Skip to content

מציאת עבודה בעידן האינטרנט

כל מגייס לעבודה מחפש אחריך ברשת... הוא מוצא כל מה שנכתב עליך וכל מה שאתה עצמך נידבת לרשת • לייק אומלל לסרט לא נכון, גם אם כרטיסך מוגדר כפרטי, יכול לצבוע אותך באור מסויים ובדרך כלל לא חיובי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחפשים עבודה דרך האינטרנט? ראשית, כדאי להבין איך זה עובד ומה לא עובד.

נטוורקינג זה חשוב, אבל גם הנראות ברחבי העולם הוירטואלי
נטוורקינג זה חשוב, אבל גם הנראות ברחבי העולם הוירטואלי

כל מחפש עבודה יודע היום, שבאינטרנט יש 'סוכנים חכמים' שמחפשים עבורו עבודה מתאימה, ושולחים לו מדי יום רק משרות שהגדיר כתואמות את מאוויו ואת כישוריו, ואפילו שולחים עבורו את קורות החיים. כבר לא צריך לשבת לסמן בעיגול כמה משרות מתוך מאות ולטרוח להדפיס ולשלוח בדואר או בפקס.

כל מחפש עבודה יודע היום, שנטוורקינג הוא חיוני. צריך למצוא את האנשים המתאימים שיכולים להמליץ לנו ועלינו למנהלים ולאנשי הגיוס המתאימים. כיום, לא חייבים להתקשר לחבר אחד ועוד אחד ולקרובי משפחה רחוקים. אפשר למצוא אותם דרך הפייסבוק או בלינקדאין.

"יחד עם האפשרויות הרבות שנפתחו, יש גם חסרונות למבקשי עבודה ברשת", אומרת נירית האן, מנכ"לית 'קליק און האן', חברה לניהול מדיה חברתית. מסתבר שרוב מחפשי העבודה מרגישים שעשו את שלהם בכך שהפעילו את הסוכנים החכמים ואת מקורביהם וקשריהם ברשת, והם אינם מודעים לביטוי המפתח 'מיתוג אישי ברשת'. מיתוג זה, מהו?  האן: "כל מגייס עושה היום, בקליק אחד, חיפוש אחריך ברשת. הוא מגגל אותך – מלשון גוגל – ומוצא כל שנכתב עליך וכל מה שאתה עצמך נידבת לרשת".

רבות מדובר על כך, לאחרונה, שהפייסבוק הסחבקי טומן בחובו מוקשים למחפשי העבודה, שלעתים אינם מודעים לכך שלייק אומלל לסרט פורנו, גם אם כרטיסך מוגדר כפרטי, יכול לצבוע אותך באור מסויים ובדרך כלל לא חיובי. תמונה מנופש היתולי, שזכתה ללייקים מחבריך, יכולה לעשות אותה עבודה.

.
מתג עצמך ברשת 

"כשמדברים על מיתוג אישי ברשת", אומרת האן, "מתכוונים לכך שכשאנחנו מחפשים עבודה, אנו שולטים בתכנים שניתן לשלוף עלינו בקליק על הגוגל. נדאג לכך שגם בפרופיל שלנו בפייסבוק ניתן יהיה לראות שאנו אנשי מקצוע חרוצים שמתאימים לתפקידים שאנחנו מחפשים".

נירית האן
נירית האן

האן ממליצה, שאם יש לנו אתר אישי, נזין אותו בחומרים שיפנו אל המעסיקים בהם אנחנו מעוניינים ויפגינו את יכולתנו המקצועית בתחום בו אנחנו מחפשים עבודה. אם לא, ניתן לפתוח בלוגים ובהם לכתוב בצורה מרשימה ככל שניתן: "הלינקים שעולים ראשונים, לפי הסדר הם אתר אישי, בלוגים ופרופילים מרשתות חברתיות". אם אנחנו פעילים יותר בלינקדאין מאשר בפייסבוק ובטוויטר, יעלו קישורים מלינקדאין קודם. אם קיימים לינקים בעייתיים, כגון כאלה מתקדין, כל המשפטים שהיינו מעורבים בהם ולא היינו רוצים שמגייס יידע עליהם, למשל, כדאי לנו למלא את הרשת בתכנים כנ"ל, כדי להוריד את הקישורים הבעייתיים לדפים אחוריים, כך שהמגייסים לא יטרחו להגיע אליהם בדרך כלל.

דרך הרשתות החברתיות נוכל למצוא, בקלות על-פי רוב, אנשים רלוונטיים שיכולים לעזור לנו למצוא עבודה מתאימה ולפנות אליהם. המומלץ ביותר הוא הלינקדאין, שפותח מגוון רב של אפשרויות בפני המחפש. הלינקדאין עוזר למצוא חברים של חברים של חברים בתחומים שמעניינים אותך, קבוצות וקהילות, ולקהילות מגיעים גם המגייסים שמחפשים את האנשים שמתאימים להם.

.
טיפים למיתוג אישי ברשת

  • גגל את עצמך: מה מצאת? נסה לבחון את 'הממצאים' דרך עיניו של מגייס לעבודה.
  • תקן נזקים: עשית לייקים לדפים או אתרים שאינך רוצה שמגייס יראה? לייקים ניתן לבטל. התמונות לא מחמיאות? ניתן להוריד או להחליף.
  • פתח בלוג מקצועי, פרופיל לינקדאין מושקע, הכנס לקבוצות רלוונטיות ברשתות חברתיות והוצא את עצמך מקבוצות לא מחמיאות. פתח קבוצה בפייסבוק בתחום התמחותך.
  • אם מתאים, כתוב מאמרים מקצועיים שימתגו אותך כמומחה בתחומך.
  • הקפד להשתמש במילות מפתח בכל אחד מהכרטיסים, מילות מפתח שמנועי חיפוש 'אוהבים' ומעלים אותך לפיהם.
  • יש לך זמן? דאג לקדם את עצמך כל הזמן – בקבוצות מתאימות וביצירת קשר עם אנשים מרכזיים בתחומך.
התמונה באדיבות: Ohmega1982, http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן