Skip to content

כחלון הכריע סופית: נשאר מחוץ לפוליטיקה

"הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים. לא אתמודד לכנסת ה-19 ואני דבק בהחלטתי זו", מסר כחלון בהודעה לתקשורת. "הליכוד הוא הבית, הבית המדיני והבית החברתי", נאמר בהודעתו של השר כחלון. "בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה שהחל כסופה פוליטית, נגמר הערב בקול דממה דקה. השר משה כחלון החליט הערב סופית לא להתמודד ולחזור לתכניתו המקורית: לימודים באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית.

משה כחלון: "אינו רוצה להיזכר כאופורטוניסט" (צילום: רפי מיכאלי)

"הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים. לא אתמודד לכנסת ה-19 ואני דבק בהחלטתי זו", מסר כחלון בהודעה לתקשורת. "לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים, שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי, היו לחצים – ואני כדרכי הקשבתי לכולם. כך נהגתי תמיד, מעולם לא גבה לבי. הקשבתי לכולם אבל את דעתי לא שיניתי.

"הליכוד הוא הבית, הבית המדיני והבית החברתי", נאמר בהודעתו של השר כחלון. "בבחירות הקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות מאה ימים במטרה לגבש רפורמות שייקלו על יוקר המחיה ולשינוי שיטת הממשל".

 החלטתו של משה כחלון באה למרות שהממצאים בסקר העומק שהזמין היו מעודדים מבחינתו ולמרות שהצביעו על אפשרות, שיוכל לגרוף בבחירות אפילו 20 מנדטים. לאחר שהתייעץ עם בני משפחתו ועם הקרובים שבמקורביו, החליט השר כחלון לזנוח את הרעיון לעמוד בראש מפלגה משלו. עם זאת, למרות החלטתו לא לעמוד בראש מפלגה חדשה משלו, לא חסך כחלון את שבטו מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר למקורביו כי התאכזב ממנו.

במערכת הפוליטית העריכו, כי בין הסיבות שהביאו את כחלון להחלטתו הסופית הייתה הקושי הארגוני שבהקמת מפלגה חדשה בטווח הזמן הקצר שנותר לו ובעיקר הקושי התדמיתי. "כחלון אינו רוצה להיזכר כאופורטוניסט וכמי שערק מן הליכוד, למרות שהבטיח מפורשות לא לעשות זאת", העריך פעיל מרכזי בליכוד. "ביסודו, כחלון הוא אדם ישר, שהתכוון לכל מילה כאשר אמר כי הוא רוצה לפרוש מהחיים הפוליטיים. הכי חשוב לו בעולם – לא לשבור את תדמיתו כאדם ישר".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת על החלטתו של כחלון שלא להתמודד כי "כעת, כפי שמתברר שוב ושוב, נשאר רק כח אחד חברתי, אמין חזק ואמיתי שאכפת לו מהציבור והוא מפלגת העבודה. ספין בא וספין הולך אבל הציבור אינו טיפש ויודע מי מתכוון באמת לכונן כאן סוף סוף ממשלה שתדאג לאזרחיה, עניים ומעמד ביניים, ולא תשרת רק את האלפיון העליון". יחימוביץ' אומרת כי כבר עכשיו עברו לעבודה 8% ממצביעי הליכוד ו-5% ממצביעי ישראל ביתנו והיא קוראת לכל מי שהחברה הישראלית יקרה לליבו והוא נואש מאטימותם של נתניהו וליברמן לחבור לעבודה ולהיות חלק משינוי חברתי אמיתי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן