Skip to content

קלאב הוטל משיבה מלחמה: הגישה תלונה למבקר המדינה

טוענת בתלונה כי "תציג עובדות ונתונים מפורשים, חד-משמעיים וחותכים, המלמדים על הפגמים בהליך החקיקה בעניינה". אתמול הודיע יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי לא יאפשר להעלות את הצעת חוק זכויות הנופש לקריאה שניה ושלישית בכנסת, מחשש ללחץ פסול על חברי כנסת מצד לוביסטים ובעלי הון בתקופת בחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישנו מאבק אינטרסים קשה בין בעלי הון לבין בעלי זכויות הנופש. בעניין זה, קיימה הוועדה דיונים רבים בניסיון לאזן בין האינטרסים השונים, ואינני יכול להבטיח שהסתייגות הממשלה בעניין זה תאושר, והאיזון אכן יוגשם בחוק שיתקבל", אמר אתמול יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, כאשר הצהיר שלא יאפשר להעלות את הצעת חוק זכויות הנופש במהלך הפריימריס במפלגות.

קלאב הוטל אילת. פתרון למקרים סוציאליים וחריגים של בעלי יחידות נופש. (צילום: קלאב הוטל)
קלאב הוטל אילת. פתרון למקרים סוציאליים וחריגים של בעלי יחידות נופש. (צילום: קלאב הוטל)

רשת קלאב הוטל טוענת כי בידיה עובדות ונתונים מפורשים, חד-משמעיים וחותכים, המלמדים על הפגמים בהליך החקיקה בעניינה, "לרבות קיומם של שיקולים זרים ומניעים פסולים באופן שבו נדונה וקודמה הצעת החוק".
קלאב הוטל טוענת עוד, כי גורמים שונים, ובהם יריבים עסקיים ובעלי הון, פועלים באופן בלתי תקין ופסול כדי לפגוע בקלאב הוטל. "הדבר נעשה תוך התערבות בוטה ובלתי תקינה בהליכי החקיקה בכנסת".

לדברי קלאב הוטל, היוזמה של חבר הכנסת יואל חסון, אשר בעקבות פנייתו ליו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה-הכהן, עלה לדיון בוועדת הכלכלה נושא קלאב הוטל, נועדה למצוא פתרון למקרים סוציאליים וחריגים של בעלי יחידות נופש. "מקרים אלו באים על פתרונם, בין היתר, בהסדר המזכה שהציגה קלאב הוטל בימים האחרונים", נאמר בתגובת קלאב הוטל,

"הצעת החוק כפי שגובשה בוועדת הכלכלה, וקל וחומר ההסתייגות שהגיש בגינה שר התמ"ת, שלום שמחון, מבלי שנתקיים בעניין זה כל דיון בממשלה, תפגע בקלאב הוטל ובעובדיה כמו גם ברוב רובם של בעלי היחידות.
הסדר רטרואקטיבי כמוצע (לרבות ובעיקר, בהסתייגות של שר התמ"ת), אינו קיים באשר לטיים שרינג בשום מקום בעולם".

בקלאב הוטל טוענים כי המדובר בהסדר שאינו חוקתי ואינו ראוי, בין היתר, כי הטענה שלבעלי זכויות הנופש זכות לסיים חד צדדית את ההסכם עימם, תלויה ועומדת בהליך בבית משפט, וחקיקה בעת הזו מהווה פגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות", לשון תגובת קלאב הוטל.

אשר להצהרתו של היו"ר ריבלין שהצעת החוק לא תעלה להצבעה בימים אלה, מציין גורם המקורב לקלאב הוטל כי מונחות עשרות הצעות חוק פרטיות (בניגוד להצעות חוק ממשלתיות), שאף אחת מהן לא מועלית עתה להצבעה.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא הצעת חוק זכויות הנופש"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן