Skip to content

נפסל תשדיר פרסום למפלגת העצמאות של ברק

הרשות השנייה פסלה תשדיר פרסומת ברדיו 103FM למפלגת העצמאות של אהוד ברק. ואנחנו אומרים: גם אם מדובר במקרה מובהק של פרסום אסור, הרי הברברת התעמולתית המפלגתית משתלטת על כל שידורי הטלוויזיה והרדיו, אז איפה האכיפה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר כי בעקבות שידור פרסום התעמולה של מפלגת העצמאות, הועברה היום  לכל תחנות הרדיו האיזורי הנחיה ברורה להימנע משידור תעמולה אסורה. הרשות הנחתה את כל מנהלי התחנות שלא לשדר את התשדיר, ובמקביל פתחה הרשות בהליך הפרה מול תחנת 103 ששידרה את תשדיר התעמולה בניגוד לכללי הרשות.

הפגנת שרירים זו של הרשות השנייה היא אולי תמרור אזהרה לגורמי השידור השונים, ואולם אכיפת חוקי התעמולה אינה יכולה להיות נקודתית לתשדיר פרסום אחד: מהדורות החדשות של הערוץ השני וערוץ 10 הנמצאים בפיקוח הרשות השנייה עמוסים ריאיונות עם פוליטיקאים המבטיחים כי "מפלגת… בראשותי" תעשה, תבנה, תציל, תכונן ותושיע: ואם התבטאויות כגון אלו אינן תעמולת בחירות, אז מה כן?

אהוד ברק: פרסום תעמולה אסור (צילום: ציפי מנשה)

מהרשות נמסר כי שיבוץ תשדיר פרסומת בנושא תעמולה מהווה הפרה חמורה של חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וכללי האתיקה בשידורי רדיו של הרשות השנייה.

ואולם, איסור שידור תעמולת בחירות אינו חל על פרסומות בלבד, אלא גם על ריאיונות. במכתב ששיגרה מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר,  לכל זכייני הרשות השנייה בטלוויזיה וברדיו היא הבהירה כי אין לאפשר העברת מסרים תעמולתיים על ידי מרואיינים בעת קיום ריאיונות וכי יש להזהיר את המרואיינים מראש מפני גלישה לתעמולת בחירות.

ועדת הבחירות המרכזית היא הקובעת את כללי תשדירי תעמולת הבחירות של המפלגות. סמנכ"ל הרדיו ברשות השנייה, עידית צ'רנוביץ, הבהירה כי הרשות רואה בחומרה את שידור התשדיר האמור המהווה תעמולה אסורה על פי חוק, ותגיב בחומרה כנגד תחנה שתשדר תשדירי תעמולה אסורים. לדברי מצגר, "על התקשורת האלקטרונית בטלוויזיה וברדיו חלה אחריות גדולה, הן להעברת מידע מדויק ומהימן לציבור, והן בהרחבת השיח הציבורי במדינה. לצד כך, חלה על התקשורת אחריות להימנע מהכללת מסרים בשידור המהווים תעמולה אסורה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן