Skip to content

סטנדרד אנד פור הורידה את דירוג האשראי של צרפת

חברת הדירוג סטנדרד אנד פור, שהפחיתה את דירוג האשראי של ארצות הברית, הודיעה היום (יום שישי) על הורדת דירוג האשראי של צרפת. הכלכלה השנייה בגודלה באירופה עומדת בפני שורה של צעדים קשים שמטרתם לצמצם את השלכות ההורדה. וכל זה נוחת על סרקוזי פחות ממאה ימים לפני הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות מאת: עמית מנדלזון (מרסי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנסה להרגיע. שר האוצר פרנסואה ברואה

חברת הדירוג סטנדרד אנד פור, שהפחיתה את דירוג האשראי של ארצות הברית, הודיעה היום (יום שישי) על הורדת דירוג האשראי של צרפת. הכלכלה השנייה בגודלה באירופה עומדת בפני שורה של צעדים קשים שמטרתם לצמצם את השלכות ההורדה. וכל זה נוחת על סרקוזי פחות ממאה ימים לפני הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות

מאת: עמית מנדלזון (מרסי, צרפת) 

שר האוצר הצרפתי, פרנסואה ברואה, אישר הערב את הידיעה לפיה הורידה חברת סטנדרד אנד פור את דירוג האשראי של צרפת ל- AA+. אובדן הדירוג המושלם עלול לעלות לצרפת ביוקר רב, אבל מי שצפוי לשלם את המחיר עלול להיות הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי, שהצטייר כמי שמגן על הדירוג המושלם ונאבק להגנה על אזור האירו.

להורדת האשראי תהיה השפעה מיידית ומשמעותית על הכלכלה השנייה בגודלה באירופה. בין השאר, צפוי הצעד הזה להביא להעלאת הריבית הבנקאית ובשל כך גם לייקור ההלוואות, להזנקת ערכן של אגרות החוב לטווח ארוך ולהגדלת החוב הלאומי. התוצאה הכוללת צפויה להיות הכבדה נוספת על משקי הבית בצרפת שהמשבר הכלכלי נותן בהם את אותותיו זה זמן מה.

דווקא לפני הבחירות. ניקולא סרקוזי (צילום: עמית מנדלזון)

התגובה הפוליטית הראשונה הגיעה משמאל. מועמדת מפלגת הירוקים לנשיאות, אווה ג'ולי, הכריזה כי "מדיניותו של הנשיא סרקוזי נכשלה". ג'ולי הוסיפה כי "מדיניות הצנע והמסים לא הייתה נחוצה ורק החמירה את המצב הכלכלה הצרפתית". ואילו מרין לה פן, נשיאת מפלגת הימין החזית הלאומית, הדוגלת בנטישת גוש האירו, רואה בהורדת דירוג האשראי הוכחה לטענתה לפיה יש לשים קץ לשותפות בגוש האירו. פרנסואה הולנד, מועמד הסוציאליסטים, שמוביל בינתיים בסקרי דעת הקהל, צפוי להגיב מחר.

שר האוצר הצרפתי, פרנסואה ברואה, שכאמור אישר את ההורדה בראיון בטלוויזיה אמר: "זה לא חדשות טובות אבל זה גם לא קטסטרופה". לאחר מכן הוסיף: "חברות הדירוג לא יקבעו את מדיניות צרפת".

הורדת הדירוג לצרפת הייתה צפויה מזה מספר שבועות. בדצמבר הודיעה סטנדרד אנד פור כי 15 מדינות מתוך 17 החברות בגוש האירו צפויות לספוג הורדת דירוג אשראי.  ואכן, באותו ממעמד הודיעה חברת הדירוג גם על הורדת הדירוג המושלם של אוסטריה, אף היא ל-AA+.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן