Skip to content

יוון מתכוננת לשביתה משתקת בת 48 שעות

שביתה נרחבת במגזר הציבורי והפרטי וצעדות ענק במרכז אתונה - במחאה על קיצוצים נוספים בפנסיות, בשכר ובביטוח, שיאפשרו ליוון לקבל את חבילת החילוץ מהאיחוד האירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סמראס - צעדי צנע אחרונים?
סמראס - צעדי צנע אחרונים?

שביתה ממושכת של יומיים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, וכן מצעדי מחאה – המסתיימים דרך קבע בהתכתשויות עם המשטרה – מתוכננים למרכז אתונה; כך מדווח ה-BBC. בשביתות היום ישתתפו עובדי התחבורה הציבורית, עורכי דין, פקחי טיסה, נהגי מוניות, עיתונאים וצוותי בתי חולים.

המחאה הנרחבת היא נגד גל קיצוצים נוסף שהממשלה מתכננת. נוכח הקיצוץ החמישי בתשלומי הפנסיות, העלאת גיל היציאה לפנסיה, וקיצוץ בשכר, הטבות וביטוח רפואי, גובר זעמם של אזרחי יוון.

באותה עת יתקיים בפרלמנט היווני דיון על צעדי הצנע שיוון נדרשת לנקוט, וההצבעה עליהם צפויה מחר (ד'). על יוון לתמוך בצעדים, ובקיצוץ תקציב 2013, כדי לקבל את הנתח הבא של חבילת החילוץ ולהימנע מפשיטת רגל.

ממשלת יוון אומרת שהקיצוץ המתוכנן בתקציב יחסוך 13.5 מיליארד יורו עד שנת 2016, וראש הממשלה מבטיח כי יהיה זה גל הקיצוצים האחרון. אישור הרפורמות הקשות והעברת תקציב 2013 הם המפתח לקבלת 31.5 מיליארד יורו מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי, סכום שמתעכב זה חודשים רבים.

מפלגת השמאל הדמוקרטי, חברה זוטרה בקואליציה, מסרבת לתמוך בקיצוץ, וכמה חברי פרלמנט מטעם המפלגה הסוציאליסטית, השנייה בגודלה בקואליציה, מאיימים במרד. ראש הממשלה אנטוניס סמראס ניסה להרגיע את הציבור, שסבל צעדי צנע חוזרים ונשנים ומיתון הנמשך חמש שנים וסופו אינו נראה.

"אלה יהיו הקיצוצים האחרונים בשכר ובפנסיות," אמר ביום ראשון, "התחייבנו למנוע את יציאת המדינה מגוש היורו ואת זאת אנו עושים. אנו מקנים לכך חשיבות ראשונה במעלה משום שאם לא נשיג זאת, כל דבר אחר יהיה חסר משמעות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן