Skip to content

ברק: דברי עמוס גלעד לא משקפים את מערכת הביטחון

בהודעה שפירסם הערב מתנער שר הביטחון ברק מדבריו החמורים של ראש האגף המדיני-בטחוני במשרדו נגד נשיא מצרים מורסי ונגד משטרו. "מערכת הביטחון והאלוף (מיל׳) גלעד אינם מתכוונים להתערב בעניינים הפנימיים של מצרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר יום של מבוכה מדבריו הבוטים של האלוף (מיל.) עמוס גלעד, פרסם הערב שר הביטחון, אהוד ברק, הודעה שבה הוא מתנער מהדברים החריפים שנאמרו באירוע "שישי אסטרטגי", בנושא שלום וביטחון בקתדרה בהרצליה.

"הדברים שפורסמו היום מהרצאתו של האלוף (במיל׳) עמוס גלעד אינם משקפים את עמדת מערכת הביטחון ואינם משקפים את עמדת האלוף (במיל׳) גלעד", נאמר בהודעת שר הביטחון. "במרכז דבריו של האלוף (במיל׳) גלעד הודגשה החשיבות האסטרטגית של הסכם השלום עם מצרים וחשיבות היחסים התקינים עם מצרים. יחד עם זאת, הביע האלוף (במיל׳) גלעד דאגה מפני תהפוכות אפשריות במזה"ת".

בהמשך ההודעה מדגיש שר הביטחון: "מערכת הביטחון והאלוף (מיל׳) גלעד אינם מתכוונים להתערב בעניינים הפנימיים של מצרים".

עמוס גלעד (צילום: hanay, ויקימדיה)
מורסי לא מסוגל להגות את השם מדינת ישראל. עמוס גלעד (צילום: hanay, ויקימדיה)

ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון, שהשתתף הבוקר באירוע "שישי אסטרטגי", מתח ביקורת קשה ביותר על הנעשה במצרים תחת שלטונו של מורסי. "מתוך הרצון לדמוקרטיה, צמח שם כוח דיקטטורי מזעזע. איפה כל הצעירים שהפגינו בכיכר תחריר? הם נעלמו. יש לך את האחים המוסלמים בפרלמנט, פה ושם יש לך איזה צעיר. הפרלמנט נהיה ירוק אבל זה לא ירוק של איכות סביבה".

על נשיא מצרים עצמו אמר גלעד: "הנשיא מורסי לא מסוגל להגות את השם מדינת ישראל, יש לו תוכנה כזאת שמונעת את היגוי השם. אין דיבור בין הדרג המדיני עם הנשיא הזה וגם לא יהיה לדעתי".

על האחים המוסלמים, שמהם יצא הנשיא מורסי, אמר: "אם אני חושש ממשהו זה מהאחים המוסלמים. מה לא השתנה אצלם – האידיאולוגיה: לישראל אין זכות קיום וצריך להקים חלופה אסלאמית. זה לא מודיעין מסווג – זה כתוב בכל מקום", הדגיש גלעד. "אנחנו לא קיימים מבחינתם וגם המזרח התיכון חייב להשתנות".

דבריו הקשים של גלעד נגד מורסי, נאמרו דווקא בתקופה שבה מותקף נשיא מצרים על הדברים החמים שכתב לשנשיא המדינה שמעון פרס, בכתב אמנת השגריר המצרי החדש בישראל. את כתב האמנה, שנשלח כנהוג בפרוטוקול עם השגריר, פתח מורסי במלים "יקירי וידידי הגדול" וסיים בחתימה "ידידך הנאמן מוחמד מורסי". מאז פוסמו במצריים הדברים האלה עומד הנשיא מורסי תחת התקפה בלתי פוסקת, גם מחוגים חילוניים – עד שדוברו נאלץ לתרץ את הנוסח בכתב האמנה בכך, שמדובר ב"נוסח שגור ורגיל שנשלח לכל ראשי המדינות כחלק מהבקשה להעניק לשגריר את אמנתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן