Skip to content

נתניהו: "54 מסתננים בלבד חצו את הגבול"

בישיבת הממשלה הודיע נתניהו כי רק 54 מסתננים חצו את הגבול בחודש האחרון וכולם נלקחו למעצר. בד בבד, ההקמה של מתקן הכליאה העצום "שדות" נמשכת במתחם קציעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפתיחת ישיבת הממשלה הבוקר הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בחודש שעבר חצו את הגבול חמישים וארבעה מסתננים בלבד וכולם בלי יוצא מן הכלל נלקחו למעצר. זאת אומרת שאיש, אפילו לא אחד, אף אחד מהם לא הגיע לערי ישראל. אני מזכיר לכם שרק לפני חצי שנה נכנסו במשך כל חודש יותר מאלף מסתננים והמספר היה במגמת עלייה. על סמך הנתון הזה אפשר לומר בפירוש שבלמנו את ההסתננות ועכשיו אנחנו צריכים להתמקד, ואנחנו עושים זאת, בהחזרת המסתננים שכבר נמצאים בשטח ישראל לארצות מוצאם".

גדר הגבול החדשה באזור ניצנה. ירידה חדה במספר הנכנסים (צילום: ש"ל)

כבר כמה חודשים ברצף שמספר הנכנסים מגבול מצרים צנח באופן ניכר. המקרה שזכה לסיקור נרחב ומסמל את השינוי היה הגעתם של עשרים ואחד מבקשי מקלט מאריתריאה. הם נתקעו מאחורי גדר הגבול בשטח ישראל וגורשו אל שטח מצרים, פרט לשתי נשים ונער שהורשו להיכנס ומוחזקים מאז במעצר.

על פי התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות כל מי שיחצה את הגבול מוחזק במעצר של שלוש שנים לפחות. במקרה של נתין מדינת אויב (הגדרה הרלוונטית במקרה של סודאן) אין עילת שחרור גם לא לאחר שלוש שנים.

בארגוני זכויות אדם מדווחים, כי לא רק הגדר מונעת את כניסת מבקשי המקלט, אלא אף כי נעשית החזרה בכוח אל שטח מצרים. דו"ח שפורסם בשבוע שעבר מביא עדויות להחזרתם הכפויה של מבקשי מקלט בשמונה מקרים, מה שמהווה הפרה של עקרון "אי-ההחזרה" העומד בבסיס האמנה הבין-לאומית לפליטים, לטענת מחברי הדו"ח.

בד בבד עם הירידה החדה במספר הכניסות, נמשכת הבנייה של מתקן הכליאה למהגרים במתחם קציעות ובו אלפי מקומות כליאה. עדי פורטוגז, פרויקטור לעניין מחנה האוהלים של המועצה האזורית רמת הנגב, מספר כי לאחר שהוקם באופן מואץ מחנה אוהלים ענקי שמכונה "מתקן נחל רביב" ובו מקום לאלפיים כלואים, התעוררה ביקורת ציבורית והוגשה התנגדות של המועצה האיזורית. לדבריו, בעקבות כך הופסקה ההקמה של מחנה האוהלים והוא אינו מאויש. אז חזרו לבנייה שהופסקה של מתקן הקבע במתחם קציעות, המכונה "שדות", ובו מקום ל-8,500 כלואים במבנים יבילים (קרוואנים). לא ברור מי עתיד להיכלא במתקנים אלה, לנוכח המספרים הקטנים של הנכנסים לישראל בחודשים האחרונים.

העבודות נמשכות במרץ. מתקן "שדות" בקציעות (צילום: ש"ל)

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר: "מצער שבמקום להתגאות בהישגיו בשיפור איכות חייהם של תושבי ישראל, גאוותו של ראש הממשלה היא על כליאה המונית של אנשים ללא משפט ובלא שעברו עברה, בהם עשרות ילדים ואמותיהם. בכלואים מצויים עשרות קורבנות עינויים, ואנשים שכל חטאם הוא שביקשו מקלט בישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן