Skip to content

סקר: ח"כ אחמד טיבי – הפופולרי במגזר הערבי

רוב ערביי ישראל מושפעים בהצבעתם מהמצב בסוריה ורובם לא יצביעו עבור מפלגה התומכת במשטר אסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לו היו הבחירות לכנסת נערכות היום, רוב המצביעים הערבים היו מצביעים לרע"מ-תע"ל. בראשות ח"כ איברהים צרצור ואחמד טיבי. ח"כ טיבי הוא הפופולרי ביותר בקרב הציבור הערבי, מבין חברי הכנסת במפלגות הערביות. כך עולה מסקר חדש שערך מכון דיאלוג בפיקוח פרופ' קמיל פוקס. הסקר נערך בקרב 500 נשאלים ערבים והוא מהווה מדגם מייצג של המגזר הערבי.

עפ"י הסקר 41% מהנשאלים היו מצביעים לרע"מ-תע"ל, 29% היו מצביעים לחד"ש ו-24% לבל"ד. המפלגות הציוניות – מרצ, ליכוד, קדימה, העבודה – זכו כל אחת לתמיכה של אחוז אחד בלבד מהנשאלים.

האהוד ביותר במגזר הערבי. אחמד טיבי. (צילום: ויקימדיה)
האהוד ביותר במגזר הערבי. אחמד טיבי. (צילום: ויקימדיה)

ממצא מעניין נוסף: 46% מהנשאלים הדגישו כי הצבעתם לכנסת תושפע מעמדת המפלגות כלפי המשבר בסוריה, בעוד אחוז דומה של נשאלים, 45, אמרו כי החלטתם לא תושפע מכך. 46% מהנשאלים אמרו כי לא יצביעו למפלגה התומכת במשטר אסד, 9 אחוז אמרו כי לא יצביעו למפלגה התומכת באופוזיציה למשטרו של אסד והשאר – 45 אחוזים – אמרו כי האירועים בסוריה לא ישפיעו על הצבעתם.

65 אחוזים מקרב בעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי אמרו כי הם מעדיפים ששלוש המפלגות הערביות יתאחדו ויתמודדו לכנסת יחד. 55 אחוזים מתוכם מעדיפים לראות את ח"כ אחמד טיבי בראש מפלגה מאוחדת, אם אכן תקום. הרבה מאחורי טיבי, במדד הפופולריות, מדדים שאר חברי הכנסת הערבים: 9% מהנשאלים תמכו בהנהגתו של יו"ר חד"ש מוחמד ברכה; 8% תמכו ביו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה, בח"כ טלב א-סנע, מרע"מ-תע"ל וביו"ר רע"מ-תע"ל, איברהים צרצור. בתשובה לשאלה מי חבר הכנסת הערבי הטוב ביותר השיבו 44% "אחמד טיבי", ו-15% השיבו "חנין זועבי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן