Skip to content

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פורש מ"יש עתיד"

ד"ר איתן חי-עם קיבל את אות "אביר איכות השלטון" לשנת 2010, אחרי שהתפטר מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, ב-2010. ההתפטרות באה בעקבות החלטת הממשלה להעתיק את מקום בנייתו של חדר מיון ממוגן חדש בבית החולים ברזילי באשקלון, בשל הימצאות קברים עתיקים בשטח המקורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ד"ר איתן חי-עם. פורש מפעילות במפלגת לפיד (צילום: ויקימדיה)
ד"ר איתן חי-עם. פורש מפעילות במפלגת לפיד (צילום: ויקימדיה)

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, ד"ר איתן חי-עם, פורש מפעילות פוליטית במפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד".

חי-עם, שנדחק לעשיריה השנייה ברשימת מועמדי לפיד לכנסת, פירסם היום בעמוד הפייסבוק שלו הודעת פרישה. "לאחר התלבטות, התייעצות עם משפחתי ושיחה שקיימתי עם יאיר לפיד, החלטתי שלעת הזו אינני מעוניין להקדיש את מלוא זמני לפוליטיקה", נאמר בהודעה. "תודתי ליאיר לפיד על האמון שנתן בי ולכל האנשים הנפלאים שהזדמן לי לפגוש במפלגת יש עתיד.

"כפי שהודעתי בעבר אסייע למפלגה ככל שאדרש", נאמר עוד בהודעתו של ד"ר חי-עם. "להיכן פני?… ברבע מיכל הדלק שנשאר לי אסע למקומות בהם הלב שלי שר מאושר…"

ד"ר איתן חי-עם קיבל את אות "אביר איכות השלטון" לשנת 2010, אחרי שהתפטר מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, במרץ 2010. חי-עם התפטר, תוך עימות עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות החלטת הממשלה להעתיק את מקום בנייתו של חדר מיון ממוגן חדש, בבית החולים ברזילי באשקלון, במרחק של 400 מטרים מבית החולים עצמו, בשל הימצאות קברים עתיקים בשטח המתוכנן המקורי.

חי-עם התנגד נחרצות להצעה בשל בזבוז כספי הציבור, תוספת העלות של 135 מיליון שקלים, שנדרשה לביצוע תוכניתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כדי להרחיק את חדר המיון מבית החולים בשל הקברים העתיקים. יותר מכך, הוא התנגד לסיכון חיי האדם בעת חירום, בשל המרחק של חדר המיון מבית החולים והתריע כי ביצוע התכנית יאלץ את הצוותים הרפואיים לרוץ למרחקים ארוכים כדי להגיע למחלקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן