Skip to content

סוללה חמישית של כיפת ברזל נוסתה בהצלחה

הסוללה תימסר לידי חיל האוויר. יכולותיה המבצעיות שודרגו והשיפור מתבטא במהירות התגובה ובטווחי היירוט. שר הביטחון: "זהו הישג מזהיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון עומד למסור תוך מספר שבועות את הסוללה החמישית של כיפת ברזל לידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. ניסוי מוצלח שנערך לאחרונה בסוללה הצביע על שדרוג יכולות והרחבת טווח הביצועים שלה. במהלך השנה שחלפה נמשכו פיתוח הסוללה ושדרוג יכולותיה. מדובר בשיפור טווחי היירוט, הרחבת הגזרה ותגובה מהירה ויעילה יותר.  

כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)
מערכת נוספת אמורה להימסר לידי הצבא בקיץ 2013. כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)

המערכת המשודרגת השתתפה בתרגיל ההגנה האווירית המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית, שנערך בשבוע שעבר. מערכת נוספת של כיפת ברזל אמורה להימסר לידי הצבא בקיץ 2013. שתי מערכות נוספות, השביעית והשמינית, יתוקצבו בעיקר מכספי סיוע אמריקני במהלך 2013 כששבעים מיליון דולר כבר הועברו לידי ישראל.

במערכת הביטחון מתקיים ויכוח באשר לנקודות ההצבה של המערכת הנוכחית בעת מלחמה. הערכת של גורמים מקצועיים בחיל האוויר גורסת כי 13 סוללות כאלה יעניקו הגנה למרבית ישובי המדינה. "זהו הישג מזהיר נוסף של כל העוסקים בפרויקט שדרוג יכולות כיפת ברזל" אמר היום שר הביטחון, אהוד ברק. הוא בירך את אנשי משרדו, את מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, ואת עובדי התעשיות הביטחוניות על ההישג. לדבריו, "מערכת הביטחון משקיעה תקציבי עתק במערך ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים, שאמור להגן תוך מספר שנים על כל שטח ישראל. הצלחת הניסויים היום היא התקדמות משמעותית לקראת השלמת מערכת ההגנה ויידרש המשך של הקצאת המשאבים לנושא זה". 

במקביל, נמשך פיתוח מערכת "שרביט קסמים", המיועדת ליירוט טילים בטווח הבינוני ומל"טים חמושים. מערכת זו עתידה להיות מבצעית עד שנת 2016. כיום מצויות בידי צה"ל סוללות של טילי פטריוט אמריקניים לתפעול מבצעי ומערך ההגנה של טילי חץ 2, המיועד ליירוט טילים ארוכי טווח. מערך טילי חץ 3 נמצא גם הוא בשלבי פיתוח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן