Skip to content

כוננות בגבול הצפון: ג'יפ מג"ד נפגע מקליע טועה

הכוננות הוכרזה כבר בשבת לאחר זיהוי שלושה טנקים סורים שחדרו לשטח המפורז ברמת הגולן. בצה"ל מודאגים מאפשרות שגורמי טרור ינצלו את המצב הכאוטי כדי לבצע פיגוע בנוסח סיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'יפ סיור של מג"ד בחטיבת גולני  נפגע אתמול (שני) מקליע בודד שנורה מעבר לגבול עם סוריה באיזור תל חזקה ברמת הגולן.  כוחות צה"ל הוזרמו למקום וסרקו את השטח. ההערכה היא שהג'יפ נפגע מקליע טועה, שנורה במהלך קרבות בין המורדים לצבא סוריה, המתחוללים כקילומטר בודד מגבול ישראל, בקרבת הכפר ביר-עג'ם בשטח סוריה. 

הרמטכ"ל בסיור ברמת הגולן (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל בסיור ברמת הגולן (צילום: דו"צ)

בפיקוד צפון ממשיכים בכוננות גבוהה עליה הוכרז  לאחר שתצפית צה"ל זיהתה בשבתה שעברה שלושה טנקים סוריים, שחדרו לשטח המפורז. ישראל הגישה תלונה רשמית לאו"ם בנושא הטנקים. עם זאת, מעריכים בצה"ל, כי שלושת הטנקים ניסו לאגף את כוחות המורדים ותוך כדי כך חדרו לאיזור המפורז.

בשבת האחרונה התגברה הלחימה סמוך לגבול ונעשה שימוש בפצצות מרגמה, פגזי טנקים ונשק קל, בקרב בין המורדים לצבא הסורי. שרפה שפרצה  ליד לגבול, ככל הנראה מנתז של פצמ"ר שהתפוצץ בתוך שטח סוריה, עברה לישראל וכובתה על ידי צוותי כיבוי של מכבי האש.

במערכת הביטחון מעריכים, כי קיימות אפשרות שגורמי טרור ואל קעידה ינסו לנצל את המצב כדי לפגוע בחיילי צה"ל.  בעוצבת געש, החולשת על רמת הגולן, קיימו אמש הערכת מצב מיוחדת בעקבות האירוע החריג.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, סייר ביום ראשון השבוע ברמה והורה על המשך הכוננות עליה הוכרז לאחר חדירת הטנקים בשבת. גורמים בצה"ל מדגישים, כי  מדובר בירי טועה של קליע בודד שפגע בג'יפ המג"ד. מטרת צה"ל הא לשמור על איפוק ולא להיגרר ולקחת חלק פעיל בסכסוך הפנימי בסוריה. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי הקרבות יתפשטו לכפרים סוריים נוספים באזור.

בצה"ל ממשיכים במבצע הנדסי  נרחב לביצור הגבול עם סוריה בדומה למתבצע בגבול עם מצרים. לאורך הגבול נפרסות מערכות חיישנים שנחשבות למערכות המכ"מים והמצלמות הטובות ביותר שיש בידי הצבא. באמצעותן משתפרת באופן דרמטי יכולת הראיה בקרבת הגבול ולעומק השטח הסורי ביום ובלילה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן