מנמל אשדוד לשטחי הרצועה. מדובר בברזל שאותו ייבא אבו גבה. כמו כן נתפסו בישראל עוד 42 טונות ברזל, שאותם מתכוונת הפרקליטות לחלוט לידי המדינה.

ב-30 בספטמבר 2012 הוגש כתב אישום חמור נגד אבו גבה במסגרתו מיוחסות לו עבירות מימון טרור ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. כמו כן, לכתב האישום צורפה בקשה לחילוט רכוש הנמצא בישראל, בהתאם לחוק איסור מימון טרור.

במשטרה ציינו כי העברת הכספים נעשתה בשיטה של קיזוז. אנשי חמאס העבירו כספים בחו"ל לידי משפחתו של אבו גבה במצרים, כביכול עבור עסקי הברזל, וזה העביר במקביל סכום מזומן לנציגי החמאס בעזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן